E3 2007

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#42
Håper det. Hadde vært spennende å sett hvordan gameplayet i XIII er i praksis. Skal visstnok gå tilbake til ATB-systemet, bare raskere og mer flytende, har jeg lest.
 
#43
SITAT(Riku @ 03.07.07, 20.58) 72406
Her sitter jeg og leser listen ovenfor, og tenker "Her var det mye jeg driter tynt i, gitt! Bare Assasin's Creed som vekker spillentusiasten i meg, jo! Hvor ble det forresten av Turok? Det har jeg ikke sett noe til siden E3 i fjor. Lurer på om det fortsatt lever. Jeg vil banke dinoer i HD, for svarte!"

Så jeg lusker slukøret bort fra Spillegal, og bestemmer meg for å stikke innom ign.com. Der er eg omtrent en gang i måneden. Men hva skuer mine øyne? En Turok hands-on E3 preview-artikkel?! Hovedoppslaget på førstesiden og greier... Konge! Noen der oppe liker meg.
[/b]
Turok har vært ett savn som har vært tungt å bære. Heldigvis er serien på vei inn igjen, fingrene krysses for en like bra spillopplevelse som Turok 2.
 

Kilik

Lokal moderator
#44
Heteste ryktet nå er at PS3-prisen kuttes ned til $499 (ca. 2900 kr.).
kotaku

Ny MGS4-trailer med engelsk tale er ikke overraskende bekreftet.
 
#45
Hvis noen sier etter dette priskuttet at SONY er for dyr skal seriøst få staven til kilik oppi ræva!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Hadde det bare vært sånn at den prisen ble direkte overført til det norske markedet, så hadde det vært stilig. Men sånn er det som regel ikke, dessverre. :(
 
#48
Sony har avkreftet ryktene. Sjekk itavisen og eventuelt andre nyhets sider. Har ikke tid til å linke, er på jobb =P Skulle bare kikke litt..
 
#49
SITAT(NiloPilo @ 06.07.07, 00.54) 72660
Hvis noen sier etter dette priskuttet at SONY er for dyr skal seriøst få staven til kilik oppi ræva!
[/b]
SONY er for dyr i forhold til hva maskinen (jeg regner med det er det du referer til) gir idag uavhengig av dette priskuttet eller ikke.
 
#50
SITAT(Freeman @ 06.07.07, 12.17) 72688
SONY er for dyr i forhold til hva maskinen (jeg regner med det er det du referer til) gir idag uavhengig av dette priskuttet eller ikke.
[/b]

Mulig det, men trenger vi virkelig flere folk som klager over at PS3 er for dyr? Nesten hver eneste traad som handler om PS3 ender opp med aa gaa inn i en pris-diskusjon. Dette gjelder vel alle fora.
 
#51
SONY er for dyr i forhold til hva maskinen (jeg regner med det er det du referer til) gir idag uavhengig av dette priskuttet eller ikke.
[/b]
Joda, idag så er det sant. Men samme kan bli sagt om Wii. Det koster deg sånn ca 3000 kr idag å kjøpe en Wii/ med Zelda. Og akkurat idag så er Zelda det enste spillet som kan regnes som en must have til Wii. Det er ikke noe mer egentlig konsollen kan gi deg enn kontrollene og følelsen av å prøve noe nytt. Jeg er nesten sikker på at de fleste kjøper nettopp konsollen fordi den er noe "annet" enn de andre konsollene. Jeg er kanskje den første som sier dette, men jeg syntes Wii er for dyr, i forhold til hva den gir deg idag. Pris mellomrommet til Wii og PS3 er stor, men den er dømt til å bli mindre og mindre. Så hva skjer når forkjellen på en Wii og PS3 ligger på ca 1000-1500 kr? Hadde det vært tilfledet idag, så veit du, jeg og alle andre at PS3 hadde solgt omtrent like mye som Wii, kanskje litt mindre.

Sulky, hvorfor tror du alle klager over prisen? Utfordringen ligger i at de andre på markedet tilbyr en mye rimeligre konsoll. I år, vil 360 klare seg helt fint, neste år er Sony sitt år. Jeg er egentlig mest skeptisk for fremtiden til Wii. Jeg tror de ikke har mer å gi om ca et halvt år, hvor lenge kan wii overleve på at de har noe helt nytt å tilby?. De holder seg til casual gamers, hva med de som er hardcore? De er neppe fornøyd med det nintendo har akkurat nå.
 
#52
Det er jo selvsagt en mulighet, den som lever for se. Poenget mitt var bare det i steden for aa bruke tid paa diskutere spillene til den sorte maskinen saa bruker man heller tid paa skittkasting og "whining" om prisen. Greit nok at mange synes den er dyr og jeg tror de fleste har faatt det med seg naa.
 
