Doom 3

Ja, det er faen skummelt i helvete. Jeg trodde det ville være annerledes, men Doom 3 sin versjon er fortsatt veldig skummel.

Hvis det var helvets herrefaen du tenker på er vel ikke det en spoiler...

Som sagt Doom 3 er en remake av eneren!!

Det er ikke akkurat en spoiler, men jeg går ut ifra at de fleste som spiller spillet ikke vil se ting og tang før de kommer der selv.

EDIT:
Ja, følg Lodins eksempel.. Da blir det valgfritt, eh. :)

Opprinnelig skrevet av The Creature@05.08.2004, 00.57
Damn, har så lyst til å legge ut bildet av Hælvetesdemonenes herrefaen, men jeg føler jeg ikke burde ødelegge morroa..:D
83172​
senn på PM til meg viss du gidder!?

Får bare ta bilder av han først, får se om dette tette tastaturet vil ta screens...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Synes gamespot sin omtale av doom 3 ikke var noe god. Jeg har selv ikke spilt spillet, men jeg våger allikevel å kommentere noen av Kassavin sine utsagn.
Han slakter spillets value og begrunner det med at multiplayeren er dårlig. Chronicles of Riddick får samme valuekarakter og det har ingen multiplayermulighet.
Han gir Doom3 8/10 i lyd og begrunner det med noe tamme våpenlyder. Etter det jeg har hørt fra andre så skal spillet ha en amazing lydside. Dette kan jeg selv ikke bekrefte siden jeg ikke har spilt det.

Totalt sett så synes jeg Kassavin har et litt feil syn på Doom 3. Det ble lagd for singleplayerdelen og gjør etter det jeg har hørt en amazing jobb på det området. Jeg synes det er litt positivt at noen fortsatt lager fps spill med så sterkt fokus på singleplayer jeg siden det er såpass mange online fps spill på markedet nå for tiden.

Menmen...De ga jo også painkiller 8,5 og det var etter min mening et meget godt og underholdene spill. Det revolusjonerte ikke noe gameplaymessig sett, men det var morsomt fra begynnelse til slutt. Er det ikke det som teller?
Jeg gleder meg til å få Doom 3 selv så jeg kan danne meg en ordentlig mening om spillet.

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Doom 3 er IKKE så bra som alle skal ha det til. Jeg personlig ble meget skuffet, og det var uten å ha noen forventninger til spillet.
Etter å ha lest anmeldelsen til Greg, må jeg si at vi to deler samme meninger.

En ting Lurtz. Grunnen til at Riddick får like mye som Doom 3 på Value. Er at MP i Doom vistnok skal være inn i hampen dårlig. Riddick har en sinnsykt mye bedre SP modus enn Doom 3, derfor er det trolig at du spiller Riddick like mye som doom, eller mer. Value er jo hvor lenge spillet varer/du holder ut med det.

SHDR

Gullmedlem
En ting jeg finner veldig underholdende med Gamespot er at de omtaler spill like mye på grunnlag av hvor nyskapende og kompliserte de er som på grunnlag av hvor moro det er.

Case in question: FarCry. FarCry fikk 9.2 av Gamespot, og det er en langt dårligere singleplayer-opplevelse enn Doom 3, med en rimelig tam multiplayerdel. Ikke så mye vondt om FarCry, det er bare at fiendene egentlig ikke representerer noen trussel utover det faktum at de tåler fantastisk mye, har falkeblikk og utrolig sta AI. Grunnen til at spillet er vanskelig er fordi AIen insisterer på å sette seg bak et tre, og måtte pumpes med rundt 30 runder før de endelig gir opp ånden. Utfordrende? Tja. Og selvsagt at det blir litt kjedelig etterhvert. Det er et godt spill, men etter at jeg ble ferdig med det har jeg ikke tenkt på det engang. Helt streit.

La oss sammenligne litt ... FarCry får 9 i Sound, og det er spillet som for min del introduserte begrepene "Your ass is grass" og "I think I saw someone, but I just don't care". Voiceactingen er i tillegg totalt mislykket, et punkt hvor Doom 3 faktisk briljerer.

Value? FarCry får 9 i Value. Jeg ble ganske lei av det halvveis, mens jeg nå, halvveis i Doom 3 allerede gruer meg (på en god måte) til den høyeste vanskelighetsgraden som skal pløyes gjennom før jeg sier meg ferdig med spillet.

Neh. Synes Doom 3 fortjener bedre. Det burde omtales som hva det er, et bortimot perfekt og utrolig skremmende run&gun-spill, og ikke en liksom-taktisk opplevelse som FarCry. Multiplayeren er dårlig? Jeg vet ikke enda ... har ikke prøvd. Og den interesserer meg heller ikke så mye. Unreal Tournament 2004 er det første online-spillet som ikke har provosert meg på en stund, så jeg holder meg til det inntil jeg finner noe bedre.

Da var jeg uenig :p

Enig med Shadar.

Far Cry var...kjedelig. Jeg har ikke spilt Doom 3, men jeg liker eneren. Hvis treeren er en remake, så er jo det kjempebra. Pluss at det er multiplayer.

Jeg er ganske enig med anmeldelsen. Kanskje syntes jeg det var litt for bra score også. Doom3 blåser deg av sted den første 1-2 timene du spiller og du blir positivt overasket. Det levde opp til mine forventinger sånn med første inntrykket. Men etterhvert som jeg har spilt nærmere 10 timer nå har det vært kjedlig lenge.. og jeg rusher bare igjennom i håp om og endelig få litt forandring. Spillet er ikke skremmende lengre heller.. det var å komme over den tærskelen... men nå reagerer jeg ikke om det spretter folk frem.

Fiendene er ganske dumme også. Spesielt de som liksom skal være "mennesker med våpen". De steller seg bare bak en kasse og stikker hodet ut innimellom. Ser helt likt ut vær gang.

En annen ting som i like het med gamespot irriterer meg er at fiendene forsvinner... og menneskene etter 2-3 skudd blir skilleter og bare forsvinner. I en alfa jeg spilte for et års tid siden skjedde ikke det. Det er ganske tilfredstillende og ha den muligheten av å lage en rekke skudd sår i oferet eller andre soldater som er drept.

Nei, Doom 3 levde til slutt opp til forventningene. Jeg hadde ikke store forventinger men jeg var redd jeg ble skuffet. Doom3 er på kanten Doom 1 med ny grafikk motor og kjedligere omgjivelser.

Lodin

Der Waaaah
Personlig tror jeg Gamespot bare er sure fordi de ikke fikk noe smøring av Activision. Ikke faen om Far Cry er et bedre spill enn Doom 3.

SHDR

Gullmedlem
Jeg tror faktisk ikke Gamespot får noe særlig med smøring :p Det virker bare som om de er mer opptatt av at deres omtaler skal reflektere den generelle opinion. Og spill der du ikke kan slenge rundt på dritt og møkk og der du ikke kan bruke radiatorer som skjold er ikke populære, er jeg redd, særlig hvis de ikke er realistiske. For vi vil vel ikke utfordres til å leke med noe annet enn vår egen virkelighet, vil vi vel?