SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Wii har ikke overbevist meg helt enda, men jeg er fortsatt rimelig sikker på at jeg skal ha den på lanseringen. Håper at Wii Sports følger med konsollen og at det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen på Wii. Hvis sistnevnte ikke skjer blir jeg forbanna. Jeg vet rett og slett ikke om Wii-kontrollen vil være å foretrekke med tanke på at spillet er designet rundt joypaden.[/b]
Det hadde vært kult om Wii Sports følger med, men alt angående bundling og priser gjenstår å se. Det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen... dersom du kjøper GC-versjonen av spillet. Designet rundt joypaden? Newsflash: spillet er designet med begge typer input i bakhodet. Spillet kommer i to utgaver, der Wii-varianten kjøres i widescreen og bruker wiimoten, GC-varianten kjører 4:3 og klassisk kontroll.
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Metroid Prime 3 overbeviste heller ikke helt... Kontrollen virket rett og slett ikke så stødig som jeg hadde håpet; før E3 leste jeg flere steder at å snu seg med Wii-kontrollen i et Fps ville være nesten like raskt som med en mus, men i både MP3 og Red Steel var dette ifølge Gamespot og 1up veldig tregt.[/b]
Jepp, de har en del å fikse på styringa. Red Steel har tatt en del billige snarveier, og jeg har foreløbig gitt opp håpet til det spillet og venter på at det kommer ut og jeg får prøvd det til jeg sier noe mer om det. Metroid Prime 3 derimot, styringa er ikke fullt så ille som i Red Steel, men det sliter med tempoet, det å snu seg, snu seg mens man skal sikte på noe, etc. Jeg håper og antar at de legger inn en valgmulighet så man kan spille med fixed view, slik som de fleste FPS-spill (og at de forbedre den eksisterende styringa selvfølgelig).
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Mario Galaxy så veldig morsomt ut, men hva gir kontrollen egentlig til gameplayet? Jeg har til gode å se noen features som ikke kunne fungert like godt med en vanlig joypad i det spillet.[/b]
Spillet har en del targeting som ikke helt fremkommer av det man har sett hittil, pluss at utviklerne sier de har et hav av originale idéer og fete puzzles i vente til oss. Vi må bare smøre oss med tålmod.
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Smash Brothers skal muligens ikke ta ibruk Wii-kontrollens potensiale engang noe som virkelig får meg til å rynke på pannen - hvis ikke oppfølgeren til Gamecubes bestselgende spill skal være en fanebærer for maskinens virkelige potensiale så føler jeg at jeg har grunn til å være skeptisk.[/b]
Jeg er overhodet ikke enig. Jeg ser på det som et virkelig sjakktrekk. Selv om Wii kommer med en splitterny revolusjonær kontroll, så er det best om den faktisk bare brukes der det vil være en fordel, det er jo unødvendig å
presse kontrollsystemet på alle spill der ute. Smash Bros var GC-ens største tittel og det har en gedigen fanskare. Utviklerne ville (med rette, imho) beholde sin gjennomførte tried&true-kontroll, for gesturebaserte angrep passer seg virkelig ikke i et spill der ting foregår i en så høy hastighet. Smash Brawl er en oppfølger til det bestselgende spillet på GC, men det har da aldri vært en fanebærer for "maskinens virkelige potensiale"?!