[Multi] Dragon Age Inquisition: Fortsatt dårligere enn Dragon Age 1.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Igår fullførte jeg The Hissing Wastes (det sugde), Crestwood, og Hawke-storylinen. Ble irritert da jeg snakket med Sera og hun syntes ikke The Hero of Ferelden var så viktig, det var så lenge siden uansett. Jeg antar det er like mye nye Bioware bryr seg om henne og.

Både en kompis og meg fikk en bugg med Stroud hvor hele spillet henger etter hver av linjene hans i Grey Warden-delen med mindre du skipper dem og neste linje. Hvordan klarer de ikke å fange opp dette i QA? Det er en del av hovedstorylinen!

En feil jeg ikke har fått er en mye rapportert bug hvor party banter forsvinner. Det er en bug jeg nesten skulle ønske at jeg hadde fått for halvparten av det der er bare sexprat. På seks spill hadde ikke Leisure Suit Larry en eneste referanse til fisting.

Idag blir det Wicked Eyes and Wicked Hearts.
 
Den stroud buggen fikk jeg også... trodde det egentlig var relatert til Hawke og keep importen(endra noe på hawke etter at jeg hadde starta), men det var vel kanskje ikke det....

party banteren er vel egentlig ikke så lett å merke... Den er mer at den uteblir, at det bare er stille lenge... tror jeg har den ihvertfall... det kan gå ganske lenge mellom hver gang folka snakker seg imellom....

Wicked Eyes and Wicked Hearts er ganske fet faktisk... bare å glede seg!

PS holy fuck remote play suger her... autoattack på touchscreen på baksiden av vitaen? at de ikke har gjort det mulig å customize det er faktisk en skandale...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Æres skal som æres bør eller hva det heter. I dag har jeg kost meg. Hadde ferdigutforsket alle sideområdene og questene der, så etter Wicked Eyes, som var litt stress siden jeg gikk inn for å få den approval-trophyen der, gjorde jeg mest bare Inner Circle-quester idag, dvs de som handler om vennene og partnerne dine. Akkurat disse er de best skrevne delene av spillet, og Bioware har brukt mye ressurser på det.

Jeg fikk faktisk to romance-scener, fordi (Blackwall-spoiler) …

Jeg romancet Blackwall, og etter "full romance"-scena (romance-trophy ding!)

forlot han inkvisisjonen. Det viste seg at han var en bedrager, og jeg fikk Leliana til å smugle han ut fra fengselet i Val Royeaux. Jeg måtte dømme han fra dømmestolen min (sånn som Daenerys gjør) og jeg ga han til Grey Wardens. Fordi vi hadde hatt et forhold var det masse ekstra dialog, men jeg avslutta romansen. Kan ikke være sammen med noen som jeg ikke kan stole på, og det er ingen framtid for oss med han hos Wardens. Siden jeg da var fri kunne jeg spasere opp til Cullen sitt kontor og pule han på skrivebordet.

Som kvinnelig alv har jeg flest romance-valg: Blackwall, Cullen, Iron Bull, Solas (liker bare kvinnelige alver), Josephine, og Sera (lez only). Seks stykk altså. En cishet shitlord mannlig inquisitor kan bare velge mellom Cassandra og Josephine, og har Dorian (gay only) og Iron Bull som options.



Etter å ha gjort et visst antall av folka til venner (jeg tror jeg klarte å få Varric til å hate meg, men jeg fullførte questlinja hans så han er fornøyd), dukket det jaggu opp en event hvor alle samles for å spille kort. Utrolig kos.

Crafting-systemet eier. Jeg lagde to dual blade daggers av dragebein, med Masterwork-egenskapen "10 % chance to activate Hidden Blade", som er et sykt kraftig angrep. Nå fullfører jeg de fleste kampene på sekunder. Alt etter hvilket materiale du bruker kan du bl.a bestemme farge på utstyret ditt, så hvis du går inn for det kan du lage en gruppe i Power Rangers-farger.

Dragene er tøffe, og disse kampene har den beste musikken i spillet. Jeg drepte ti drager og siden dette er Dragon Age Inquisition er det en bug som gjorde at jeg ikke fikk Dragons' Bane-trophyen, for selv om det er ti drager i spillet krever den elleve. Dro tilbake til en tidligere save og drepte den level 13-dragen i Hinterlands på nytt, og fikk den.

