Dota 2-tråden

#2
Og til de som trenger en kopi af spillet, så har Valve gitt meg og alle andre en avføringslast kopier. (har 12 stk i inventory nå) Så da er det bare å oppgi Steam ID eller mail på PM.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Hvis Xtal på magisk vis skulle gå tom, er det mer å hente hos meg. Sei ifrå.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#4
Når Xtal og Yeti går tom så har jeg 9 stk jeg kan bytte mot andre spill eller selge. PS KUN SERIØSE TILBUD.

Men ja, jeg får ikke spilt så mye i det siste men bare send meg en pm over steam før dere matchmaker så kanskje. Er med på alt, men foretrekker single draft og least played. Jeg randomer bare i allpick uansett.

Edit: Er Lars på stæm. Er i sg-gruppa.
 
#5
Såvidt jeg kan forstå har jeg også spill å gi bort. Når det kommer til selve spillet så fikk jeg litt oppkast i munn når jeg spilte det. Det så fælt ut og føltes fælt. Holder meg til LoL som er mindre komplisert, penere å se på og generelt sett bedre å spille.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#6
Jeg spilte ganske så mye en god periode. Spiller fortsatt, men ikke fult så mye (var en lengre periode der det var 50-60 timer per 14.dag). Jeg er vel ikke så veldig mye å skrive hjem om når det gjelder ferdigheter, er vel stort sett "average Joe".
I motsetning til Tomas så velger jeg aldri random, jeg foretrekker de litt særere heroene. Favorittene er nok Nyx Assassin, Outworld Destroyer og Necrolyte. Nyx Assassin er et eneste stort inkarnert rasshøl hvis motstanderen har 2 eller flere intelligence-baserte heroes. Outworld destroyer er bare badass, han er ikke veldig bra med mindre motstanderen har mindre enn 2 intelligence-baserte heroes, da hans ultimate er voldtekt^2 for en karakter med lav intelligence. Necrolyte er bare badass, veldig undervurdert som karakter og kan være veldig god hvis han spilles riktig (det vil si full tank).

Dota 2 er et fantastisk spill, det er både det mest frustrerende og givende spillet jeg har spilt. Jeg spilte aldri dota, dota 2 var mitt første "MOBA".
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#7
Har spilt det siden høsten 2011, og spilte heroes of newerth siden 2009 før det. Har ikke hatt så veldig mye erfaring med dota 1, bortsett fra at jeg prøvde det et par ganger når wc3 fortsatt var hot shit. Men dotes er definitivt det mest givende multiplayer-spillet jeg har spilt når man først har lært seg det. Synes valve har gjort en jævlig bra jobb med spillet, både visuelt, tematisk og polish-messig.

Inni en god periode med fiskefaen lately.
Pleier jo å hate livskiten ut av stealthy pubstomp-heroes, men det er ganske digg å være på the dark side for en gangs skyld.

Dere finner meg i SG-steamgruppa for gaymin
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#8
Jeg har ikke brukt Steam siden jeg spilte CS, hvordan finner man denne SG-gruppa?

Jeg synes også Valve har gjort en veldig bra jobb med spillet, og det viser seg jo også, det er regelmessig flere online i Dota 2, som enda er i Beta, enn det noensinne var i Hon. Jeg spilte Dota en del, og en masse Hon. I Hon var det mange løsninger på problemene Dota hadde (som jo hadde sammenheng med at det var et custom map, og ikke et eget spill): forskjellige hotkeys på alle helter, ingen straff for å forlate et game, etc. Og jeg føler en lignende forbedring fra Hon til Dota 2: Courier har blitt fortreffelig å bruke, enhver brukers stats er ikke umiddelbart synlig for alle andre hele tiden. En detalj jeg liker godt er at stemmeskuespillerene har spilt inn klipp for mer varierte situasjoner, når du får et nytt item eller dreper noen.

Skulle hatt skjermdupp, men i mitt første spill, samme dag jeg posta denne tråden, fikk jeg 32-2-0 med Centaur 1 mot 5. Bra introduksjon.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#12
Møtte en av de verste "try hard" oppsettene i dag, som er Keeper of the light + Axe kombinert med andre gode mid-game heroes. Det er ikke spesielt enkelt å sanke inn cash med konstant Battle hunger og Illuminate. Desto deiligere var det å trampe trynet deres ned i gjørma når vi nådde end game, da både Axe og Keeper (Keeper mer enn Axe) blir relativt ubrukelig sammenlignet med vår Drow Ranger som på dette tidspunktet leverte crits som gjorde godt over 1000 skade.

Runde nummer 2 var en klassisk katastrofe. Jeg spilte Tusk og ting gikk relativt greit for meg og min support. Det hjelper riktignok pent lite når resten av laget forer opp Pudge så han blir stor og feit. Pudge med over 2500hp etter 25 minutter er ikke spesielt oppmuntrende.

Jeg får i alle fall tilbake apetitten for dota 2 sakte men sikkert, hadde en liten avholdsperiode.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#13
Glemte å nevne det og jeg tror det står i steam-tråden, men jeg er Cookie Monster på Steam og er i SG-gruppa.
 
#14
Spillte akkurat en runde som Dazzle mid. Det gikk horribelt. For min del gjorde jeg det greit, men når jeg spilte mot en Drow ranger så ble ikke jeg akkurat så den carryen laget vårt så sårt trengte.

Jeg ville ikke engang gå mid. Duzter.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#15
Vet dere hva som er bittert? Tape en runde når du har power threads, ring of aquila, butterfly, linken's sphere og heart of tarrasque etter 35 minutter på Medusa fordi en mistet nettet sitt.
 
#16
Føler det er på høy tid å få til et fajv-manz-team og avtale spillings en kveld. Jeg og Buggz har spilt en del, men jeg vet det er flere her som spiller. Når jeg spiller med kompiser merker jeg fort hvor mye bedre man spiller når det er litt kommunikasjon i laget, og ikke minst hvor mye mer man får ut av spillet. Noen?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#17
Kom nettopp på at det her er installert på maskina, men ikke testa. Bør kanskje få prøvd det snart
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#18
Spill den derre singleplayer tutorialen de har mekka og test en helt noen runder med botter før du prøver å spille online er mitt tips. Spillet er ganske utilgivende og lite intuitivt hvis man ikke har vært borti det før.

Her er en generell guide (med beklagelig pompøs musikk) som skulle ønske alle som vil spille dota hadde sett. Det verste er når en på laget ditt går rett fram til fiendens tårn og tror de skal slå det rett ned på level 1.


Ovenpå disse konsepten er det noe over 100 forskjellige helter og sikkert tre ganger så mange items, og for å gjøre det bra må du vite, eller i hvert fall ha en idé om hva hver enkelt kan gjøre. Helt i begynnelsen er det nok best å bare passe seg mest mulig. Hver helt har minst tre spells i tillegg til vanlige slag, og de er fordelt i klasser etter hovedattributten de har, strength, agility eller intelligence. Det er denne dybden som gjør dette spillet så morsomt, men det er også overveldende for nye spillere. Kan godt hjelpe deg litt i gang hvis du vil spille litt.
 
#20
Nå som alle er skremt bort fra å teste ut dette, så må jeg bare legge til at selv om man suger i begynnelsen, så betyr ikke det at man vil tape hele tida. Det er et level-system, og uten at jeg vet nøyaktig hvordan det funker så sørger det for at du ikke spiller med Dota-veteraner i det første gamet ditt. Mao, du spiller med folk innenfor samme level-range som deg. Unntaket tror jeg er hvis jeg inviterer deg, da vil du spille med folk i min range, men igjen kan det være andre low-levels som er invitert av andre, så ofte er det litt mixa.