Dota 2-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yess yess. Fikk mitt første Double Kill i dag og greier, og fant vel ut at jeg ikke bør spille carry. Uansett ble det en ganske jevn runde ut av det, og to veldig ujevne men pyttsann moro lell. Får satse på å bli med videre også.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Æ e me, koselig å spille med ålreite folk. Jeg koser meg selv om vi blir kjørt i rompa. Jeg fikk en "wtf" fra en av motstanderne i kveld da jeg hugga ham midt i trynen så det var seier nok for meg.

PS Justin du må ha facecammen din en anna sted, kartet er jo nede til venstre!

PPS replayen for de som vil se hvordan det gjøres.
http://www.twitch.tv/narshathemage/b/473421471
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Oh shit! Har det over chatten i WoW, skal huske å/minn meg på å flytte det neste gang!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Noen som er keen i kveld?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg skal ut på tur og er passe sur for det, så jeg må melde pass. Neste helg, kanskje.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Diretide var jo gørrkjedelig også, who cares. Det som irriterer meg er at vi ikke har fått noen nye heroes siden.. juli?
 
Det er jo kanskje en sammenheng? Diretide er et morsomt avbrekk og nigga vi spilte masse diretide ifjor. Jævla dritt at det ikke kommer andre updates enn hats. Dette lukter tf2 lang vei.
 
Etter å ha spilt Dota litt så klarer jeg ikke skjønne hvorfor dere ikke spiller LoL, spesielt dere som er nybegynnere.... Vi får som regel en ny champion hver 3-4 uke... Og Riot kjører i tillegg visual updates på alle de gamle champsa kontinuerlig. Også er LoL mer noobvennlig enn dota... Selv etter å ha testet Dota litt så kan jeg ikke si at jeg ville foretrukket det foran LoL på noen måte...
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Er enig i at LoL er mer nybegynnervennlig, spesielt når det gjelder creep-gamet som kan være veldig forvirrende for nye spillere hvis de i det hele tatt klarer å akseptere hvor viktig det er. Jeg synes dog at LoL fikk litt vel mange nye helter sist jeg spilte, men det var en stund siden. Tror det var rundt da Leona kom ut jeg sist spilte det seriøst og da følte jeg de kom ut raskere enn du kunne bli kjent med dem.

Når det er sagt er jeg alltids med å spille det også. Har det installert og greier.

Eller Bloodline Champions for den saks skyld.
 
Personlig spiller jeg ikke lol fordi:

Alt er likt og det handler kun om preferanse. Først likte jeg HoN, nå tåler jeg det ikke og spiller kun Dota.

Lol er for simpelt.
Gir Heroes for mye (Gratis Teleport, gratis blink, etc)
Har et ability/targetingsystem man får fnatt av. "Skillshots" meg i ræva.
Slow paced
Range indicators på alt. Umulig å dø om man bruker huet (sist jeg spilte lol gikk jeg 18/0 og 14/0, no fun was had).
Ingen denies.
Man kommer seg alltid unna om man vil. Skjønner man at en teamfight begynner å gå dårlig kan man nesten ALLTID resette fighten på en måte, ihvertfall i pubs, og bare gå unna. Man blir bokstavelig talt ikke straffet for å gjøre feilvurderinger og prøve seg på folk som har mer farm.
Og til slutt: lack of man up-heroes.

For å ikke å nevne at Riot har klart det ingen skulle tro noen noensinne kom til å klare; å lage et spill som ser visuelt styggere ut enn HoN, som ikke engang har noe som helst form for art direction.
Driter i hvor mange heroes de pumper ut i uka, sålenge de balanserer det godt nok. Valve kom nettop med en huge balance patch som ordna opp i en del og snudde meta-gamet på hodet (som var på tide).
 
Personlig spiller jeg ikke lol fordi:

Alt er likt og det handler kun om preferanse. Først likte jeg HoN, nå tåler jeg det ikke og spiller kun Dota.

