Dota 2-tråden

Aslak

Humanoïde, incognito
#21
Det er et spill man må forvente å være dårlig i til å begynne med på grunn av læringskurven, slik som bridge. Men i Dota 2 er det langt lettere enn i den første inkarnasjonen av spillet, du kan for eksempel samarbeide med andre mot botter. Botter er på en måte falsk trening, siden de oppfører seg svært forskjellig fra mennesker, men du kan lære de grunnleggende teknikkene om spillet sånn. Husker da jeg begynte å spille dota, jeg valgte alltid Dragon Knight og maksa den hp-regen og armor-spellet hans (Dragon Blood?) først, og kjøpte Ring of Health som første item. Nå har man anbefalte items å velge mellom, så det er mange færre som gjør sånne feil. Problemet med det er at samtidig som det gjør deg mindre sannsynlig å dø, tar det også bort alle offensive muligheter du har og gjør deg ubrukelig som lagkamerat. Offens er den beste defens, hvis noen går på deg må du ha muligheten til å drepe dem.

Det beste tipset jeg har til nybegynnere er å velge en support, som – og med fordel – Lich, og kjøpe og sette ut wards hele tiden. Hvis det finnes wards så øker sannsynligheten for at laget ditt kan klare seg uten at du selv gjør en fantastisk innsats dramatisk. Det innebærer at du vet hvor de skal stå, og i Dota 2 har de markert de vanligste stedene med å tegne et lite øye, så det burde gå an å finne ut av. Ser hele tiden nye folk som setter wards på idiotiske steder, men så lenge du vet noe om spillet på forhånd så kan man unngå sånne feil.
 
#22
Her finnes det en liste over heroes med rangert vanskelighetsgrad. Grønt betyr lett og rødt vanskelig. Det er selvfølgelig litt subjektivt, men jeg var enig i de fleste der.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#23
Det er bare å hive seg uti. Alle er groteskt dårlig i starten, du blir som oftest matchet med folk på nogelunde samme nivå. Jeg anbefaler Lich til alle nybegynner. Han har ikke manaproblemer som mange andre supports kan ha og er derfor ikke avhengig av enten arcane boots eller en voldsom innsikt i når spells må brukes. Han har også en bra nuke som er lett å bruke og hans ultimate forblir livsfarlig gjennom hele runden, spesielt på det nivået.

Hadde en rimelig epic runde i går. De hadde tatt alle 3 barracksene våre + tier 4 tårnene mens de hadde ett tier 2 tårn + alle barracks + tier 3 og tier 4 tårn igjen. Vi klarte å vinne. De klarte å tape to team fights mens de forsøkte å ta throne. Magnus "Reverse polarity" og Sven for the win. Vi pushet ut med 4, jeg som Sven ble igjen og jeg tror jeg avrettet rundt 200 creeps mens de andre tok throne. Sven er ganske god til å meie ned selv super creep waves når han critter for 1700 damage.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#25

