Doom 3

The Creature... Nei, han hadde ikke flydd ørtenhundre meter opp oghundreogørten meter bortover.
Jeg kjenner faktisk en kar som -har- blitt truffet av en Light Anti Tank missil, og han overlevde utrolig nok. Missilen dro seg gjennom fyren og fortsatte bortover bakken. Needless to say, det var en blindgjenger. Denne fyren sitter på ett asylmottak her i Norge, og er redd for at han må dra tilbake til Irak igjen nå :kul:

Uansett... De effektene du ser i filmene er så overdrevet som det går an å bli. Det er ikke engang flammer i en eksplosjon fra en granat eller missil. Det er bare en trykkbølge, og den er skjeldent sterk nok til å kaste deg flere meter bortover, og jeg kan garantere deg at det er generelt sett ikke trykket fra granaten som dreper deg.

SHDR

Gullmedlem
Nei, du blir kjøttdeig av splintene istedet. Noe filmer og spill derimot underdriver kraftig er Flashbangs. Tro meg: det er ikke snakk om 8 sekunders blindhet og litt susing i ørene etter en slik en.

En rakett vil nok bare fyke gjennom karen, ja. En bil har litt større område bak vekten sin, mens en rakett blir mer som en kniv: masse energi på lite område, ergo kutt-effekt.

Har fått spilt Doom 3 litt (ca. 1 time?), og jeg må si jeg synes det var utrolig fett. Fantastisk stemning, og en fantastisk imponerende grafikk. Et herlig spill. Jeg likte også leveldesign veldig godt (noe jeg f.eks. ikke gjorde på innebanene på Halo: Combat Evolved).

Nå venter jeg bare på at jeg får spillet selv. Skal vel ha det i løpet av uka (bestilte fra DVDBoxOffice, og det ble sendt torsdag).

Opprinnelig skrevet av Coma2020@08.08.2004, 11.32
The Creature... Nei, han hadde ikke flydd ørtenhundre meter opp oghundreogørten meter bortover.
Jeg kjenner faktisk en kar som -har- blitt truffet av en Light Anti Tank missil, og han overlevde utrolig nok. Missilen dro seg gjennom fyren og fortsatte bortover bakken. Needless to say, det var en blindgjenger. Denne fyren sitter på ett asylmottak her i Norge, og er redd for at han må dra tilbake til Irak igjen nå  :kul:

Uansett... De effektene du ser i filmene er så overdrevet som det går an å bli. Det er ikke engang flammer i en eksplosjon fra en granat eller missil. Det er bare en trykkbølge, og den er skjeldent sterk nok til å kaste deg flere meter bortover, og jeg kan garantere deg at det er generelt sett ikke trykket fra granaten som dreper deg.
84257​

Jeg tenker på hvis den sprenger i ryggen, ikke hvis den borrer seg gjennom...

Opprinnelig skrevet av Skoen@07.08.2004, 21.33
Jeg sitter egentlig og ruger på 10 skjermbilder til som jeg tok i løpet av de 6 timene jeg spilte på torsdag, da jeg også kom igjennom spillet. Er bare litt usikker på om jeg skal legge dem ut, med tanke på spoilvarsel. Kan hende jeg ødelegger for mye av spenninga med skjermbildene ;)
84085​
Du kan sende dem på PM?
Btw, er det noen av de som oppfyller mine ønsker? :rulleøyne:

Kleevah

Livsfarlig amatør
Opprinnelig skrevet av The Creature@08.08.2004, 14.30
84305​
Siden dere gauker så mye om realisme:
Anti-tank granater er laget for å penetrere mange cm med panser før den detonerer på innsiden av tanken. Det er derfor ekstremt liten sannsynlighet for at den ville gått av hvis den hadde truffet ett menneske i ryggen.

The Creature:
Igjen, du vil fremdeles ikke fyke 10 meter bortover om en granat sprenges 1 cm bak ryggen din... Som Shadar sa, så blir det heller kjøttdeig-tendenser. Det vil også være gjeldende om det er en direkte "pang pang" granat som du kanskje tenker på.

Du kan si det slik at militæret har ødelagt mye av den hjernedøde underholdningen som vi finner i actionfilmer og spill...

Kleevah:

Du får håpe at, om du kommer utfor den situasjonen, det er detonasjonen som tar livet av deg... Normalt sett blir du nemmelig stekt/kokt til døde av en AT-missil. Varmen kan nå opptil flere tusen grader på utrolig kort tid :blunk:

Uansett hvordan vi vrir og vender på det, vi spiller ikke Doom for realismen sin skyld.

Det Kleevah sier er korrekt.
Vennen til Coma2020 ble ikke nødvendigvis truffet av en blindgjenger, men av en helt vanlig AP-missil(Anti panzer, eller anti panser om du vil). Den verste med de for mennesker er ikke eksplosjon, men at de raser rett gjennom deg og lager en fin kjøttdeig..

Det som TheCreature snakker om er et HE-missil(High Explosive), de skal sprenge når de treffer.

Jeg føler at dette blir veldig off-topic, men jeg må få svare på tiltalen :p

Når missilen bumper mot en vegg og ligger der stille, så er det nok en blindgjenger. Jeg trodde ikke på fyren når han fortalte meg historien, men han viste meg arret.

Comm2020, det var jo ikke snakk om en granat..

Jeg tror en rakett har en kraftigere trykkfølge enn en granat.. og hvis man hadde blitt truffet i ryggen og den hadde sprengt hadde man hvertfall blitt delt i to, etter bilder av selvmordsbombere så tror jeg på det... 10 meter var vel litt i overkant, men jeg tror man ville fått en flytur.. Det er jo selvfølgelig forskjell på antitank raketter og andre typer raketter..

V

Venom

Gjest
Deler av kroppen ville sikkert blitt rivet av på grunn av det kraftige trykket.
Pluss alle de utrolige skarpe jern delene som skyter inn i fjeset ditt som en varm kniv gjennom smør. (og læreren min sa jeg var dårlig på skirldringer :D)

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Har fått spilt en del nå, og jeg er veldig imponert.
Jeg fryktet at det kom til å bli utelukkende en grafisk Tour de force, men id har virkelig lykkest med å skape en mørk og dyster stemning i spillet. Alt fra level design, character design musikk, lys setning, Alt! Pluss at det hjelper på at du har tidenes beste grafikk...
Liker også den PDA funksjonen. Fin metode å legge litt mer substans (rikitg ordvalg?) i historien.
Vist jeg absolutt skal nevne en ting jeg syns er litt negativt, er at jeg frykter det kan bli litt ensformig i lengden. Nå har jeg ikke spilt alt for lenge, men jeg har bare en følelse av at det kan bli en smule repetivt etter en stund.

Men alt i alt, en fantastisk spill! (og jævli skummelt! :blunk: )

Halky

Veteran bruker ;)
Njaa vil da ikke si att det er så skummelt :p Siden man blir ganske så vant med det etter vert. Jeg har det i alle fal sånn, at jeg bare venter til jeg kommer meg på enden eller slutten av banen osv, for så og bare gjøre akkurat det samme på neste bane. Det kommer som regel altid noen monstere hvor du venter det mest. Så jeg blir ikke akkurat skremt, når det plutselig dukker frem noen monstere bak hjørnet eller døren osv... Jeg har bare blitt for vant med det :p Men spillet er da mørkt og dystert!

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Kleevah+08.08.2004, 14.48-->
<!--QuoteBegin-The Creature
@08.08.2004, 14.30
84305​
Siden dere gauker så mye om realisme:
Anti-tank granater er laget for å penetrere mange cm med panser før den detonerer på innsiden av tanken. Det er derfor ekstremt liten sannsynlighet for at den ville gått av hvis den hadde truffet ett menneske i ryggen.
84310​
[/b]
EHHRMM! Stemmer det, men for å gi litt mer utdyping i det som skjer, er at når raketten treffer feks. en stridsvogn av panser, så utvikles det vist helvetes mye varme i det den penetrerer stridsvognen, så det er egentlig ikke motstanden som detonerer, men varmeutviklingen.

Det er hvertfall det ryktene skal ha det til :)

Jeg bare lurte på en ting, jeg har kommet CA 10 inn i hellvette nå, er jeg kommet lang ut i spillet da? Jeg føler i alle fall at jeg har spilt en stund nå å begynner å bli litt lei!.