Lol er for simpelt.
Gir Heroes for mye (Gratis Teleport, gratis blink, etc)
Har et ability/targetingsystem man får fnatt av. "Skillshots" meg i ræva.
Slow paced
Range indicators på alt. Umulig å dø om man bruker huet (sist jeg spilte lol gikk jeg 18/0 og 14/0, no fun was had).
Ingen denies.
Man kommer seg alltid unna om man vil. Skjønner man at en teamfight begynner å gå dårlig kan man nesten ALLTID resette fighten på en måte, ihvertfall i pubs, og bare gå unna. Man blir bokstavelig talt ikke straffet for å gjøre feilvurderinger og prøve seg på folk som har mer farm.
Og til slutt: lack of man up-heroes.

For å ikke å nevne at Riot har klart det ingen skulle tro noen noensinne kom til å klare; å lage et spill som ser visuelt styggere ut enn HoN, som ikke engang har noe som helst form for art direction.
Driter i hvor mange heroes de pumper ut i uka, sålenge de balanserer det godt nok. Valve kom nettop med en huge balance patch som ordna opp i en del og snudde meta-gamet på hodet (som var på tide).

Sorry har vært opptatt hele uka. men Wow! Det der er noe av det mest imponerende jeg har lest... Jeg utfordrer deg. Det vil bare ikke skje at du ikke møter noen som helst utfordring med 50 millioner aktive spillere. Hva man får gratis er også noe motstanderen får gratis. LoL har hatt en visuell oppgradering av maps det siste året og det ser etter min mening penere ut enn Dota slik jeg har opplevd det. Men sånn det skal sies så var det heller ment mot de som jeg har spilt Dota med her og som sliter veldig med å lære seg alle de små detaljene. Det er lettere og mer moro å sette seg inn i LoL, da man heller kan konsentrere seg om sine egne reaksjonsevner og kunnskap om meta og champs enn å i tillegg måtte konsentrere seg om curiers, secret shops og hvor man kan og ikke kan warde. Når det kommer til pacing så er det uansett avhengig av hvordan man velger å kontrollere sin egen lane. Man kan spille aggressivt og eie lanen sin i løpet av 5 minutter. Har selv vunnet matcher på under 15 minutter.
 
"Alt er likt og det handler kun om preferanse. Først likte jeg HoN, nå tåler jeg det ikke og spiller kun Dota."

"Å jasså ja?? Vel nå skal du få høre her hvorfor du tar feil ang hva du personlig liker!"

Altså nei, denne diskusjonen gidder jeg ikke. Det er vel og bra at du liker LoL, men du kan ikke si ting som "Det er lettere og mer moro" uten å spesifisere at det er din subjektive mening. En ting veldig mange som prøver LoL finner veldig irriterende er måten man kan disengage alt på, og av det kommer "ingen utfordring"-utsagnet. Du dør ikke om du ikke vil og alle heroes har høy mobility med summoner spells. Det er seff ikke satt i stein, men det er min og mange andres opplevelse av spillet, ikke en personlig fornærmelse, yo.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg fikk nå noen vibber av "hallo lite teit hvis du liker LoL a" av den poasten din.

Men uansett. http://www.heroesofthestorm.com/en-gb
En del info i dev-videoen dems der. Bl.a mer rare gametypes ala diretide, at rundene er ment å bare være sånn sikka 20 min lange, og ingen lasthitting.
Usikker på om vi bryr oss. Så langt ser det litt for "bare på faen" ut og jeg føler ikke helt kløen til å investere meg i det på samme måte som jeg gjør i andre dottaer.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kanskje det! Minn meg på det nærmere, hadde vært artig!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skulle gjerne, meeeen seminar+julebord til helga så det må utgå.
 
Tomas skrev:
Jeg fikk nå noen vibber av "hallo lite teit hvis du liker LoL a" av den poasten din.
Ja, det er basically det jeg mener. Alt er subjektivt. Men når man setter de objektive tingene opp mot hverandre kommer LoL tapende ut for min del. Om det ikke gjør det for deres del er det helt ok (selvom dere liker Babys First Dota bedre).