E3: Hva imponerte deg mest?

Hva imponerte?

  • Wii og Wiitrollen

    Stemmer: 0 0,0%
  • PS3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Halo 3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Metal Gear Solid 4

    Stemmer: 0 0,0%
  • Super Mario Galaxy

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gears of War

    Stemmer: 0 0,0%
  • GTA4 fra dag 1 på 360

    Stemmer: 0 0,0%
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess

    Stemmer: 0 0,0%
  • Microsoft sitt "Live Anywhere"

    Stemmer: 0 0,0%
  • Assassin's Creed

    Stemmer: 0 0,0%
  • Age of Conan: Hyborian Adventures

    Stemmer: 0 0,0%
  • Spore

    Stemmer: 0 0,0%
  • BioShock

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet spill eller begivenhet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Du prater luft, ja. Man trenger ikke en superprosessor for slik tracking, det blir som å ta imot info fra en analogstikke, bare med flere akser. Jeg håper noen tenker på å lage et slags Ninja Gaiden meets Die By The Sword. I tillegg er ikke Wii en slik pingle alle skal ha det til. Siden man kan se bort ifra kraften som trengs til HD-oppløsninger, så sitter man igjen med mye potensiale. Resident Evil 4 så jo steinbra ut, Wii har en litt sterkere prosessorarkitektur pluss et nytt grafikkort fra ATI. Jeg tror vi vil få se behagelige spill, selv om Wii ikke vil oppnå monsterkvaliteten man etter hvert vil se på Xbox360 og PS3.

EDIT: tolk "behagelig" som kriteriene dine til AI, leveldesign og fysikk.
 
#22
Vel en må da gå utifra at det går an Nicholas. Hvis ikke så er jo hele poenget med wiitrollen borte. Det er jo rett og slett utviklerene sitt ansvar å utnytte maskinvaren tilstrekkelig.

Når det er sagt er jo det en fare for at utviklere blir late. Flooder Wii med dårlig filmspill og slenger till litt liksom free-hand slåssing og skyting. Jeg kan desverre allerede se for meg alle de forferdelig late Disney spillene som vil komme *grøøs* Hva med "Mikke Mus plukker frukt" eller "Finding Nemo Hinderløype", fantasien setter ingen grenser for møkkk dere. Det er original kreativitet som er utfordringen.
 
#23
Det må nok bli Wii, selv om høydepunktet, etter ett år emd fem skjermbilder, så definitivt er Spore. Det skal også sies at Mario Galaxy og Super Smash Brothers Brawl gjør en god andreplass.

SITAT(Nicholas @ 31.05.2006, 23.45) 7086
Nå prater jeg bare helt ut i lufta her, men: Er vi helt sikre på det? Altså, strekker Wiis hardware til nok til å tillate (til til til) et spill hvor man f.eks kan tracke Wii-stikka som et sverd, og fortsatt ha et godt spill med dugelig AI, leveler, fysikk, etc? Jeg håper jo det, fordi det er først da man virkelig har interessante spill syns jeg, men hvis alt vi noensinne kommer til å få fra actionspill er gestures som erstatning for knappetrykk, så er jo det litt skuffende.
[/b]
Mener det var en ganske lang artikkel om akkurat det der på Gamer.no for ikke så alt for lenge siden.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#24
Jeg ble egentlig ikke særlig imponert av noe. Altså, det var mye som var feiende flott og spennende, men det var ingenting som jeg ikke forventet. Vi hadde hørt om alt som ble vist før E3 startet, det eneste nye var at nå fikk vi se dem også. Jeg er ikke skuffet over årets E3, bare... resignert.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#25
Uavgjort mellom Assassin creed og MGS4 for min del, selv om også PS3 kontrollen overrasket (men ikke på samme måte som avsløring av nye oppadkomende spill overasker)
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#26
Smash Bros. Brawl gir meg fremdeles frysninger hver jævla gang jeg ser videoen eller hører musikken.

<3 Wario. :elsk:
 
#27
Jeg kunne aldri ane at noe som høres så utrolig kjipt ut som "pressekonferanse", kunne være så gøy å se på når Nintendo holdt en.