  1. **INTRO**
  2. >Si DotA nag iisa lang sa mundo, si GF napakarami nyan
  3. *DotA, there's only one in the world. Girlfriends, there's many of those.*
  4. >Si GF iiwanan ka din nyan, si DotA hindi
  5. *Girlfriends, they can leave you. DotA, can't.*
  6. >Si GF nagagalit kapag nagdodota ka, si DotA hindi nagagalit kapag nag GF ka
  7. *Girlfriends, they'll get mad at you if you play DotA. DotA, doesn't get mad at you with your girlfriend.*
  8. >Si Dota 20 pesos lang masaya na, si GF baka 200 pesos baka di pa masaya
  9. *DotA, you just need 20 pesos (0.50 USD) to be happy (Sidenote: This is equavalent average of 1 hour rent at an internet shop in the PH). Girlfriend, maybe you'll spend 200 pesos and maybe you won't even be happy.*
  10. >Pagnakakita ka ng ibang hero, di nagagalit si DotA
  11. *If you see/use another hero, DotA won't get mad*
  12. >Pero pag nakakita ka ng ibang babae, nagagalit si GF
  13. *But if you'll see/be with another girl, your girlfriend will get mad*
  14. >Si GF kapag iniwan mo mahirap kang balikan, si DotA kapag iniwan mo handa ka pa ring tanggapin
  15. *Girlfriend, if you leave them, it's hard to get back together. DotA, if you leave it, it's ready to accept you back.*
  16. >Ano mas gusto mo? DotA o GF?
  17. *What do you want more? DotA or girlfriend?*
  18. **CHORUS**
  19. >Anong pipiliin mo? DotA o ako?
  20. *What do you choose? DotA or me?*
  21. >Anong mas gusto mo pagkasama kay yun ang nasa isip?
  22. *What do you want more with what you're thinking?*
  23. >Anong mas gusto mo? DotA o ako?
  24. *What do you want more? DotA or me?*
  25. >At ano ako sayo? Anong mahalaga? Mahal mo ba akong talaga?
  26. *And what am I to you? What is important to you? Do you really love me?*
  27. **Part A**
  28. >Defense of the Ancient, tayo ng magdota, umulan o bumagyo
  29. *Defense of the Ancient, let's play DotA, rain or storm,*
  30. >Kahit naka bota, tawagin na ang tropa
  31. *Even if you're wearing boots, call your clan/pack/friends/group*
  32. >Lets start the count down, everybody push, get ready for gangbang
  33. (Side note: in the Philippines, we sometimes refer "gank" as "gangbang" lol)
  34. >First Blood! Pumatak na ang dugo, within 3 minutes, ang bilis makabuo
  35. *First Blood! Blood was spilled, within 3 minutes, fast to get my items/core*
  36. >Parang basketball lang, make me like Mike
  37. *Just like basketball, make me like Mike (Or I'm like Mike)*
  38. >Sa dami kong kills, ako’y naging God like
  39. *When I'm getting lots of kills, I'm becoming God-like.*
  40. >Go Tiny stun! Paki toss yan
  41. *Go tiny stun! Can you toss that.*
  42. >Pagkatapos nyan tayo ng mag Roshan
  43. *After that, let's go Roshan.*
  44. >Nice strategy para bang Mineski
  45. *Nice strategy, it's like we're Mineski.*
  46. >And skills are tight, para bang si Aikee
  47. *And skills are tight, it's like we're Aikee.*
  48. >Destory the last tower
  49. *Destory the last tower*
  50. >Panalo ang kuhain,
  51. *We won what we want (?)*
  52. >Basagin na natin ang puno ng mulawin
  53. *Let's break the World Tree (The ancient for the Sentinel side in WC3)*
  54. >Good game maybe next time sir. Imba! Sorry, it's GG na sir!
  55. *Good game, maybe next time sir. Imba! Sorry it's GG now sir!*
  56. **CHORUS**
  57. **Part B**
  58. >Kapag naglalaro anong ligaya ang nadarama
  59. *After you play, what joy do you feel?*
  60. >Nalilimutan ang problema at pag nadarapa
  61. *You forget about the problem and when I fall down*
  62. >Di ako nagdadrama, tingnan ang pagkakaiba
  63. *I don't want to complain, look at the difference*
  64. >Kapag sinaktan ka ng girlfriend, puso ay nagigiba
  65. *When you hurt your girlfriend, you become heartbroken*
  66. >Kapag meron kang pera, kapag meron kang TF
  67. *If you have money, if you have TF(?)*
  68. >Ang dota 20 pesos, the rest mapupunta kay GF
  69. *DotA takes 20 pesos, the rest spent it on to the GF*
  70. >Di ka kayang mahalin ng dota kailanman
  71. *DotA won't ever love you back*
  72. >Yan ay nagbibigay libang kahit sa sinuman
  73. *That's what gives you entertainment, whoever you are*
  74. **Girl Part x2**
  75. >Ano bang nakita mo sa DotA na wala ako
  76. *What will you see in DotA when I'm gone?*
  77. >Kaya ka bang mahalin ng DotA ng sinasabi mo
  78. *Can that DotA you keep on saying, love you back?*
  79. >Ang DotA ay laro, na pwede mong paglaruan
  80. *DotA is just a game, you can only play around.*
  81. >Wag mong itulad sa akin, na nasasaktan
  82. *But don't play around with me, I can get hurt.*
  83. **Chorus x2**
  84. **Girl Part**
  85. **Ending**
  86. >Ang DotA ay isang larong imbento
  87. *DotA is just an invented game*
  88. >Ito ay libanga ng mga tao
  89. *This is for people's entertainment*
  90. >Ngunit mag-aral muna ng mabuti para sa kinabukasan mo
  91. *But first study well for the sake of your future*
  92. >Upang sa hinaharap maipagmalaki mo
  93. *So that it can be something you can be proud of*
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#27
Fint at du spør akkurat når jeg er borte fra PCen min, din slobscrub publord. PS: Dota 2 er free to play for real nå, men dere må signe opp siden folk blir sluppet inn i bølger. Det er også en rekke tutorials nå som fungerer som glidemiddel for den kraftige pompskruingen som kommer når nye spillere bryner seg på de første ordentlige matchmaking-kampene. Kast dere på!
 
#28
Hvordan er egentlig overgangen fra LoL til dette? Har testet Dota 2 en gang bare.

Bør jeg forvente å være scrub når jeg hører til i over gjennomsnittet i LoL? Utenom det å lære seg heroes selvfølgelig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Du bør forvente å være scrub, men du har en del kortere vei å gå.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#30
Aner ikke, aldri spilt noe spesielt med LoL. Bare pløy gjennom tutorials og prøv å glemme alt du kan fra LoL. Det er et par likheter, men mest forskjeller. Dota 2 er veldig "overdrevet" og fleksibelt sammenliknet med LoL, og der ligger sjarmen.

Bare les gjennom dota2wiki på items og se hvor sykt alt er i forhold til LoL. Du kan f. eks bygge et item som koster 2150g som gir deg blink med 14s cooldown. Eller et item til 3000g som gir deg usynlighet med backstab ut av stealth som varer i 12 sekunder. Klask til med over 5000g så kommer det helt latterlig syke ting, f. eks 5675g for et item som disabler folk i 3.5 sec, instant cast time, 800 range.

Siden alt i Dota 2 er så jævlig HARDT kan man i prinsippet sette sammen heroes og items på vanvittig mange måter. Det er omtrent umulig å bli lei av spillet når man kommer til det nivået der man virkelig kan eksperimentere og fortsatt være helt i komfortsonen.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#31
Jeg var nummer 23000 i køen for Dota2, da jeg sist sjekket, så jeg regget meg likesågodt på League of Legends i mellomtiden. Victor og Victor fra den franske alperegionen var sikre på at brukernavnet mitt er et fransk ordspill (er du tank eller ikke?) Ville bare påpeke dette.
 
#32
Minner om at The International er i full sving, som sikkert alle som har steam har fått med seg.​
Her kan du følge greiene (eller se det ingame med kommentator og noe mindre lagg siden twitch er nigger): http://www.twitch.tv/dota2ti
Vi har altså kommet til slutten av Winners og Losers-bracket, og game to watch idag er dagens første; Alliance (SWE) Vs. DK (China Stronk). Klarer Loda aka LGOD å bære laget sitt på ryggen og trampe ned de fæle sleipe kinesiske turtlerne? Skal Burning vise frem nye Master Nerd-tactics?? Er det noen som i det heletatt bryr seg??? Spennende blir det uansett når svette, asosiale nerder uten sosial skills må sammarbeide for å vinne en jævla million USD.​
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#33
Jeg så et par Alliance-kamper, de folkene er helt åndssvake. Alle spådde at dette blir kampen hvor de endelig taper, og de lå også vitterlig betydelig under, men plutselig (og jeg aner ikke hvordan, selv om jeg så på) snur hele kampen seg og de vinner i 23dje minutt. Dette har skjedd i begge kampene jeg har sett. Tror ikke egentlig kommentatoren fikk med seg stort heller :D
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#34
Artig de endelig begynner å få litt motstand, men [A] vs. Na`Vi er det eneste som gjelder uansett.

Ellers så jeg mesteparten av den infamøse 98-minutters matchen i går, og fyfan for noe kjedelig dritt. Jo fortere den kina-turtlinga forsvinner fra TI jo bedre.


E: Herre... den siste matchen i Na`Vi vs. TONGFU. For et ufattelig comeback.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#36
Trynen min når svenskene kuppa hele dritten uten å tape et eneste set:

 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#37
De tapte vel bare to games for å nå finalen, dsv fire totalt. Jævla imponerende greier. Skal se siste matchen etterpå.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#38
Jeg så hele finalen igår (og ble straffet hardt for det idag). Skikkelig spennende saker og veldig inspirerende spill. Jeg lurer på om det først og fremst er kommentatorene som er flink til å skape en dramaturgi ut av kampene, da. Jeg holdt opprinnelig med Alliance, men inntrykket underveis var at Na'Vi spilte det morsomste spillet: de var ikke så redde for å prøve ut forskjellige taktikker og helter (selv om alkemisten ble valgt mye mot slutten). Siste kampen var et høydepunkt.
 
#39
Man heier seff på Navi, klarer ikke heie på noen som klarer å beskrive seg selv som living legend fordi han er flink i dataspill