E3 2007

#1
ESA har nå presentert modellen for det nye e3. Etter årets e3 ble messens fremtid spekulert, og nå er altså planene klare. Fra å være et utstillingsvindu for industrien, satser ESA nå mer på å lage et forum for utvklerne, der de kan komme sammen i samtalegrupper å dele erfaringer. Fra en utviklers ståsted er dette akkurat hva de vil ha, siden den nye utgaven bygger i stor grad på feedback fra industriens representanter. Messen blir nok følgelig noe mindre kommersiell enn det den har vært, men jeg tror ikke dette kommer til å skade messen i noen grad. De store studioene kommer nok til å holde pressekonferanser som før, og det er jo dette de aller fleste er opptatt av.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#2
Pressekonferansene er definitivt det jeg ser mest frem til til hver E3. Videoer og nytt fra selve messen er greit nok det, men det er under pressekonferansene de tre store virkelig fyrer av kruttet sitt.

Den nye modellen er intet annet enn en positiv utvikling, jeg er spent på hhvordan det fungerer i praksis. Det vil iallefall gi representantene for industrien, dvs også journalistene, en litt lettere jobb siden alle Average Joes er ute av bildet. Mindre køer, mindre drit, mer konkret info, nytt og fakta.
 

Kilik

Lokal moderator
#4
Færre booth babes ser jeg på som en industri som ser seg ferdig med de verste, hormonelle tenårene og gjør seg klar for voksenlivet.

E3 ble alt for stor. Å vise fram alt av spill som kommer det neste året på tre dager er omtrent like idiotisk som at alle topptitlene kommer ut i midten av november. Jeg håper dette fører til en jevnere dekning av spillstoff utover året. Det bør være positivt for alle parter.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Samma for meg. Det var på pressekonferansene de tre store viste fram hva nytt de hadde og ellers var årets E3 like slum som vanlig. Uansett har allerede messene i Tyskland og Japan til dels tatt over og hvis bare feks. PAX får vokse litt så blir statene og representert. Trur det er en mye bedre løsning på lang sikt.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#6
Flott. Jeg bryr meg bare om pressekonferansene uansett.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#8
Dette er fint. Årets E3 var så masete og fullt an nyheter at jeg ble gal. Nintendo kunne like gjerne slått meg i hue med en svær hammer...
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Bare 32 selskaper møter opp i år, men inkluderer omtrent alle som virkelig betyr noe i bransjen:
SITAT
Activision
Atari
Atlus
Disney Interactive
Capcom
Codemasters
Eidos
Electronic Arts
Konami
LucasArts
Majesco
Microsoft
Midway
Namco Bandai
Nintendo
Sega
Sony Computer Entertainment
Sony Online Entertainment
Square Enix
Take-Two Interactive
THQ
Ubisoft
Vivendi Games
Warner Bros. Interactive Entertainment
[/b]
Antall invitasjoner har gått ned fra 60,000 til 3,000, i all hovedsak profesjonelle journalister nå. Det betyr forhåpentligvis grundigere previews fra E3 enn tidligere.

CVG
 
#11
Jeg er spent. Dette blir spennende. Hører mange prate om at det ikke er noen "ordenltig" E3 i år, men hvis det blir slik jeg forestiller meg det, så blir det sånn som det alltid burde være. Mindre stressede journalister, med bedre omstendigheter til å la inntrykkene synke inn og bedre muligheter til å virkelig få pratet med utviklerne. Omstendighetene legger også bedre opp til demoing av spillene, jeg har alltid vært stor fan av å se utviklere presentere de kommende spillene sine. Vi husker jo alle hvordan Valve imponerte oss med Half-Life 2 tilbake i... var det 2003? Siden selskapene ikke lenger kan konkurrere om å ha størst og best stand vil kanskje de mindre utviklerne ha en sjans til å bli oppdaget også.

Stort sett positivt innstilt til dette altså.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#12
Jeg kommer til å savne booth babes, men mer forkus på viktige utviklere og mindre dårlig journalistikk er bare pluss. Eneste måtte være hvis dette også betyr at potensiellt gode indiespill ikke slipper til, men i så fall får vi bare finne andre kilder til det.
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#13
Kan ikke skjønne annet enn at dette vil gagne bransjen, og da til syvende og sist forbrukerne. Tror ikke dette vil gå ut over de mindre aktørene i nevneverdig grad, som Aquila nevnte her, da disse har en tendens til å drukne i mengden uansett. Litt grundigere journalistikk på denne fronten kan vel også sies å være et steg i riktig retning. Har trua.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Her er pressekonfene som er bekreftet til nå (norske tider):

SITAT
Onsdag 11.juli

* 05:30 - Microsoft Press Conference
* 18:00 - Nintendo Press Conference
* 20:30 - Sony Press Conference
* 23:00 - EA Press Conference

Torsdag 12.juli

* 00:15 - Activision Press Conference
* 01:30 - Midway Press Conference
* 02:45 - Konami Press Conference
* 17:30 - Take Two Interactive Press Conference
* 18:15 - THQ Press Conference
* 19:30 - Ubisoft Press Conference
* 22:30 - Namco Bandai Press Conference
[/b]
 
#15
Rykter om Microsoft sin pressekonferanse:

SITAT
Straight from Microsoft’s E3 2007 Line-up:

- Microsoft start first at 6.30pm GMT+0:00. (Fact)
- New Crimson Skies game to be announced.
- Bungie working on new title/series not related to anything in the Halo/Marathon Universe.
- Epic Games to show some form of Gears of War 2 Trailer.
- Microsoft have bought the Star Wars Battlefront 3 rights. Trailer/Demo to be shown.
- Rare to show off Banjo Kazooie 3 (Banjo-Theerie).
- Rare to announce 2 new games.
- Rare to announce Kameo 2.
- Lionhead Studios show more of Fable 2.
- Microsoft to fund a new game based on Jason Bourne. It’ll be based on the books and not the film with Matt Damon.
- Team Ninja to show off Ninja Gaiden 2. Labeled 360 Exclusive.
- Apparently there’s news of a MGS Game for the 360. May or may not be the 4th Installment.
- Dead Rising 2 to be shown. May not be ready.[/b]
Kilde
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#20
Nei, men de trenger vel penga fordet. Ellers... Mye søppel. Mye.