#54
SITAT(NiloPilo @ 06.07.07, 16.50) 72715
Joda, idag så er det sant. Men samme kan bli sagt om Wii. Det koster deg sånn ca 3000 kr idag å kjøpe en Wii/ med Zelda. Og akkurat idag så er Zelda det enste spillet som kan regnes som en must have til Wii. Det er ikke noe mer egentlig konsollen kan gi deg enn kontrollene og følelsen av å prøve noe nytt. Jeg er nesten sikker på at de fleste kjøper nettopp konsollen fordi den er noe "annet" enn de andre konsollene. Jeg er kanskje den første som sier dette, men jeg syntes Wii er for dyr, i forhold til hva den gir deg idag. Pris mellomrommet til Wii og PS3 er stor, men den er dømt til å bli mindre og mindre. Så hva skjer når forkjellen på en Wii og PS3 ligger på ca 1000-1500 kr? Hadde det vært tilfledet idag, så veit du, jeg og alle andre at PS3 hadde solgt omtrent like mye som Wii, kanskje litt mindre.

Sulky, hvorfor tror du alle klager over prisen? Utfordringen ligger i at de andre på markedet tilbyr en mye rimeligre konsoll. I år, vil 360 klare seg helt fint, neste år er Sony sitt år. Jeg er egentlig mest skeptisk for fremtiden til Wii. Jeg tror de ikke har mer å gi om ca et halvt år, hvor lenge kan wii overleve på at de har noe helt nytt å tilby?. De holder seg til casual gamers, hva med de som er hardcore? De er neppe fornøyd med det nintendo har akkurat nå.
[/b]
Det er da mye bra til Wii annet enn Zelda. Hvor lenge skal folk klamre seg til det "argumentet" egentlig? Og man kan ikke akkurat si at PS3 har så mye mer å skryte av.

For holde meg til temaet, så vil jeg gjerne se mer av Forever Blue til Wii.
 

Kilik

Lokal moderator
#55
Sonys pressekonferanse onsdag kl. 20.30 kan streames på deres offisielle nettside, her.
 
#57
Av must-haves til Wii teller jeg i hvert fall fire: Zelda, Excite Truck, Wii Sports og Resident Evil 4. Men ja, 2500 kroner er åpenbart kunstig mye. Nintendo kunne sikkert solgt boksen for 1500 hvis ikke det var for at den selger så godt. Dumt å si nei til gratis penger.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#58
Jeg likte Zelda i mange timer, og jeg kan være med på at det er verdt å eie.

Excite Truck er ikke must have. Enda mindre Wii sports, som er en gimmick man går lei av etter et par timer. Resident Evil er strengt talt et 2 1/2 gammelt spill, men okei, man kan kalle det musthave. Hvis man er villig til å betale en halv høvding for å spille spillet på nytt med ny kontrollmetode.
 

Sancti

Terrorkatt
#59
SITAT(Novastrum @ 10.07.07, 14.25) 73075
Jeg likte Zelda i mange timer, og jeg kan være med på at det er verdt å eie.

Excite Truck er ikke must have. Enda mindre Wii sports, som er en gimmick man går lei av etter et par timer. Resident Evil er strengt talt et 2 1/2 gammelt spill, men okei, man kan kalle det musthave. Hvis man er villig til å betale en halv høvding for å spille spillet på nytt med ny kontrollmetode.
[/b]
Men Ninja Gaiden Sigma, hæh? Det er faen meg spillet vi har venta på.

"ÅNEI DET ER JO BARE EN HÅNDFULL GODE SPILL TIL WII"-argumentet er poengløst. Jeg har Zelda (som jeg ikke er særlig glad i, men som jo visstnok skal være knallbra), Excite Truck (som er det beste Wii-spillet til nå, etter min mening, og hvis du ikke liker det ... vel, da står du nesten alene. Har du spilt det noe særlig? Hva forventet du deg egentlig? MotorStorm?), Trauma Center: Second Opinion (langt ifra noe gimmick-drevet småspill), WarioWare: Smooth Moves (avhengig av smak, kanskje, men selv om det er en minispill-samling er det en substansiell mengde moro å hente her. Og kan du egentlig holde "OMG NEI DET ER MINIGAMES" i mot WarioWare, som mer eller mindre etablerte genren?) og det er da en rimelig variert meny med spill. Eksklusive spill, også.

Hva er galt med dem? Er det fordi de ikke er HD? Er det fordi de er på Wii? Er det ikke nok? Vel, jeg ser iallfall fortsatt bare MotorStorm og Resistance på PS3. Og det er tross alt en konsoll som mister alle sine eksklusive titler (Konami ymtet frempå i dag om at de ikke var særlig imponert med Sony, og at de sannsynligvis ville ta MGS4 multiplattform), og ett av deres to eksklusive storspill som folk har hørt om har vært en stor vits i to år. I tillegg koster den 6000kr.

Hva er det som er galt med å synes at Wii er en bedre investering enn PS3? Jeg *hater* da ikke PS3 selv om jeg godt kunne tenke meg å se Sony gå på en smell etter at de har kødda med publikummet sitt i halvannet år. Jeg bare ser så inderlig godt at det er en skrekkelig usikker fremtidsinvestering og at den iallfall ikke er verdt ågerprisen den går for nå. PS3 har vært ute lenger enn Wii, og den har solgt betraktelig mindre. Wii har solgt godt over dobbelt så mye, nesten to tredeler mer. Det er flere spill på vei til den, den er billigere og kommer garantert ikke til å synke fordi plattformholderen har misforstått klimaet i markedet.

Den gamle visa om at PS3 kommer til å begynne å selge i bøtter og spann med en gang den kommer ned litt i pris holder heller ikke særlig mye vann. Hvem er det den skal selge til, da? De som har lyst på en BluRay-spiller? Hvem er nå det, unntatt hifi-nerder og tech-heads? De som har lyst på hardcore-spill? Vel, der har vi x360 allerede til lavere pris og med langt bredere utvalg og bedre online-gaming. Casual gamers? De har ingen planer om å betale 6000kr for en konsoll selv om den støtter et videoavspillingsformat de aldri har hørt om. De vil derimot kanskje betale 2500kr for å ha årets heiteste forbrukerelektronikk. Som ikke forbindes med ninjaer, nazi-kloner og drager. x360 og PS3 har image-problemer, det har ikke Wii.

Hvorfor har vi denne diskusjonen enda? Kjøp dere PS3-er! For all del! Elsk konsollen deres, og den vil kanskje elske dere tilbake. Men hvorfor skal det nødvendigvis være en jævla meningskrig bare fordi tradisjonelle gamere ikke liker det faktum at den ultramarginale nerdehobbyen deres er i ferd med å bli knust innenfra av en plattformholder som ikke lenger er så interessert i å underbygge et tradisjonelt marked som helt på egenhånd har bevist at det ikke er særlig innbringende (Xbox, x360 og PS3 holdes opp som beviser -- PS2 var hett på grunn av DVD, og ryktet til PSX-en. Det vet alle. Ingen av de andre nevnte konsollene har den samme tiltrekningskraften. Sure, mange PS2-eiere forrige generasjon. 100 millioner. Minst halvparten av dem brukte ikke PS2-en sin til mer enn FIFA og DVD. Hvorfor skal de gidde å kjøpe seg en PS3 denne generasjonen når de egentlig ikke hadde så mye glede av konsollen i forrige generasjon? Forbrukerlojalitet? I den digitale alderen? LOL!)

Gnøh.
 
#60
Men jeg lurer igrunn, jeg kjenner ingen med Wii, men jeg kjenner opp til flere med PS3 og jeg kan med hånden på hjertet si at disse er casual-spillere. For å si det slik, han ene kjøpte PS3 med Sonic. Og jeg vet om flere i tillegg som sier de vil kjøpe seg en PS3 så fort de får råd. Noe jeg selv kommer til å gjøre, rett og slett for å spille GTA4, siden jeg ikke kan stole på microsoft lengere etter at de avviste meg totalt når jeg ringte inn for å klage på maskina mi som ødelegger discene mine etter to dager. Så man har da egentlig ikke noe valg om man vil velge mellom PS3 og XBOX, siden XBOX har den værste kundestøtten jeg har vært borti som regelrett pisser kunder i fjeset og hittil har jeg ikke hørt no vondt om kvaliteten på en PS3 maskin. Så ja, når jeg begynner på skolen til høsten kommer nok noe av stipendet til å bli brukt på en PS3:D Så det er nok best å holde seg til de som har levert de siste ti åra, Sony. Dyrt, men du vet i det minste hva du får

Og når det kommer til Wii, så bryr jeg meg ikke, jeg har aldri vært no fan av super mario etter super mario 64 og har aldri orket å kjøpe ett eneste gamecube-spill til konsollen min. Jeg klarer heller ikke å se for meg at jeg orker å spille minigames dag ut og dag inn og fortsatt syntes det er gøy 1 uke etterpå.