Dr. Kawashima's Brain Training [DS]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
At løver var gode til å få folk til å holde kjeft, var nytt for meg.

Forøvrig: Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg pleier ikke å si det jeg skriver på SG høyt.
 
#22
Tror ikke DSen fanger opp stemma mi. Kjøpte spillet i dag, og får beskjed om at DSen ikke fanger opp stemma mi. Litt kjipt siden jeg kjøpte DSen brukt (har ikke testet mikrfonen før nå). Kan det være andre problemer enn at micen er ødelagt?
 
#23
Prøv å rop, og nært mikrofonen, det er eneste måte jeg klarer å sprenge bomber på når jeg spille Bomberman (på DS Lite).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Hmmm. Jeg for min del får bare respons hvis jeg snakker/blåser med vanlig styrke, et stykke unna mikrofonen.
 
#25
Ah, fungerte bedre med litt mer avstand, mikrofonen var visst ikke defekt allikevel.

Jeg må visst uttale "black" på en ekstremt merkelig måte, for jeg må vanligvis rope det ut 2-3 ganger før det blir riktig. Jævlig fett spill, forøvrig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Phoenix Wright er litt kresen på hvordan du uttaler "Objection" også, har jeg funnet ut. Aldri hatt noen problemer med "Hold it", dog.
 
#27
I Phoenix Wright må man si «Objection!» i samme tonefallet som vår mandige forsvarsadvokat.

Når man skal si «Hold it!» holder det egentlig å bare si «Hold!» eller «It!»
 
#28
Plukket opp Dr. Kawashima's Brain Training i dag. Har fått et stempel, og min hjernealder er på rundt 70. :$
 
#29
Hva er den optimale hjernealderen? For jeg regner med at det er bedre å være 30 enn 90, men det er vel mulig jeg tar feil.
 
#30
Optimal hjernealder er på 20.
 
#31
Vurderer seriøst å kjøpe Ds pga dette spillet. Men er det verdt det? eller skal jeg heller skaffe meg psp?
 
#33
Nå har jeg to stempel og har fullført første sudokubrettet i train speed. Også spiste jeg kebab til middag i går.
 
#34
Jeg skal kjøpe dette spillet i dag sånn at jeg har noe å spille på i Hellas om en uke. Jeg trenger nok å få trent opp hjernen litt i sommerferien.

Men er det egentlig noen som har sett resultater og fått en merkverdig lavere brainage?
 
#35
noen som veit når en person er på sitt top "brainnivå" altså i den virkelige verden, eller varierer det veldig?
 
#36
Tredje dag, tre stempel og hjernealderen har gått ned til 59. Jeg er på god vei! :)
 
#37
Tredje dag, gått ned fra 67 år til 50 år i dag. Har enda ikke fått dreisen på ordet "black", måtte si det 8 ganger i det ene tilfellet. Virker som om det funker bedre for meg når jeg sier det med et lavt tonefall.
 
#38
Da har jeg skaffet meg det. Har fått et stort stempel idag. *stolt*
Godt å høre at man faktisk ser resultater så fort. Jeg har planer om å spille spillet rutinemessig hver dag som mange andre her. :)

Er veldig fornøyd med spillet. Veldig varierte oppgaver som trener forskjellige deler av hjernen. Og: Stort pluss for Sudoku som følger med, og mulighet for nedlasting av tileggspakker til det.
 
#39
Sudoku var skremmende fengende. Har tatt rundt seks-syv brett allerede.