Dreamcast team *oppdatert*

#1
Etter en liten diskusjon med Jani over msn , har jeg funnet det verdig å poste dette topicet.
Som flere av dere kansje vet , er flere av spillegal medlemmene stolte eiere av en eller flere DC(er).
Vi søker en leder , siden jeg og Jani ikke finner oss selv verdige som ledere for DC Team.

Alle som vil bli medlem , hjelpe til med avatar osv , post her.

Blah , du må ikke eie DC for å bli medlem , bare være DC fan.


avatar laget omg
her
Laget av NickTheGeek , webmaster på dreamcast-lives.tk
Og en til laget av Psycho Mantis.
 

Kilik

Lokal moderator
#3
Alle DC-fans kan mimre med min gamle Dreamcast-side DCNorway. Ikke oppdatert på 3 år med dårlig design og totalt ukritiske anmeldelser, men mye interessant lesing tenker jeg...
 
#4
Dreamcasten min står i hylla...ikke blitt brukt på en stund nå men.

Lasta ned endel spill til den men dem var så treige atte... Ehh...mente testa noen spill av en venn.... :p
 
#5
Åååååh, suuukk DC............. Vekker mange fine minner.............
Soul Calibour (Taki og Ivy+ panikk trykking på knappene), Virtua Tennis , Phantasy Star Online ( Nitroviper, Mophapower, VRX2racer I miss u all), Space Channel 5 (det var et foxy og funky spill),Seaman (lo som bare det når Lakitu skulle ale opp kjæledyret sitt), Worms (masse gøye kvelder med det sammen med venner), vel det var de jeg kom på nå i farta......

I'm in...........
 
#6
DreamCast er en kjempebra konsoll, det er jo nesten bare bra spill til den (men det er ikke så mange da). Jeg hadde selv aldri øknomien til anskeffelsen av DC, men jeg spilte en god del hos Raziel, jeg lånte den av ham en liten peroide også. Da plaffet jeg ned zombier i House of the Dead, banka dritten ut av Dr. Robotnik i Sonic Adventure og ble vettskremt av Resident Evil : Code Veronica og mye mer...
 
#7
I'm a proud owner of Sega Dreamcast. :cool:

Tar gjerne fram Sonic Adventure, Crazy Taxi, Shenmue, Outtrigger, Quake III Arena, Soul Calibur og alle de andre gode Dreamcast-spillene en gang i blant. Ikke så veldig ofte jeg spiller på den (særlig med tanke på at jeg kun har 2 kontroller), men det hender jo.
 
#9
Er også en stolt eier av Sega Dremcast - en fantastisk konsoll!

Har foreløpig ikke så mange spill da (nettopp skaffet den. Hadde en før, men den ble ødelagt :(), men holder på å opparbeide en liten samling. :)
 
#12
Dreamcast kom i 1998 i Japan, og i Europa i 1999. Og den har like høy oppløsning som PS2, ja. :)
 
#14
foresten ble DC noen gang offisielt lansert i Norge
 
#16
Den ble offisielt lansert i Norge, ja. Men det ble bare solgt rundt 3000 konsoller totalt. Kanskje ikke så rart det ikke ble solgt mer, for Dreamcast var aldri å finne i butikker som Lefdal og Elkjøp. Også var den ganske dyr da den kom. Jeg betalte 2990 NOK for den. Men det var jo verdt det da.

Sega Saturn derimot, ble aldri offisielt lansert i Norge.
 

Kilik

Lokal moderator
#17
fra Gamespots rykteseksjon:

RUMOR #1: At E3, Sega will announce it is getting back into the console business.

Source: An e-mail blast inviting press to Sega's "mystery event" at E3.

The official story: "SEGA cannot comment on rumors relating to its exclusive press event on day one of E3. SEGA remains excited about its powerful lineup of yet-to-be announced titles."--Sega spokesman.

What we heard: Ever since Dreamcast production ceased in 2001, the console's diehard fans have held out hope that it would rise from the ashes. This week, hope came in the form of a one-paragraph press invitation to Sega's E3 presentation. "Learn about SEGA's 2004 line-up and hear BIG news you'd NEVER guess," read the invite, which promised "explosive news--something even YOU won't be able to guess!" (Emphasis in the original). Within minutes, Sega loyalists were churning out messianic predictions of a new and improved Dreamcast. "Financially revitalized, finally debt-free, Sega now firmly believes it has what it takes to rule the roost," read one. But before you break out the straightjackets, consider this: Amusement-machine giant Sammy is Sega's majority stockholder, and its president Hajime Satomi is Sega's chairman. This year, Sammy's new Atomiswave arcade platform will replace the veteran NeoGeo format. The NeoGeo also came in a home console version which had a customer base fanatical enough to shell out hundreds of dollars per game--in other words, a proven (if small) market. The Atomiswave's hardware is even more compact than the NeoGeo's. Sammy has announced Sega will focus on developing games for the Atomiswave. Could Sega's big announcement be a new, Sega-branded home console based on the Atomiswave? Or is all this much ado about nothing?

Bogus or not bogus?: Although it's an intriguing theory, it's probably bogus. Note to Sega: kudos for making one publicity e-mail go a long way.
 

SHDR

Gullmedlem
#18
Jojo, absolutt interessant. Jeg spiller Ikaruga og Guilty Gear X daglig :) Og det er jo en kjent sak at DCen og PS2en egentlig var temmelig kongruente in terms of visual quality. Jeg vet ikke helt om DCen ville klart å holde følge med dagens PS2 titler (Silent Hill 4, Transformers Armada og Metal Gear Solid: Snake Eater faller i hu), men det var en veldig interessant plattform med for tiden overlegen hardware, og sett med dagens øyne vel så stor fremtid som PS2 dersom Kutaragi bare hadde klart å la være å LYVE og snakke om hvordan PS2en var en SUPERDATAMASKIN og gjøre akkurat det Neo-Geo gjorde i 1994: Vise falske bilder for å demonstrere maskinens makt. Ah.

Tenk på følgende: Dreamcast ble sluppet halvannet år etter NU64. 2 år før PS2. Hadde det ikke vært for ryktemaskineriet til Sony, ville den kanskje dominert enda. Den ble egentlig sluppet på et perfekt tidspunkt, for alt som kunne true den var milevis unna både med hensyn til spesifikasjoner (NU64, PSX) og release dates (PS2).
 
#19
På noen spill er jo faktisk grafikken bedre på DC enn på PS2 (etter min mening), bare se på Dead or Alive 2 (som forresten er ett rævva spill)...
 
#20
Fins Ikaruga og Guilty Gear X på DC? Hvor kan jeg få tak på de i så fall? Eller må jeg ta på meg trebein og øyelapp for så å surfe de sju internett hav etter de?