En ting jeg finner veldig underholdende med Gamespot er at de omtaler spill like mye på grunnlag av hvor nyskapende og kompliserte de er som på grunnlag av hvor moro det er.
Case in question: FarCry. FarCry fikk 9.2 av Gamespot, og det er en langt dårligere singleplayer-opplevelse enn Doom 3, med en rimelig tam multiplayerdel. Ikke så mye vondt om FarCry, det er bare at fiendene egentlig ikke representerer noen trussel utover det faktum at de tåler fantastisk mye, har falkeblikk og utrolig sta AI. Grunnen til at spillet er vanskelig er fordi AIen insisterer på å sette seg bak et tre, og måtte pumpes med rundt 30 runder før de endelig gir opp ånden. Utfordrende? Tja. Og selvsagt at det blir litt kjedelig etterhvert. Det er et godt spill, men etter at jeg ble ferdig med det har jeg ikke tenkt på det engang. Helt streit.
La oss sammenligne litt ... FarCry får 9 i Sound, og det er spillet som for min del introduserte begrepene "Your ass is grass" og "I think I saw someone, but I just don't care". Voiceactingen er i tillegg totalt mislykket, et punkt hvor Doom 3 faktisk briljerer.
Value? FarCry får 9 i Value. Jeg ble ganske lei av det halvveis, mens jeg nå, halvveis i Doom 3 allerede gruer meg (på en god måte) til den høyeste vanskelighetsgraden som skal pløyes gjennom før jeg sier meg ferdig med spillet.
Neh. Synes Doom 3 fortjener bedre. Det burde omtales som hva det er, et bortimot perfekt og utrolig skremmende run&gun-spill, og ikke en liksom-taktisk opplevelse som FarCry. Multiplayeren er dårlig? Jeg vet ikke enda ... har ikke prøvd. Og den interesserer meg heller ikke så mye. Unreal Tournament 2004 er det første online-spillet som ikke har provosert meg på en stund, så jeg holder meg til det inntil jeg finner noe bedre.
Da var jeg uenig
