DS-Nyheter

Nye Nintendo DS maskiner klikker ved bruk av Passme, DS-flashcards etc.

Das ist offisielt nå. Alle nyere DSer inneholder et eller annet som gjør at maskinen slår seg av hvis man prøver seg på noe "fishy". Dette er døden for emulatorer etc. hvis noen ikke finner på noe..

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av wacco@13.08.2005, 20.48
Nye Nintendo DS maskiner klikker ved bruk av Passme, DS-flashcards etc.

Das ist offisielt nå. Alle nyere DSer inneholder et eller annet som gjør at maskinen slår seg av hvis man prøver seg på noe "fishy". Dette er døden for emulatorer etc. hvis noen ikke finner på noe..
251058​
old news =D

erm, uansett... dette er teit.
heldige oss som kjøpte ds tidlig.
de du får i norske butikker nå skal nok fortsatt funke,
fordi de har akuratt samme firmware og ditt og datt.
men de nye fargene på dsen, i japan, funker ei.

tror da ikke dette er "døden" på emulatorer, ettersom
at de som er ivrige på å bruke og skrive dem har
for lengst skaffet seg en ds.
det med flashcards du sa der vet jeg ikke heeeelt om stemmer du.
det er mere flashme/passme som ikke funker.

EDIT: etter litt titting har "de" klart å lure seg forbi de nye oppdateringene,
og patchet firmware'en og kan bruke passme :svette:

Kilik

Lokal moderator
Prisen på DS er satt ned til $129.99 (823 kr.) i USA i dag. Jeg tipper den blir satt ned til 995 kr. her til lands før PSP lanseres om to uker...

Da kommer ikke Resident Evil til PSP. Men nok til DS.

Nintendo DS gets Resident Evil Deadly Silence, a remake of the original Resident Evil! Screenshots now inside!

Previous rumours have been confirmed true - Japanese gaming magazine Famitsu have revealed a new title in the Resident Evil series for the Nintendo DS. Cunningly titled "Deadly Silence" ("D.S.", get it?), the game looks to be a remake of the original Resident Evil featuring both Jill Valentine and Chris Redfield as playable characters!

The touch screen can be used to control the survival knife, allowing you to slash and hack at the zombies. It'll also be used for solving puzzles, as the last couple of the screenshots below show.

The blood-soaked screens reveal familiar areas from the Resident Evil 1 mansion, and boast what looks like full 3D graphics. Check them out below:

Bilder

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De fleste DS-spill ser vel egentlig ganske ræva ut i screenshots, men er langt bedre når du faktisk ser dem i aksjon.
Forøvrig... ENDA en remake av Resident Evil? Hva faen er poenget?

Opprinnelig skrevet av Yetipants@25.08.2005, 08.15
Forøvrig... ENDA en remake av Resident Evil? Hva faen er poenget?
255018​
hehe, min gode mann.
din dumhet er utilgivelig :p

jeg kan gi deg et hint, mann ....penger....

ikke si det til noen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
...Det jeg mente var "hva er poenget med dette som gjør det verdt å kjøpe", mister. Jeg eier allerede RE-remaken til Gamecube, og det regner jeg med de fleste andre Nintendo- og RE-fans også gjør.
Pah!

Jeg ser ihverfall positivt på det. Muligheten til å ta med seg Resident Evil til hytta en stormfull mars-måned. Vi har nemlig ikke innlagt vann eller strøm. Og, Another Code ga meg dessuten sterk følelse av å løse oppgaver fra ett Resident Evil-spill. Knife slash høres nemlig deilig ut å utføre i spillet.

Helt enig
men hvor mye koster en slik en i Norge
er det noen som har en oversikt over priser/ fremtidige priser?
Eller hvor lang batterilevetid?
Følger det med oppladbare batterier?

Elkjøp selger DS til ca. 1200 kr. Tror ikke du finner den noe særlig billigere enn det her i Norge. Det er dog verdt å merke seg at DS nettopp har fått et priskutt i USA på $20, så det er ikke usannsynelig at den vil få et priskutt her til lands også om ikke alt for lenge. Var jeg deg ville jeg ventet litt.

Batteriet skal vare i ca. 8-10 timer. Det kan virke som om den bruker mindre batteri når man spiller GBA-spill enn når man spiller DS-spill, så det kommer nok litt an på hva man bruker den til. Til maskinen følger med ett oppladbart batteri. Det er mulig å skaffe seg flere batterier, men da må man bestille direkte fra Bergsala (Nintendo-importøren). Dessuten er DS-batteriet skrudd fast, så det er ikke alltid like lett å bytte. Med andre ord er det ikke meningen at man skal gå rundt med flere ekstrabatterier til en hver tid, slik som man kan med PSP.

Lodin

Der Waaaah
Så var det offisielt, grunnen til at Metroid er utsatt er fordi Ninty har valgt å putte en orntlig online del i det. Huzzah? :ehm...:
Pro-G has news on Metroid Prime: Hunters for the Nintendo DS going online. When Nintendo's release schedule for the remainder of 2005 didn't list Metroid Prime: Hunters many people assumed that this delay was to add support for Nintendo Wi-Fi Connection - Nintendo's online service. This has now been confirmed by Nintendo. Hunters will let players battle it out locally or across the country via the online service.
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=4846

Huzzah indeed.

Nei, altså: det hadde absolutt ikke gjordt meg noe om spillet ikke var online, men ser da på det som en god ting at de legger det til. Det kommer mer enn nok godspill før jul til at jeg klarer å bli irritert over utsettelser som dette.

Gammelt nytt, men Lunar Dragon Song kommer til Europa. Det gjør også trolig Harvest Moon.

Har hørt noe om at Nintendo setter ned prisen på DS.
Vis dette er sant, når kan vi forvente prisdropp her i Norge?

Jepp, Nintendo satt ned prisen med $20 i USA (fra 149.99 til 129.99). Jeg tror nok ikke det kommer noe prisdropp i Europa før rundt juletider en gang, men det er også mulig at Nintendo gjør som i USA og setter ned prisen når Nintendogs ankommer markedet. Da vil det i så fall komme et priskutt den 7. oktober, eller noe rundt der i hvert fall.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UP har lagt opp et hands-on preview på Castlevania: Dawn of Sorrow, pluss en kommentert video man kan laste ned fra download-seksjonen.

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
The DS hardware doesn't just make for gimmicks, though; Dawn of Sorrow pushes some great graphics that look just as good on a big screen as Symphony [of the Night] did. Huge, multi-jointed enemies crumble to pieces and vanish into a vortex when defeated. Backgrounds feature multiple layers of parallax or 3D elements.

(...)

Dawn of Sorrow is a strong contender for "Best Castlevania Ever" -- and "Best DS Game," for that matter. We'll make our final call when the U.S. version arrives next month.
Det er også en del spoilerish goodness om bonusmoden:

Opprinnelig skrevet av marker teksten for å lese
While "Julius Mode" (unlocked after fulfilling certain conditions within the main game) initially appears to be the usual sloppy retread, it quickly becomes obvious that it's much more when you stop by Yoko's shop. After a brief conversation, Yoko joins Julius, and players can freely switch between the two with the press of a button. Elsewhere in the castle lurks "Genya Arikado," who ditches the pretense (and the black hair dye) to crusade as his true self, Alucard.

The result is strongly reminiscent of a free-roaming version of Castlevania III, with three characters who can be swapped out on the fly, each of whom has different strengths, weaknesses and skills.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Åfyfaen åfyfaen åfyfaen. Gjett tre ganger om dette skal importeres, far.

Ehm, Yeti. Det kommer faktisk ut i Europa før USA. Vi får spillet 30. september, mens USA får det 4. oktober. ;) (regner med du ikke tenker på å importere Jap-versjonen)

Men dette høres veldig lovende ut. Hvis spillet holder et like høyt kvalitetsnivå som Symphony of the Night, så tror jeg jeg dævver av glede. :svette: