DS og PSP anmeldes i VG

#2
Anmeldelser av konsoller er noe merkelig synes jeg, det er tross alt softwaren som selger maskinen. Men når det gjelder disse to, er det kanskje på plass..
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Rune: Det er nok kjernen i forskjellen mellom de to. Jeg har en mistanke om at PSP vil være den ultimate dingsen for folk over 20, mens DS vil regjere i skolegårder.
Mario: Ja, det er åpenbart at litt voksne spillere kommer til å velge PSP.
Eller omvendt. Tidligere i uka ble en åtteåring dritsur på mora si i butikken her fordi han ikke fikk GTA: San Andreas. Den gjennomsnittlige kid'en vil heller ha det sexy dyre statussymbolet enn Nintendos «barnslige» sære pinnegreie.
 
#4
Usj, dette likte jeg ikke. Jeg er ingen Nintendo-fanboy, men har stort sett fått et bedre intrykk av DS enn psp hittil. Nå har jeg jo ikke testet PSP, men jeg synes det var litt spesielt å si at de eldre heller ville velge PSP enn DS.
 
#6
Har PSP noen bkreftet release dato? jeg tror jeg holder meg til DSen min jeg. har funka bra de siste månedene, og jeg har tatt den inn i varmen=)
 
#8
Artikkelen var ikke overraskende fylt med piss fra første til siste ord. Resultatet var også som forventet. Ja vi elsker PSP fordi vi er så jævla voksne, DS er vel og bra den, men vi vil ha ubrukelige tilleggsfunksjoner her og der. Joda, jeg bruker PSP til musikk. Joda, jeg bruker den også til film. Fine grafikken, så søt du er. Gleden vil ingen ende ta...
 
#9
Skal uansett skaffe meg DS. PSP er så dyrt, og så skrytet de mye av at PSP er rå på bilspill. I fremtiden så vil de komme så mye mer varierende spill at det er bare dumt å dømme det nå.
Hvem gidder å se lotr på en så liten sjerm?
Også har de fleste mp3-spillere fra før, er det vits i å få en ny en?
 
#10
Nok et eksempel på hvor useriøse norske spilljornualister er.
 
#11
For meg hørtes det hele ut som en fiktiv dialog mellom to 13 åringer, skrevet av en lettere tilbakestående 16 åring. Men hva vet vel jeg? Jeg er jo tross alt ikke journalist...
 
#12
Leste en annmeldelse av Super Mario 64 DS i dagbladet. Annmelderen presterte å si at minispillene alene nesten gjorde spillet verdt prisen, og ga det en firer. Idiot
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#13
Jeg likte hvordan Dagbladets anmelder presterte å si at Zoo Keeper oppstod som et Internett-spill.

NEI VENT DET VAR BEJEWELED!
 
#14
yes, de var konge (srksm)
en annmeldelse som består av en samtale mellom to folk.
"la bli enige om terningkastene"

ugh, drittanmeldelere
 
#15
Opprinnelig skrevet av Thinaran@11.03.2005, 11.58
Rune: Det er nok kjernen i forskjellen mellom de to. Jeg har en mistanke om at PSP vil være den ultimate dingsen for folk over 20, mens DS vil regjere i skolegårder.
Mario: Ja, det er åpenbart at litt voksne spillere kommer til å velge PSP.
Eller omvendt. Tidligere i uka ble en åtteåring dritsur på mora si i butikken her fordi han ikke fikk GTA: San Andreas. Den gjennomsnittlige kid'en vil heller ha det sexy dyre statussymbolet enn Nintendos «barnslige» sære pinnegreie.
188253​
Bare pga at du har sett en drittunge betyr vel ikke at alle nasjoners drittunger vil stå å skrike og peke på GTA..? Tror nok vi sier at vi venter og ser hva som skjer jeg, og hvem som kjøper hva.
Dette må være det dårligste jeg har sett du har postet Thinaran...
Og ingen "Jeg trippelposter så mye jeg vil" vitser nå, du vet jeg blir litt trist :p

Opprinnelig skrevet av supermario+11.03.2005, 14.13-->
Skal uansett skaffe meg DS. PSP er så dyrt, og så skrytet de mye av at PSP er rå på bilspill. I fremtiden så vil de komme så mye mer varierende spill at det er bare dumt å dømme det nå.
Hvem gidder å se lotr på en så liten sjerm?
Også har de fleste mp3-spillere fra før, er det vits i å få en ny en?
188289​
[/b]

<!--QuoteBegin-GombaC
@11.03.2005, 14.26
Nok et eksempel på hvor useriøse norske spillentusiasister er.
188294​
Disse to svarene passer nesten perfekt sammen... :kos:
 
#16
Det Thinaran skrev der anser jeg nesten som ren fakta, og det er nesten en skam at ikke flere har fått det med seg. Småunger er definitivt mest interessert i spill med vold og "voksne" konsepter. Mario blir for barnslig for mange allerede i 10-års alderen.Slik er det med omtrent samtlige unger her i området.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Shigsy@11.03.2005, 18.54
Det Thinaran skrev der anser jeg nesten som ren fakta, og det er nesten en skam at ikke flere har fått det med seg. Småunger er definitivt mest interessert i spill med vold og "voksne" konsepter. Mario blir for barnslig for mange allerede i 10-års alderen.Slik er det med omtrent samtlige unger her i området.
188449​
Um, ok jeg er dum... Så gidder du å dra fram litt bevis eller no, som viser at unger kjøper flere "voldsspill" enn søte-snille-fluffy spill som Pokemon, Super Mario osv?
 
#18
Det er temmelig umulig for meg å bevise dette, men jeg kan fortelle deg at så godt som samtlige elever i klassen til en fyr som bor rett i nærheten av meg (han er 12 år) spiller kun PS2 og Xbox, nettopp av den grunn at GameCube blir for barnslig for dem. Dette vet jeg fordi jeg kjenner nabogutten ganske godt, og han er den eneste i hele klassen som eier en GameCube. Han blir nesten mobbet for det. Mulig dette ikke er så vanlig andre steder som det er her hvor jeg bor. Det vet jeg ikke noe om.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Shigsy@11.03.2005, 19.05
Det er temmelig umulig for meg å bevise dette, men jeg kan fortelle deg at så godt som samtlige elever i klassen til en fyr som bor rett i nærheten av meg (han er 12 år) spiller kun PS2 og Xbox, nettopp av den grunn at GameCube blir for barnslig for dem. Dette vet jeg fordi jeg kjenner nabogutten ganske godt, og han er den eneste i hele klassen som eier en GameCube. Han blir nesten mobbet for det. Mulig dette ikke er så vanlig andre steder som det er her hvor jeg bor. Det vet jeg ikke noe om.
188461​

Takk det var alt jeg ville høre, må passe på at ingen får "jeg-vet-alt-jeg-hæ-hæ-hæ" holdningen her.

Selv om jeg er sjefen over alle sjefer ved å ha den holdningen selv...

*sniff*sniff* I smell like a wanna-be-moderator...
 
#20
Ta en titt innom gamer.no og besøk forumet der. Ett veldig bra eksempel på at drittungene er PS2 og X-box-fans.

Men joda, det finnes "voksene" drittunger også.