For ikke å forglemme dagens høydepunkt: Morrigan! Og hun snakker med meg om Hero of Ferelden! Og hun har demonungen sin! \o/ Pluss, i dette spillet hvor de fleste stemmeskuespillerne har fått instruks om å lage skikkelige tunge aksenter, føles det ufattelig deilig når en proff som Claudia Black endelig dukker opp.
 
Sist redigert:
Veldig interessant å høre såpass detaljerte inntrykk fra flere her i tråden. Hadde et elsk/hat-forhold til Origins, så det høres ut som jeg skal trå varsomt med Inquisition. Så vidt jeg forstår er dialog og skuespill fortsatt ustabilt, kampsystemet variabelt, mens musikk/grafikk/stemning/keitete sjarm veier opp?

Hadde vært kult om noen kunne gi en middelslang beskrivelse av hvor godt kampmekanikkene fungerer når spilleren kommer over den velkjente Bioware-kneika.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Inquisition lider av Nier-syndromet, hvor du vil like spillet mindre hvis du gjør alle sidequestene, bare mainline og companion quests har jeg det noesomhelst gøy med. Det er for mye filler! Hver gang du kommer til et nytt område er det de eksakt samme questene du må gjøre her og. Finn hodeskallene, samle sammen X shards, lukk fade rifts, noen savner noen og du må finne dem (og den personen er dau med en beskjed ved siden av seg fordi det er enklest for Bioware), noen har mistet en ring eller lignende, plukk den opp og lever den tilbake. Noen ganger må du samle random drops og det er det vprste.

Men hvis noen bare vil kjøre gjennom storylinen så er det mulig. Det er level recommendations på hovedoppdraga så du ser ca når du kan ta dem. Eneste er at du må grinde litt for "Power", en valuta du samler ved å gjøre sideoppdrag, for å låse opp hovedoppdraga. De første companion questene du får må du dessverre slite deg gjennom, de er "finn x av y" og "drep x antall duster" på de forskjellige karta. Blackwall sin krever f.eks at du må samle to Grey Warden artifacts i fem forskjellige områder, blæh.

Dragon Age skulle ønske at det var et actionspill, det er det ikke. Jeg gjør alle kamper på samme måte. Gjør meg usynlig, stiller meg bak en av fiendene (magikeren hvis det er en der). Resten av gruppa stopper når jeg sniker, så jeg må dra opp kommandohjulet for å få dem til å angripe hvis jeg ikke vil slåss mot alle fiendene alene i noen sekunder. Fiendene merker teamet mitt, jeg fyrer av et sneak attack (jeg får automatisk criticals fra stealth). Tanken taunter, magikeren fyrer opp en barrier og noe AoE, archer står litt utenfor og gjør piss skade (ikke spill archer). Jeg angriper fiendene som tanken har aggroet fra siden (flank gjør ekstra skade). Bruker spesialangrepene når de har kjølt seg ned. Rinse and repeat.

Dette er da med tard mode vanskelighetsgrad. Jeg skrudde ned til casual fordi 1. kampene har en tendens til å trekke ut midgame med fiender som har irriterende mye liv, 2. du tar mer skade og må gå tilbake til camp oftere og det er gørr og 3. det er ingen ekstra trophy for å spille på normal, kun hard og nightmare. Noen som spiller på Hard eller Nightmare med Tactical View vil ha en veldig annerledes opplevelse.
 
Hadde kanskje hjulpet om du spesifiserte hva du elsket/hatet med Origins.....
Kort fortalt er DAI et typisk Bioware rpg, har du spilt noen av de så vet du sånn ca hva du går til historie/stemningsmessig ihvertfall.... Skal du ha maks ut av historien så må du nesten ha spilt både 1 og 2(er ikke obligatorisk, men det kydrer historien en god del).

Gameplayet er en rar blanding av DAO og DA2.... Bare uten healing spells og hp regen(du er avhengig av potions og å "hvile" deg/dra tilbake til camp for å fult liv)..... Dette kan bli litt kjedelig i lengden å dra frem og tilbake når du er tom for potions, men du blir vant til det.... Min Inq er en tank(2hånds, noe som ikke er optimalt i det hele tatt), og kamper består i hovedsak av å generere et skjold(kalt guard) via div abilities, samle opp fiendene og hindre de fra å gå løs på de mer squishy folka mine(ved stuns, knockbacks ol), deale litt aoe, og passe på å generere guard påny når den er iferd med å gå ut(det er som en ekstra hp bar som minker når du tar skade, når den er borte så er det selve hp'en din som tar skade...) Er derfor særs viktig at du til envher til har guard oppe...

Som regel lar jeg party mitt ta seg av ranged først da de er mest irriterende, alternativt spellcasters... Jeg bruker ofte tactical view i starten av litt større kamper for å posisjonere ranged characterer, samt få et lite overblikk over kampbildet og sette hvilke targets de skal gå etter først... Gjør dette flere ganger iløpet av kamper hvor jeg trenger å reposisjonere, endre targets eller bare planlegge neste steg.

Ved større bosser eller vanskeligere kamper bruker jeg en co tank i tillegg meg da det er den "safeste" partysetup'en min, ellers kan jeg egentlig bruke hvem jeg vil..

Party AI'en er rimelig dum, det er veldig begrenset hva slags kommandoer som kan forhåndsdefineres(ingenting i nærheten av de instruksene du kan sette i DAO og DA2 forøvrig), men du kan endre/tweake noen ting...

Utover det er det ikke så mye å legge til, Thinaran summerer det ganske godt opp.Main story/companion greiene er godt forseggjort og rimelig bra, men det er god del mmo type sidequests som kan avskrekke til og med de mest hardbarka dragon age fansa...."kom deg ut av The hinterlands"
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1. Hvorfor har ingen spill etter FF12 stjelt det fantastiske Gambit-systemt?

2. Å slå store fiender i knærne er ikke like morsomt som å klatre rundt på dem i Dragon's Dogma. Flere spillutviklere MÅ spille Dragon's Dogma. Og hva om gruppa di hadde plukket opp metall, planter og kister med junk istedenfor å bare se på at du gjorde det? Dogma er wonky as fuck, men flere av systemene der er helt fantastiske og MÅ dukke opp i flere spill.
 
FF12 spilte jeg aldri, men har hørt mye bra om det... DD kom jeg aldri ordentlig inn i, eneste jeg husker fra det er at man kunne lage sine egne followers....

Det som irriterer meg mest er at de har ditcha de preset kommandoene(eller kommandoene overhodet) du kunne stille inn på hver enkelt character.. Om de skulle være ranged eller melee avstand, om de skulle være defensive/aggressive, hvilke abilities de skulle bruke, i hvilke rekkefølge osv.. Det var ganske tilfredsstillende å sette opp alt mulig av forutsetninger, for så å se det i praksis etterpå...

Neste jeg er keen på å se er større party.... trenger ikke være en hel hær, men party på 5,6,7 hadde vært fett.. Husker Dungeon Siege 1 hadde 8, det var herlig.... 2 healere, 2 tanks, et par ranged, en rogue... hehe... Neverwinter Nights 2 hadde vel også en 6... For ikke å glemme Baldur's Gate serien..

Uansett, jeg storkoser meg... Game of the year for min del...
 

Lodin

Der Waaaah
:eng: Xenoblade har et system for folka på laget ditt som er veldig likt FF12 sitt gambit. Xenoblade X ser og ut til å få no sånt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det kommer en ny stor patch til Dragon Age 3. Bioware har lagt en lagringskiste i Undercroft, en ny selger av "epic" våpen- og crafting-materialer, og et Mirror of Transformation som lar deg endre stemme og utseende. Jepp, spillet har ikke hatt mulighet til å lagre utstyr før. Og det speilet er spesielt hendig siden de ikke har klart å fikse den buggen som gjør at stemmen din plutselig endres hvis du vil redigere ansiktet til Hawke.

Game of the Year, alle sammen.
 
Elsker på sett og vis DAI, men jeg kjenner det blir litt som det ble med Skyrim. Det er for mye å gjøre som noen sa tidligere. Skyrim fullførte jeg dessverre aldri, da jeg aldri klarte å gå forbi en hule uten å utforske og alt ble superlett og repeterende. Føler det er litt sånn med DAI også. Spilte først gjennom halveis på PC, men etter jeg fucka hånda mi så kjøpte jeg det til PS4 og har nå kommet en god del lengere og da tærer det virkelig på å gjøre alt filler-pisset. Før noen andre sier no så er det uaktuelt for meg å ikke gjøre filler-piss. Det er bare sånn jeg er, hvis utviklerene har lagt det til så skal det gjøres.
 
Hvis utviklerne har lagt den cyaniden der, så skal den drikkes?
 

Lodin

Der Waaaah
Andre gangen jeg spilla Skyrim og Fallout: New Vegas var mye bedre fordi jeg konsekvent ignorerte quester som ikke var lette å ta der og da. Gikk bare fra mål til mål og fokuserte kun på en ting av gangen. Spilla DAI mye på samme måten fordi jeg allerede var klar over at det har over 9000 quester og jeg føler at det var greit.
Etter sigende blir det sånn jeg gjør det i Witcher 3 også siden det har akkurat like mange gjøremål. Noe å tenke på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mitt tips til Maximum er å aldri kjøpe Nier.
 

Lillegutt

Welcome to the poopdeck.
Vel, jeg har nå klart å trøkke inn 42 timer :confused: med gaming av inquisition iløpet av fire dager... Jeg synes det er bra.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
spiller på PS3 men den klarte ikke å importere karakteren min. Må jeg først laste den opp til dragon age keep og så laste den ned igjen?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
@Trench_Rat
Spillet importerer ikke saves, bare characteren. Du må gå inn på Keep, bruke ca en halvtime på å fikse alle valga dine, trykke hengelåsen og så laste infoen inn i spillet.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
aaaah takker er inne nå å fikser det



edit: 7 minutter inn og Varric yesss
 
Sist redigert:

Trench_Rat

Sommerbildene våre
har vært noe pætsjing på gang i dene spilen

Fixed the walk toggle to be framerate independent.
Fixed an issue that allowed characters to take damage while using the Counterstrike ability.
Updated abilities to function correctly with front armor rating.
Fixed the Charging Bull ability so that AI-controlled characters no longer overshoot their target.
Removed the initial barrier that spellbinders receive when spawned.
Added an option to control the font size of subtitles.
Improved archer AI so that they choose to enter melee combat less often.
Fixed the save game card image for elf mages.
Removed the connection between mesh quality and shader quality and added a Shader Quality setting to the Graphics options.
Fixed an issue that caused certain operations to disappear from the war table without direct player interaction.
Fixed a crash after use of a Tactician’s Renewal amulet in Skyhold.
Fixed a conversation where Leliana references being with the Warden to face the Archdemon when she was set to have died in the imported Dragon Age Keep world state.
Fixed a case where movement audio was muted after a level transition.
Fixed a case where music unintentionally played after a level transition.
Fixed a loot exploit.
Fixed a case where the Quarry Quandry quest could be prevented from being completed.
Added party storage to the Undercroft in Skyhold.
Added item tinter to the Undercroft in Skyhold.
Fixed terrain patches popping while moving on low and medium settings.
Prevented a change to the Gamepad control scheme if a compatible gamepad is not connected.
Allowed changing the control scheme to Mouse + Keyboard when a compatible gamepad is not connected.
Temporarily change to the Mouse + Keyboard control scheme when a compatible gamepad is not connected, but Gamepad is the selected control scheme.
Improved stability.
Fixed the True Grit perk to apply to all party members.
Fixed flickering terrain when using SLI/Crossfire.
Fixed the issue where Qunari Inquisitors were able to equip the Inquisition Battlemage armor.
Single-player only: implemented auto-attack with mouse and keyboard controls, with a new key binding created for this purpose.
Fixed an exploit where certain abilities could be used multiple times before the cooldown was started.
Fixed an exploit with Explosive Shot where indirect hits were not causing the ability to cool down and reduce stamina.
Fixed cases of the new-item icon appearing on old items after salvaging in multiplayer.
Added an Option to increase the maximum zoom level when using the Tactical Camera.

drar ned 1.5 patchen til PS3 får se om jeg merker noen forskjell


edit: ha ha nå kræsjer spillet hver gang jeg laster lagringen min BioWare keep BioWaring


edit2: hentet bare frem en 8 minutter eldre autosave
 
Sist redigert: