Drømmefall

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#61
Hmm.. tross alt er oppfølgeren på engelsk. Blir litt fjernt å skifte språk i oppfølgeren.
[/b]
Vel, altså... det er vel sånn at hovedfokuset ligger på den engelske utgaven denne gangen, men det kommer jo fortsatt på norsk også.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#63
Det er visstnok hemmelig, men ryktene sier at inspillingen startet rett over nyttår.
 

Lodin

Der Waaaah
#64
Ja Synøve Svabø har vel ikke så forbanna mye viktig å drive med for tida så hu er nok ihvertfall med også denne gangen. :p
 
#65
Jeg antar at en norsk Xbox utgave er out of the question. Da må jeg nok gå for xbox versjonen. Hardwaren på pcen er ikke særlig egnet for nye spill :(
 

Lodin

Der Waaaah
#66
IGN har anmeldelsene klare, 7.5 til Xbox og 7.4 til PC. Kan ikke si det overasker siden det bare bekrefter det jeg har hørt fra andre hold, nemlig at dårlige kamp-system og puzzles trekker ned det som ellers hadde vært et fint adventure spill. <_<
 
#68
La meg minne om at 7,5 ikke er en dårlig karakter. Ser ikke på IGN karakteren når jeg skal kjøpe et spill for å si det sånn....
 

Lodin

Der Waaaah
#69
Enig at IGN ikke er så mye å stole på, men jeg har hørt flere av de samme klagene fra et medlem av disse forumene som sitter på en preview-kopi. Er vanligvis enig med ham når det gjelder spill så jeg har lave forventniger.
Ikke for det, om storyen er så god som de sier kommer jeg sikkert til å like det.
 
#70
Ja Synøve Svabø har vel ikke så forbanna mye viktig å drive med for tida så hu er nok ihvertfall med også denne gangen. :p
[/b]
Selv om April nok er å treffe på i Drømmefall vil jeg tro hun har en veldig liten rolle. Hovedrollen har hun hvertfall ikke.
 
#73
Gamespy gir det full pott: Gamespy - 5/5

Pros
Incredible storyline; strong dialogue; phenomenal art direction; some fun mini-games; good gamepad controls.

Cons
Stealth sections; poor fighting system; clunky keyboard-and-mouse controls.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#76
Ettersom jeg er den nissen som sitter på preview-build av spillet, får jeg chippe inn mine to cents.
Først: Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene som påstår gåtene er meningsløse og at dialogene er altfor lange og dølle. Gåtene og oppgavene har - i det minste så langt - vært temmelig åpne, med andre ord er det flere måter å løse visse situasjoner på, med forskjellig utfall. Samtlige krever logisk tenking; det er langt unna "bruk palmen med skurtreskeren for å avfyre esellaseren"-territorium, for eksempel.
Dialogene har en tendens til å trekke ut, men så får jeg påpeke det samme som alle omtalene hittil har gjort: historien er fantastisk. Dialogene beriker den historien voldsomt, og gjør at du bryr deg mer om karakterene. Det at jeg i det hele tatt aksepterer den første hovedpersonen du styrer i spillet - som er ei søtten år gammel jente hvis interesser er gutter, trening, fester og mobilen sin - er slik sett et jævla mirakel, ettersom min toleranse for sånne ting er farlig nære null. :p

Og til dere som sier at April Ryan ikke spiller noen stor rolle i Drømmefall... dere tar feil. ;)

Men slåssesystemet er skrot. Det er bare å konstatere. :(
 
#77
Først: Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene som påstår gåtene er meningsløse og at dialogene er altfor lange og dølle. Gåtene og oppgavene har - i det minste så langt - vært temmelig åpne, med andre ord er det flere måter å løse visse situasjoner på, med forskjellig utfall. Samtlige krever logisk tenking; det er langt unna "bruk palmen med skurtreskeren for å avfyre esellaseren"-territorium, for eksempel.[/b]
Dette var virkelig godt å høre. Ble litt redd når flere anmeldelser har, som du sier, påpekt at gåtene er meningsløse og at dialogene er altfor lange og dølle.

Og angående 1up sin anmeldelse så er det ikke rart at Dreamfall får under middels når de anmelder det på grunnlag av gameplayet og nærmest ser helt bort fra historien, dialogene og karakterene, som tross alt var det beste med The Longest Journey.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Jepp. Det er synd å si det, men det er igrunn med Drømmefall som med Final Fantasy-spillene... du må se bort fra gameplayet for å kunne vurdere det på dets egne premisser. :(