DS og PSP anmeldes i VG

#22
Er det no vits å krangle om dette? Hva skal vi få ut av diskusjonen.
-"DS er bra, hva skal du me en MP3 spiller når du har en?"
-"PSP er bra, jeg vil ha MP3 spiller fordi jeg ikke har en!"

Slik fortsetter det.
Kan ikke alle innse at DS er best?
:D

... men den har ikke MP3 spiller... NÆII!!!
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Men i alle dager! Sier de at et produkt som ikke er sluppet enda er bedre enn et som er?
*Monokkelen spretter av*
 
#24
Opprinnelig skrevet av Alucard@11.03.2005, 19.12
Er det no vits å krangle om dette? Hva skal vi få ut av diskusjonen.
-"DS er bra, hva skal du me en MP3 spiller når du har en?"
-"PSP er bra, jeg vil ha MP3 spiller fordi jeg ikke har en!"

Slik fortsetter det.
Kan ikke alle innse at DS er best?
:D

... men den har ikke MP3 spiller... NÆII!!!
188471​
heeeeelt enig!
 
#26
Opprinnelig skrevet av SNOFTE@11.03.2005, 19.10
Helt enig med vg anmeldelsen at ds er for små unger og PSP er for litt større folk.
Men jeg synes PSPen skulle fått terning kast 6 og ds få terningkastv 5....
188467​
Hvorfor det?

Eneste grunnen må være at PSP er noe dyrere, og ser langt mer skjør ut enn DS-en, samt at den lettere er utsatt for merker og lignende ... spesielt hvis en liten unge skulle eie den, med tanke på at små barn ikke er like flinke til å ta vare på ting.

Når det gjelder utvalget vil nok garantert DS ha flere spill som appellerer til de yngre, og antageligvis færre voldelige spill. Men hvis Nintendo får litt ekstra 3. partsstøtte, så vil vi sikkert se en rekke FPS-spill på DS-en, og forhåpentligvis noen real-time strategi-spill. De to sistnevnte sjangrene tror jeg vil bli klønete på en PSP.

Og hvorfor fortjener PSP terningkast 6? Med dårlig batteritid, svært utsatt for merker, og langt færre muligheter for innovativitet enn DS, så ser jeg ingen grunn til å gi den en 6-er.

Jeg mener ikke at DS-en skal fortjene så mye bedre, for utvalget er absolutt ikke topp. Men den fortjener ikke dårligere enn PSP. Og hele anmeldelsen er egentlig bare absurd.
 
#27
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+11.03.2005, 19.40-->
<!--QuoteBegin-SNOFTE
@11.03.2005, 19.10
Helt enig med vg anmeldelsen at ds er for små unger og PSP er for litt større folk.
Men jeg synes PSPen skulle fått terning kast 6 og ds få terningkastv 5....
188467​
Hvorfor det?

Eneste grunnen må være at PSP er noe dyrere, og ser langt mer skjør ut enn DS-en, samt at den lettere er utsatt for merker og lignende ... spesielt hvis en liten unge skulle eie den, med tanke på at små barn ikke er like flinke til å ta vare på ting.

Når det gjelder utvalget vil nok garantert DS ha flere spill som appellerer til de yngre, og antageligvis færre voldelige spill. Men hvis Nintendo får litt ekstra 3. partsstøtte, så vil vi sikkert se en rekke FPS-spill på DS-en, og forhåpentligvis noen real-time strategi-spill. De to sistnevnte sjangrene tror jeg vil bli klønete på en PSP.
Og hvorfor fortjener PSP terningkast 6? Med dårlig batteritid, svært utsatt for merker, og langt færre muligheter for innovativitet enn DS, så ser jeg ingen grunn til å gi den en 6-er.

Jeg mener ikke at DS-en skal fortjene så mye bedre, for utvalget er absolutt ikke topp. Men den fortjener ikke dårligere enn PSP. Og hele anmeldelsen er egentlig bare absurd.
188495​
[/b]
Jeg er en del enig og uenig med deg nå :D
Du har din rett til å kritisere terningkastet, jeg hadde sikkert gjort det samme hvis DS hadde fått 6 og PSP 5.

Syntes det er frustrerende at folk ikke klarer å sette konsollene på linje med hverandre, og heller sammenligne spill relaterte ting (det er den funksjonen de har til felles), og begynne å snakke litt mer spill. Jeg er dritt lei av å se folk som krangler om hvordan konsollene ser ut på papiret. Vi vil ha flere PSP/DS spill å sammenligne!!! Skal man snakke film og MP3 så syntes jeg man heller skal sammenligne PSP med Creative Zen Portable Media Center (tror jeg den heter...).

PS: Lurer bare på hvorfor du mener at PSP er mer utsatt for riper og merker...
Selv om DS'en er sammenleggbar så får den vel like mye riper og faenskap på utsiden? (Ja, jeg pirker nå... *pirke* )

Edit: Det jeg har uthevet med fet skrift i innlegget ditt..
Er du helt gjøk?!? Har du sett trailerene og hørt hva utviklerene bak Coded Arms til PSP har sagt om spillet? Det oser suksess lang vei :)

Sjekk ut gamespot, og se om du finner video'en til Konami sitt pressemøte, hvor de viste fram en rekke spill til de forskjellige konsollene. (Nye mgs spillene, Caslevania, Death Jr., Frogger osv.)

Hvis du ikke gidder så sier jeg kort hva Coded Arms har å by på:
- Multiplayer over WiFi & Internett
- Random Map Creator (eller no... spillet genererer nye kart = høy gjenspillings verdi)
- 30 våpen
- Du samler "Items"(?) i 1player modus og du kan vedde disse når du spiller mot andre, ergo; Du vinner og får Items du enda ikke har fått tak i

Jeg kommer til å bli Coded Arms hore... Er det bare jeg som har på følelsen av at Multiplayer Online på PC kommer til å bli upopulært? DS og PSP lar deg jo spille gratis, så langt vi vet...
 
#28
Opprinnelig skrevet av roy_nor@11.03.2005, 19.46
PS: Lurer bare på hvorfor du mener at PSP er mer utsatt for riper og merker...
Selv om DS'en er sammenleggbar så får den vel like mye riper og faenskap på utsiden? (Ja, jeg pirker nå... *pirke* )
188497​
Greit, vi kan godt si at begge er utsatt for like mye riper. Men min DS er helt ripefri, og det legges heller ikke igjen synlige fettmerker (men så vasker jeg også hendene mine før jeg spiller). Dessuten tror jeg du forstår hva jeg mener ... PSP-en er utsatt fordi den ikke har noen beskyttelse foran, og det er da langt værre å få riper på skjermen til PSP, enn det er å få riper på utsiden av DS.
 
#29
Jeg feiret forøvrig bursdagen til pappa sammen med familien, og det er som dere sier. Søskenbarnene mine kom som vanlig og de ville ikke spille GC. De lurte på om jeg hadde GTA. De er på 9 og 11 år. Jeg, som er mye eldre, spiller GC, men ikke de. Det som "Rune" og "Mario" sier i VG stemmer overhodet ikke med det jeg har opplevd.
Jeg ble rett og slett frustrert over å lese artikkelen, jeg hadde forventet bedre, selv av VG. "Vi er så store og voksne, vi spiller PSP. Alle fjortissene spiller DS"

Det som er så synd er jo at det er VG folk hører på, selv om artikkelen deres var piss fra første ord.
 
#30
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+11.03.2005, 19.59-->
<!--QuoteBegin-roy_nor
@11.03.2005, 19.46
PS: Lurer bare på hvorfor du mener at PSP er mer utsatt for riper og merker...
Selv om DS'en er sammenleggbar så får den vel like mye riper og faenskap på utsiden? (Ja, jeg pirker nå... *pirke* )
188497​
Greit, vi kan godt si at begge er utsatt for like mye riper. Men min DS er helt ripefri, og det legges heller ikke igjen synlige fettmerker (men så vasker jeg også hendene mine før jeg spiller). Dessuten tror jeg du forstår hva jeg mener ... PSP-en er utsatt fordi den ikke har noen beskyttelse foran, og det er da langt værre å få riper på skjermen til PSP, enn det er å få riper på utsiden av DS.
188505​
[/b]
Jeg har screen protector (noe som også er lurt å ha på DS), dessuten har PSP fått et alternativ til en slik "flipp"


:p
 
#31
Håper du tuller nå? Hvem er det som gidder å kjøpe ett ekstra tastatur (hvis ikke prisen blir minimal) for å beskytte PSP-skjermen sin? Selvfølgelig ville det lønnet seg hvis man er redd for at PSP-en skal få riper.

Vel ... uansett, det var ikke det jeg ville fram til.

Bærsjetiss, jeg bommet på målet. Hvorfor gidder folk å sette utsettelsen for "riper i skjermen" når det er snakk om DS vs PSP?

Her skulle det egentlig stå en liten fortelling om hvordan jeg og min familie godt liker nintendos partyspill. Men det kunne bare føre til unødvendig flaming og ett godt grunnlag til å føre denne idiotiske diskusjonen videre.

Saken er den at Nintendo er kjennt for å være brukervennlige, eller barnslige på folkemunn. Og dette går ikke bra sammen med den ellers tekniske generasjoen som vokser fram, som alltids må boltre seg med de feteste konsollene, de mest realistiske spillene og dermed bli godtatt som "voksen". Små barn liker nemmlig ikke å bli sett på nettopp det de er; små drittunger. Dermed blir foreldre ledet til spill som GTA, Tekken og alle andre voldelige mainstreamspill med barnets store pekefinger.'

Og roy_nor: ikke drit deg ut med å ha "SG's drittunge-hater" i signaturen din. For i de fleste postene dine (som du flere ganger sier selv) så oppfører du deg som en liten drittunge selv, eller i hvert fall sta og umoden, noe jeg legger i ordet.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Freezar@11.03.2005, 21.15
Håper du tuller nå? Hvem er det som gidder å kjøpe ett ekstra tastatur (hvis ikke prisen blir minimal) for å beskytte PSP-skjermen sin? Selvfølgelig ville det lønnet seg hvis man er redd for at PSP-en skal få riper.

Vel ... uansett, det var ikke det jeg ville fram til.

Bærsjetiss, jeg bommet på målet. Hvorfor gidder folk å sette utsettelsen for "riper i skjermen" når det er snakk om DS vs PSP?

Her skulle det egentlig stå en liten fortelling om hvordan jeg og min familie godt liker nintendos partyspill. Men det kunne bare føre til unødvendig flaming og ett godt grunnlag til å føre denne idiotiske diskusjonen videre.

Saken er den at Nintendo er kjennt for å være brukervennlige, eller barnslige på folkemunn. Og dette går ikke bra sammen med den ellers tekniske generasjoen som vokser fram, som alltids må boltre seg med de feteste konsollene, de mest realistiske spillene og dermed bli godtatt som "voksen". Små barn liker nemmlig ikke å bli sett på nettopp det de er; små drittunger. Dermed blir foreldre ledet til spill som GTA, Tekken og alle andre voldelige mainstreamspill med barnets store pekefinger.'

Og roy_nor: ikke drit deg ut med å ha "SG's drittunge-hater" i signaturen din. For i de fleste postene dine (som du flere ganger sier selv) så oppfører du deg som en liten drittunge selv, eller i hvert fall sta og umoden, noe jeg legger i ordet.
188564​
Ehh... Du har ikke helt fått med deg at man kan skrive på et tastatur?
At det er noen sånne små knapper med bokstaver på..?
Visste du det? Hele alfabetet faktisk! Fra a-å! :smarting:

Ærlig talt, hvis du er så bonde i hodet at du tror det tastaturet er til kun for å beskytte skjermen så syntes jeg synd i dine underernærte små grå.
I nærmeste fremtid vil sony slippe en firmware oppgradering med bla nettleser for PSP, slik at du kan koble deg til internett via et trådløst WiFi nettverk.
Det er kanskje også et pluss dersom man vil bruke tastaturet til å chatte med når man spiller online, slik at man slipper og dra fram 3x3 tastatur oppsettet (samme som på mobiler, med 3 bokstaver på hver "knapp") på skjermen og sitte og trykke som en gal på D-pad og X for å få skrevet en melding til medspillerene.
Prisen er forresten £19.99.

Lodin: Morroklompen! :kos:

Edit: Jeg har (omtrent) hva jeg vil i signaturen min!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Opprinnelig skrevet av roy_nor@11.03.2005, 23.35
Du har ikke helt fått med deg at man kan skrive på et tastatur?
At det er noen sånne små knapper med bokstaver på..?
Visste du det? Hele alfabetet faktisk! fra a-å! :smarting:
188618​
Du mener vel A-Z?
 
#35
Opprinnelig skrevet av Yetipants+11.03.2005, 22.37-->
<!--QuoteBegin-roy_nor
@11.03.2005, 23.35
Du har ikke helt fått med deg at man kan skrive på et tastatur?
At det er noen sånne små knapper med bokstaver på..?
Visste du det? Hele alfabetet faktisk! fra a-å! :smarting:
188618​
Du mener vel A-Z?
188621​
[/b]
Jeg tenkte på et standard PC tastatur, hvem vet? Kanskje han bruker det windows tastaturet man får opp på skjermen og trykker som en gal..?

Men sånn helt seriøst; 99% av meninga med de 3 linjene er å irritere Freezar! :))
 
#36
Kan jeg komme med en innspill. Hvorfor krangler dere egentlig over en artikkel/anmeldelse skrevet av VG, norges fordummende avis?

Vent heller til Aftenposten kommer med no.
Seriøst, VG??
 
#37
Opprinnelig skrevet av Alucard@11.03.2005, 22.41
Kan jeg komme med en innspill. Hvorfor krangler dere egentlig over en artikkel/anmeldelse skrevet av VG, norges fordummende avis?

Vent heller til Aftenposten kommer med no.
Seriøst, VG??
188631​
Underholdning på sitt beste!

Jeg er for dum til å lese Aftenposten, trodde det kom tydelig fram ved min noe barnslige oppførsel her på forumet...