Dr. Kawashima's Brain Training [DS]

#1


Vurderer å kjøpe meg dette så jeg kan bli en smart jævel jeg også ;) Litt skeptisk er jeg jo forsåvidt, selv om dette spille har solgt endel millioner på verdensbasis.

Er det liksom verdt pengene? Er det noe særlig underholdende i lengden? Og til dere som har det, har dere fått noe lavere hjernealder?
 
#2
Sudoku mann! Når jeg hadde PSP var det eneste jeg brukte den til å spille sudoku... Dessuten er det jo bevist at daglig hjernetrim av slik type gjør deg mye, mye kvikkere i dine sene år, samt at det minker sjansen for alzheimer og slikt drastisk. Jeg har iallefall tenkt å engasjere hjernen min daglig, vil gjerne være like oppvakt som jeg er nå, når jeg er femti og. Har sikker noe mer fornuftig å si om spillet når jeg har kjørt demoen. Den henter jeg sammen med min nye DS senere i dag.
 
#4
Stemmer det, Sudoku følger meg ja. Det er jo nesten verdt prisen alene.
 
#5
Kjenner en kar som har det, og da jeg fikk prøve det, vurderte jeg å skaffe meg det selv. Problemene er utrolig artige å løse, blant andre det "holde-styr-på" spillet der man skal telle hvor mange som går inn og ut av en bygning. Dessuten fant jeg ut av at jeg suger i hoderegning, og siden kameraten min nå kan regne f.eks 3+9+7 på 0.6 sekunder, tenkte jeg det kunne være verdt å kvesse skillsa litt. Pengene har enda ikke strekt til, dessverre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Jeg har fått 8 stempel allerede, så jeg er smartere enn dere!

Det er litt irr at man kun kan spille Daily Training en gang om dagen, men at spillet lager grafer og topplister og hele tiden gir deg tilbakemelding på hvordan du gjør det gir deg motivasjon til å plukke spillet opp minst en gang om dagen. Eventuelt kan man jo lage flere brukere.



For to dager siden hadde jeg kylling med ris til middag.
 
#8
Jeg syns spillet er meget underholdende, om det da kan kalles et spill, det er vel helst en samling oppgaver og Sudoku-brett. Har spilt hver dag i åtte dager nå, det er kjekt å se grafene og er spent på småspillene jeg ikke har kommet til enda.

Bestilte spillet fra play.com til 195 kroner.
 
#9
Jeg sto med det i hånda forleden og skulle til å ta det med til disken, men noe sa nei. Også kom han fjompen ifra Ebgames bort til meg og sa "Hvis du vil kjøpe et SPILL, legger du ifra deg det der NÅ. Og hvis du vil ha skikkelih hjernetrim gir du meg 299,-"


Jeg skjønte kjapt at det ikke var noe for meg, for og si det sånn. Jeg misliker sterkt det meste som har med strategi og tenking og gjøre.
 
#10
SITAT(Mik @ 04.07.2006, 16.27) 12803
Jeg misliker sterkt det meste som har med strategi og tenking og gjøre.
[/b]
Jeg ønsker deg lykke til videre i livet...
 

ganon

The Boshy
#12
jeg har hatt det i 4 dager nå og stortrives med det. Minispillene for å måle hjerneaktiviteten er utfordrende og vanedannende, men jeg har en kamel med et stemmespill hvor man skal si en av fire farger mange ganger raskt. De med sterk dialekt vil slite med det. Det kan man velge å ikke bruke da så man kan unngå det problemet. Er 31 år i følge spillet nå... Alt i alt så anbefaler jeg alle til å prøve det. En kamerat kjøpte ds dagen etter jeg viste han spillet!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
SITAT(Mik @ 04.07.2006, 17.25) 12812
Jeg sa ikke noe om at jeg ikke fikk det til, jeg sa at jeg ikke LIKTE det.[/b]
Du kjører mye bil og har nitti graders knekk i capsen, antar jeg? :p
 
#14
SITAT(Mik @ 04.07.2006, 16.27) 12803
Også kom han fjompen ifra Ebgames bort til meg og sa "Hvis du vil kjøpe et SPILL, legger du ifra deg det der NÅ. Og hvis du vil ha skikkelih hjernetrim gir du meg 299,-"[/b]
Og derfor handler jeg ikke på EBGames.
 

imported_Dash

Lurking since 2006
#15
jeg kjøpte det ærlig talt for å prøve å få mormor til å spille, hun prøvde sudoku og syntes det var kjedelig. Kryssord hadde nok slått bedre ann hos den norske eldrebølgen. Uansett, jeg, to brødre og en mor sitter å spiller utrolig morsomt å konkurrere i hoderegning og hvem som har best brain age.

broren min klarer nå calculationsx20 på 16 sek med brain age på 20. Jeg sliter imidlertid med en age på 38....
 
#16
Fikk lånt spillet en periode og kom meg ned på 20-tallet i Brain age en gang(27 tror jeg det var) samt pers på 23 på calulations x 20. Morsomt var det ihvertfall.
 
#17
SITAT(Yetipants @ 04.07.2006, 19.55) 12842
Du kjører mye bil og har nitti graders knekk i capsen, antar jeg? :p
[/b]

Nei. :hæ:


Anyway, i dag tror jeg at muligens jeg trosser meg selv og kjøper det bare for å se om det i det hele tatt er verdt noe. Oppdaterer dere seinere :rulleøyne:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Enda godt, meningene til en som sier han ikke liker sånne spill betyr veldig mye for oss andre.
 
#19
Du følger opp med god og bitende sarkasme min venn ;)