DS og PSP anmeldes i VG

#41
Når er det det shonen jump spillet kommer til DS, noen som veit det?
 
#42
Opprinnelig skrevet av Freezar@11.03.2005, 10.15

Bærsjetiss, jeg bommet på målet. Hvorfor gidder folk å sette utsettelsen for "riper i skjermen" når det er snakk om DS vs PSP?

Du fikk tydligvis ikke med deg at jeg gikk bort ifra argumentasjonen med dette elegante avsnittet?

Men, joa, jeg spissformulerte meningene mine litt, men det er tydligvis den eneste måten man får oppmerksomhet her, eller hva roy_nor?
 
#43
Opprinnelig skrevet av Alucard@11.03.2005, 22.41
Hvorfor krangler dere egentlig over en artikkel/anmeldelse skrevet av VG, norges fordummende avis?
188631​
Fordi VG er (så vidt jeg vet) Norges mest solgt og derfor selvsagt norges mest leste og kanskje mest innflytelsesrike tabloidavis.

Artikkelen var teit, ikke noe mer å si om den saken.
 
#44
Opprinnelig skrevet av Freezar
Saken er den at Nintendo er kjennt for å være brukervennlige, eller barnslige på folkemunn. Og dette går ikke bra sammen med den ellers tekniske generasjoen som vokser fram, som alltids må boltre seg med de feteste konsollene, de mest realistiske spillene og dermed bli godtatt som "voksen". Små barn liker nemmlig ikke å bli sett på nettopp det de er; små drittunger. Dermed blir foreldre ledet til spill som GTA, Tekken og alle andre voldelige mainstreamspill med barnets store pekefinger.'
Der traff du virkelig spikeren på hodet. Godt at noen klarer å forklare ting her. :svette:

Og når det gjelder det tastaturet til PSP, så er det sikkert fett å bruke som beskyttelse for skjermen, men det ser litt vondt ut å skrive på det når det henger ned fra maskinen på den måten. Mulig det er mer ergonomisk enn det ser ut til.
 
#45
Opprinnelig skrevet av Shigsy+11.03.2005, 23.17-->
<!--QuoteBegin-Freezar
Saken er den at Nintendo er kjennt for å være brukervennlige, eller barnslige på folkemunn. Og dette går ikke bra sammen med den ellers tekniske generasjoen som vokser fram, som alltids må boltre seg med de feteste konsollene, de mest realistiske spillene og dermed bli godtatt som "voksen". Små barn liker nemmlig ikke å bli sett på nettopp det de er; små drittunger. Dermed blir foreldre ledet til spill som GTA, Tekken og alle andre voldelige mainstreamspill med barnets store pekefinger.'
Der traff du virkelig spikeren på hodet. Godt at noen klarer å forklare ting her. :svette:

Og når det gjelder det tastaturet til PSP, så er det sikkert fett å bruke som beskyttelse for skjermen, men det ser litt vondt ut å skrive på det når det henger ned fra maskinen på den måten. Mulig det er mer ergonomisk enn det ser ut til.
188649​
[/b]
Add an extra dimension to your portable gaming power with this neat foldaway keybord that doubles as a screen protector!

* Please Note: this particular product image is only a mock and changes are being made to the final product.


Snakk om å sjekke linkene som folk legger ut, setter dere kanskje ikke pris på meg? :(
 
#46
Opprinnelig skrevet av roy_nor@11.03.2005, 19.46
Edit: Det jeg har uthevet med fet skrift i innlegget ditt..
Er du helt gjøk?!? Har du sett trailerene og hørt hva utviklerene bak Coded Arms til PSP har sagt om spillet? Det oser suksess lang vei :)

Sjekk ut gamespot, og se om du finner video'en til Konami sitt pressemøte, hvor de viste fram en rekke spill til de forskjellige konsollene. (Nye mgs spillene, Caslevania, Death Jr., Frogger osv.)

Hvis du ikke gidder så sier jeg kort hva Coded Arms har å by på:
- Multiplayer over WiFi & Internett
- Random Map Creator (eller no... spillet genererer nye kart = høy gjenspillings verdi)
- 30 våpen
- Du samler "Items"(?) i 1player modus og du kan vedde disse når du spiller mot andre, ergo; Du vinner og får Items du enda ikke har fått tak i

Jeg kommer til å bli Coded Arms hore... Er det bare jeg som har på følelsen av at Multiplayer Online på PC kommer til å bli upopulært? DS og PSP lar deg jo spille gratis, så langt vi vet...
188497​
Det kan være multiplayer over WiFi og Internett. Det kan være Random Map Creator, 30 våpen og en mulighet til å vinne items ... Men det jeg sier meg skeptisk til er hvordan man skal styre et FPS på PSP best mulig. Eneste man har til å styre sikte som kan duge, er en bitte-liten spak under "d-paden" ... Virker noe klønete å skulle bruke den til sånt, men nå har jeg ikke testa PSP, så jeg vet ikke hvordan den er å bruke. Men FPS til DS fungerer utrolig bra, og det er langt lettere å sikte der enn det noen gang vil bli mulig på PSP.
 
#48
Jeg tror noen gode FPS og populære FPS-franchise kan gjøre DS-en til en suksess blant "fjortisene" også. Til nå er det kun to kommende FPS-spill til DS, og det er Metroid Prime Hunters og GoldenEye: Rogue Agent. Skulle gjerne sett serier som Medal of Honor, Ghost Recon, Rainbow Six og TimeSplitters, og kanskje Counter-Strike ... «Counter-Strike DS Online» kunne nok slått an!
 
D

Darkaxx

Gjest
#49
Opprinnelig skrevet av Mongis+11.03.2005, 12.56-->
<!--QuoteBegin-blizzy
@11.03.2005, 12.34
Har PSP noen bkreftet release dato?
188265​
Tror ikke den har noen spesifikk release dato. Har akkurat sjekket litt, og noen sier mars, mens andre sier april. Noen sier bare "før sommeren".
188271​
[/b]

Psp har ingen bestemt dato, såvidt jeg veit nu
Sony har utsatt europalanseringen ,siden den kommr til Usa 24 Mars

har den nu
 
#50
Må bare få sagt dette:
Det eneste ved psp som bringer oss til neste generasjon er grafikken.
Ds bringer oss enda lengre videre, to sjermer, lyd-mikrofon, touch screen ovs. Kanskje den ikke har all verdens grafikk, men er det så lurt å velge grafikk fremfor utrolige mange nye muligheter?
 
#51
Jeg tror vel dette er en smak sak. DS bringer oss Nintendo elskere hva vi har venta på i lang tid. Noe revolusjonerende. Altså, 2 skjemer, trådløs LAN greier, Online spilling. Det er dette vi har venta på?

Mens PsP har et slags leketøys budskap til den eldre generasjon. MP3, filmer osv. Dette trenger ikke vi? vi liker SPILL, ikke showoff grafikk og sugent batteri?!
 
#52
At mange av den yngre generasjon velger bort nintendo fordi de er så "barnslige" finnes det nok liten tvil om. Men et interessant spørsmål er: Når denne generasjonen vokser opp, vil de da fortsette å bedømme spill etter om det er kult eller ikke å spille det, og heller gå etter overfladisk underholdning enn dybde, eller er det håp for dem? Til syvende og sist er det markedet som bestemmer hvordan spill blir, og med en hel generasjon som går etter status og ikke spillopplevelser, ser spillindustriens fremtid mørk ut i mine øyne...
 
#53
Dette er underholdende. En gjeng med folk som krangler om hva som er best av PSP og DS. Hva er vitsen ? Noen vil foretrekke den ene foran den andre uansett. Så å si alle vet til nå hva som skiller PSP og DS både teknisk sett og software messig.

Og at VG lager en anmeldelse betyr ikke mer enn en manns mening. Det er mannen i gata som tilfeldigvis får sine inntrykk ut til folk. Til glede og forargelse av mange. Give it a rest.

Føler uansett hvilket forum jeg er på så protesterer DS folket høylytt på alt som har med PSP å gjøre. Forsvare Nintendo har erstattet strikkepinnene.

En SKIKKELIG spillegal kjøper begge maskinene uansett koste hva det koste vil. Det blir bare et stort gjesp å krangle om hva som er best. Folk har ENDA ikke klart å slutte med å krangle om hva som er best av Xbox/PS2/Gamecube...

Minner sterkt om unger som krangler om hvilket pokèmon kort er best....
 
#54
Opprinnelig skrevet av blizzy@12.03.2005, 11.05
Jeg tror vel dette er en smak sak. DS bringer oss Nintendo elskere hva vi har venta på i lang tid. Noe revolusjonerende. Altså, 2 skjemer, trådløs LAN greier, Online spilling. Det er dette vi har venta på?

Mens PsP har et slags leketøys budskap til den eldre generasjon. MP3, filmer osv. Dette trenger ikke vi? vi liker SPILL, ikke showoff grafikk og sugent batteri?!
188808​
Jævlig rart at PSP er så jævla sugen når 2 av de 3 tingene du syntes er så "revolusjonerende" finnes på PSP... (Trådløst lan og Online spilling).
PSP er faktisk først ute med 5 online spill ved lansering i USA den 24 mars.
(DS har vært ute hvor lenge? 3-4 mnd i USA? Og har ikke et online spill...)

Sier du at grafikk er showoff? Jaha... Sier bare Final Fantasy X jeg.
Batteriet er sugent? Syntes ikke 5 timer Ridge Racer/ 7 timer film/ 10-12 timer mp3 avspilling ikke er så dårlig for en håndholdt enhet jeg...

Men siden du er gud og vet alt og sånn så skal jeg holde mine meninger om deg for meg selv.
 
#55
Jeg sa bare min mening.

Jeg sa også at det var en smaks sak, som du sikkert fikk med deg foretrekker jeg DS.
Orker ikke krangle. Ferdig med saken.
 
#56
Opprinnelig skrevet av supermario@12.03.2005, 10.56
Må bare få sagt dette:
Det eneste ved psp som bringer oss til neste generasjon er grafikken.
Ds bringer oss enda lengre videre, to sjermer, lyd-mikrofon, touch screen ovs. Kanskje den ikke har all verdens grafikk, men er det så lurt å velge grafikk fremfor utrolige mange nye muligheter?
188805​
Jeg lurer virkelig på hvorfor folk syntes touch screen er så revolusjonerende.
Altså; PDA\PDA mobiler og tablet pc'er har hatt dette lenge.

Så jeg kan ikke se alle disse flotte mulighetene med å legge til en touch funksjon i spillene til DS. "Hurra man kan spille ved å ta på skjermen" virker like intrs for meg som "Hurra vi kan stå forran kameraet og spille mange minigames, hurra for eyetoy"... >_<

For meg så er dette like revolusjonerende som Eyetoy\dansematte til playstation...

edit: PSP har også microfon... Les Her og her..
 
#57
Mobil er en ting, Spill er en annen. Det er så jævlig masse å gjøre med ei penn og en røre skjerm skjønner du. Bare spill utviklerne har god nok fantasi.
 
#58
Opprinnelig skrevet av blizzy@12.03.2005, 13.52
Mobil er en ting, Spill er en annen. Det er så jævlig masse å gjøre med ei penn og en røre skjerm skjønner du. Bare spill utviklerne har god nok fantasi.
188875​
Ja, men er dette noe nytt? Nei. Finnes det spill til PDA\PDA mobiler og tablet pc'er med touch screen? Ja. Jeg har hatt Sony Ericsson P900.

edit: snart kommer et av de innholdsrike og godt ettertenkte innleggene til Shadar.
Men faen han tar seg alltid god tid...
 

SHDR

Gullmedlem
#59
Jeg testet PSP-en en del på Gullstikka. Det var riktignok bare Ridge Racers der, men det var en fin maskin. Mindre enn jeg ventet meg, attraktiv, med god skjerm, og veldig vonde knapper. Vanskelig å holde enheten og trykke på to av dem samtidig, blant annet. Den vesle analogskiven under d-paden var temmelig uvant, men den satt godt etterhvert. Ridge Racers var pent. Det var nesten som å spille PlayStation.

I går spilte jeg en god del DS multiplayer med Oerhört. Det gikk mest i Polarium, et othello-aktig puzzlespill med ganske morsom multiplayer. Dypt vanedannende. Vi forsøkte oss på litt Metroid Prime Hunters også, men måtte beklageligvis gi opp, ettersom vi hadde ulike demoversjoner. Min var amerikansk, hans var norsk. Tidligere har jeg spilt Band Brothers og Super Mario 64DS, som begge har fornøyelige og velfungerende multiplayerdeler. Band Brothers er en anelse mer imponerende, siden det faktisk er designet rundt multiplayermulighetene sine, og er et utpreget sosialt spill, mens Super Mario 64DS' multiplayer først og fremst er en demo av DS-ens multiplayermuligheter. Morsomt likevel.

I går ble jeg gjort oppmerksom på et sært lite spill, ElectroPlankton, som jeg skal leke profet for til dagen det treffer butikkene her til lands. Det er mulig det er mer innovativt med enkle brekksladder, tilfeldig genererte brett til en FPS (please ... hva skjedde med god leveldesign!? Tilfeldig genererte brett blir ikke BRA!) enn med et spill der du aldri er helt sikker på om du spiller et spill eller et instrument. Bare ta en titt på det ... once again, people, give it up for <a href=\'http://media.ds.ign.com/media/733/733808/vids_1.html\' target=\'_blank\'>ELECTROPLANKTON!</a>

Trist dette aldri vil komme på en forside. Alle journalistene jubler, men de vet at GoldenEye på forsiden selger magasiner. Hyklerske fittene.
 
#60
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.03.2005, 14.03
Jeg testet PSP-en en del på Gullstikka. Det var riktignok bare Ridge Racers der, men det var en fin maskin. Mindre enn jeg ventet meg, attraktiv, med god skjerm, og veldig vonde knapper. Vanskelig å holde enheten og trykke på to av dem samtidig, blant annet. Den vesle analogskiven under d-paden var temmelig uvant, men den satt godt etterhvert. Ridge Racers var pent. Det var nesten som å spille PlayStation.

I går spilte jeg en god del DS multiplayer med Oerhört. Det gikk mest i Polarium, et othello-aktig puzzlespill med ganske morsom multiplayer. Dypt vanedannende. Vi forsøkte oss på litt Metroid Prime Hunters også, men måtte beklageligvis gi opp, ettersom vi hadde ulike demoversjoner. Min var amerikansk, hans var norsk. Tidligere har jeg spilt Band Brothers og Super Mario 64DS, som begge har fornøyelige og velfungerende multiplayerdeler. Band Brothers er en anelse mer imponerende, siden det faktisk er designet rundt multiplayermulighetene sine, og er et utpreget sosialt spill, mens Super Mario 64DS' multiplayer først og fremst er en demo av DS-ens multiplayermuligheter. Morsomt likevel.

I går ble jeg gjort oppmerksom på et sært lite spill, ElectroPlankton, som jeg skal leke profet for til dagen det treffer butikkene her til lands. Det er mulig det er mer innovativt med enkle brekksladder, tilfeldig genererte brett til en FPS (please ... hva skjedde med god leveldesign!? Tilfeldig genererte brett blir ikke BRA!) enn med et spill der du aldri er helt sikker på om du spiller et spill eller et instrument. Bare ta en titt på det ... once again, people, give it up for <a href=\'http://media.ds.ign.com/media/733/733808/vids_1.html\' target=\'_blank\'>ELECTROPLANKTON!</a>

Trist dette aldri vil komme på en forside. Alle journalistene jubler, men de vet at GoldenEye på forsiden selger magasiner. Hyklerske fittene.
188885​
*pirke*

Det er jo også kjempelett for oss med store hender og holde stylus pennen til DS!

Håper det kommer en alternativ stylus før jeg skal kjøpe DS, gidder ikke sitte med den tommel tingen på hver gang jeg skal spille..