Dota 2-tråden

Har selv begynt å spille DOTA. Hadde ingen erfaring med MOBA fra før av og var egentlig skeptisk/negativ til hele greia.
Begynner å få litt roen med Sniper klassen i forhold til de første kampene. Har egentlig ikke spillet med noen andre klasser noe særlig, tenkte det var greit å lære seg the basics først fra avstand.

Har hatt noen kamper i dag, kun wins :) Bra å høre at map editor kommer, det trengs for variasjonen sin del.
 
For variasjonen og spillegleden sin del, anbefaler jeg å prøve ut så mange forskjellige helter som du får tid til. Etterhvert begynner du å tenke counter picke basert på motstandernes valg osv. I får spille litt sammen da!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Selv om det føles tryggere å kunne velge komfort-helten i all pick så må du huske på at da lar du motstanderne velge sine beste helter også. De andre modusene har mye mindre cheese og tryhards så jeg koser meg mer der.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Samtidig synes jeg det er viktig å lære et fåtall helter skikkelig og for min egen del liker jeg da å spille samme helten ganske mange ganger etter hverandre, slik at jeg i hvert parti kan forbedre nye småting. Men er enig i at kvaliteten på spillene kjennes jevnt over bedre i f.eks. Random Draft.
Hva er rangeringene deres da? Jeg har 2789 alene og 2759 i gruppe. Ikke særlig imponerende, men jeg leste et sted at det er over 50% av spillerne. Hei, sikkert medregnet alle passive brukerkontoer, men jeg klager ikke :) Jeg vektlegger uansett å ha det moro, prøve ut nye ting og slikt.

Her er mitt helterepetoir: http://dotabuff.com/players/86420569 (er nok litt for dårlig til å variere).
 
Farlig nær RAGEQUIT og avinstallering igår. Jeg hater Viper og Zeus som pesten. Og når du da møter på begge samtidig, SNAKKES GUTTA! #%
Må ta meg en dags pause og to fra Dota og helst få hvilepulsen tilbake.
 
Har snart tippa 400 Dota 2 timer. Og det ser ikke ut til å gi seg med det første. Jeg føler at jeg forbedrer meg hver eneste runde jeg spiller. Centaur Warrunner har jeg spilt heftig mye med i det siste, og har hatt en del morsomme teamfights hvor jeg har stått igjen som den eneste overlevende. Sånt er morsomt. Jeg liker svært godt å spille med folk jeg kjenner, men har det nesten like morsomt når jeg går solo.

Jeg er level 10 på profilen min nå, og ranked får jeg vel åpnet i 13 tror jeg?

Uansett, hadde vært konge å fått til en fast spillekveld, som @justincase tok initiativ til tidligere i vinter. Sg folk som spiller sammen og ødelegger. Jeg elsker dette spillet, og jeg er totalt avhengig. Eneste negative jeg har med det er alle disse "noob team" "u pley like bitch" eller hvis du får dobbeltdrap "gj matherfacker".
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Rolling Rubick style i disse dager, har rundet 90 runder som Rubick nå. Hadde en ganske så god runde her om dagen, der jeg startet som ren support:

http://dotabuff.com/matches/498844248

La ikke Rubick stjele Sacred Arrow eller Hook.

Ellers, prøver å nå 4000 rating, men fikk noen skikkelige sure runder når jeg var rundt 3700, så nå er jeg nede på 3525 igjen.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hadde nettopp en av mine bedre dotapartier, som jeg føler for å dele. Hvordan vinne over en farmet Faceless Void og ei skummel Spectre etter at laget ditt begynner å disconnecte? Vær Lone Druid og kjøp Boots of Travel :) Spiste meg gjennom basen deres som jeg spiser meg gjennom rekesmørbrød, og ikke lenge etterpå hadde vi mega creeps.

 


Bildet oppsummerer godt Dota 2 de siste dagene.
Det er det ene sviende tapet etter det andre. Hva er dealen med matchmakingen i dette spillet ?
Begynner å bli rimelig lei å spille mot GODLIKE russere.
Hvis vi er 5 stk som spiller sammen, da har vi forsåvidt en sjanse ihvertfall. Men public der vi er 2-3 stk sammen, nei det kan vi bare drite i.

PS. PUDGE kan brenne. Og den homoen så lager svære snøballer, ja han også.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Sympatifist herifra, har vært en særdeles råtten dota-dag for meg også. Kjempet meg gjennom tre low-prio-kamper aka. helvetes tredje ring, hvor jeg som regel bare måtte mute alle lagkamerater for å bevare sinnsroen nogenlunde. Jeg mener, hvordan kan man spille Treant Protector og aldri, aldri heale carryen man supporter? Lømmelen nøt tilogmed en duggfrisk salve da han nådde 70% HP, mens jeg gjemte meg i skittent kratt bakom tier 1 tårnet som en annen hakkespett.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg blir trist av å se og høre om dårlige Treant protector spillere. Han er min mest spilte hero (141 runder). Han er en så jævlig god support hvis spilt ordentlig.

Går fortsatt dårlig i dota 2, har tapt 250 rating den siste uka. Skal ikke gi all skylden til andre, men jeg har sett ting jeg ikke vil se igjen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Kjenner den følelsen så godt. "Jeg skal ikke skylde på de andre, jeg er bare ansvarlig for mine egne handlinger og den eneste måten å forbedre meg på er å innse mine egne feil men hva I HELVETE ER DET ANTIMAGE DRIVER MED ASHDFJGHRRRRRR".
 
Vant siste kampen nå, var heldig i first draft når jeg fikk velge Medusa som jeg gjør det veldig brukbart med.
Er lett å score cash når en skyter masse piler samtidig :) Velger å avslutte nå for kvelden mens vinnerfølelsen enda sitter i kroppen. Blir å surfe etter en ferie nå, trenger det både fra jobb og Dota kjenner jeg.
 
Er bare å lære seg å bære laget, eneste måten å komme seg ut av negroid match making. Men ser at det kan være frustrerende når en av dine lagkamerater fungerer som det andre lagets sjette spiller.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg er fanget i et sort hull av elendighet i disse dager, faenskapet gir seg bare ikke. Har gått ned nesten 500 rating nå, 300 rating under min gjennomsnittsrating siden ratingsystemet kom ut :brainfuck:

Skulle ønske jeg kunne bære laget til seier, men jeg spiller nesten utelukkende support/initiator.

På den lyse siden, Phoenix er en jævlig artig helt. Er like morro hver gang å se hvordan carry-helter undervurderer hvor jævlig brutal den debuffen til Fire Spirits er (-140 attack speed på rank 4), brått så står de i en ganske så ugunstig posisjon med en attack speed som tilsier 1 attack per 1,5 sekund.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Spiller bare Axe om dagen. Axe er den beste helten.