Wii, Brawl og Mario Galaxy var definitivt høydepunktene under E3. Gleder meg rett og slett som en liten unge til å kunne pakke ut min ferske Wii fra esken og pluggen til TV-en. :D
 
#28
Alt jeg har lest om Bioshock får meg til å innse at jeg trenger en ny PC. Garantert det mest spennende spillet i mine øyne.

Ellers må jo MGS4-traileren nevnes da den ga meg gåsehud, men jeg får fremdeles frysninger av å se MGS3-trailerne så jeg er nok en smule fanboy her...

Wii har ikke overbevist meg helt enda, men jeg er fortsatt rimelig sikker på at jeg skal ha den på lanseringen. Håper at Wii Sports følger med konsollen og at det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen på Wii. Hvis sistnevnte ikke skjer blir jeg forbanna. Jeg vet rett og slett ikke om Wii-kontrollen vil være å foretrekke med tanke på at spillet er designet rundt joypaden. Metroid Prime 3 overbeviste heller ikke helt... Kontrollen virket rett og slett ikke så stødig som jeg hadde håpet; før E3 leste jeg flere steder at å snu seg med Wii-kontrollen i et Fps ville være nesten like raskt som med en mus, men i både MP3 og Red Steel var dette ifølge Gamespot og 1up veldig tregt. Mario Galaxy så veldig morsomt ut, men hva gir kontrollen egentlig til gameplayet? Jeg har til gode å se noen features som ikke kunne fungert like godt med en vanlig joypad i det spillet. Smash Brothers skal muligens ikke ta ibruk Wii-kontrollens potensiale engang noe som virkelig får meg til å rynke på pannen - hvis ikke oppfølgeren til Gamecubes bestselgende spill skal være en fanebærer for maskinens virkelige potensiale så føler jeg at jeg har grunn til å være skeptisk. Nuvel, jeg både håper og antar at Nintendo tar til seg tilbakemeldingene de får nå i ettertiden av messen og gjør noe med dette. Metroid, Zelda og Wario Ware (som virket superhawt) på lanseringen er noe jeg ikke kan si neitakk til, og om spillene vi ser i starten ikke blir å ta fult utnytte av kontrollen så vil de komme med tiden. DS viste meg dette.

Guitar Hero 2 var også hyggelig å se, selv om det ikke ble sagt noe mer om track-listen eller modene. At Harmonix og Red Octane er kjøpt opp av Activison må jo være positivt for budsjettet dems og nå som de har bevist at å ha musikken sin forbunnet med denne serien ikke er noen negativ ting så åpner nok dette nye veier for hvilke sanger de kan få tak i. Co-op kommer til å rocke (pun not intended) og jeg mener at det er blitt nevnt en oppfølger til en uvist next-gen maskin. Genialt om man i denne versjonen kunne lastet ned nye sanger fra nettet. Ville rett og slett vært fantastisk.

Hva er det ellers å si? Spore virker fortsatt megafett og Assasins Creed blir spennende. 360 har noen finurlige spill på veg, Gears of War er ikke ett av dem. Det så like morsomt ut som Black. E3 infridde absolutt ikke som "den beste noen sinne", men det gjør det aldri.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Wii har ikke overbevist meg helt enda, men jeg er fortsatt rimelig sikker på at jeg skal ha den på lanseringen. Håper at Wii Sports følger med konsollen og at det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen på Wii. Hvis sistnevnte ikke skjer blir jeg forbanna. Jeg vet rett og slett ikke om Wii-kontrollen vil være å foretrekke med tanke på at spillet er designet rundt joypaden.[/b]
Det hadde vært kult om Wii Sports følger med, men alt angående bundling og priser gjenstår å se. Det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen... dersom du kjøper GC-versjonen av spillet. Designet rundt joypaden? Newsflash: spillet er designet med begge typer input i bakhodet. Spillet kommer i to utgaver, der Wii-varianten kjøres i widescreen og bruker wiimoten, GC-varianten kjører 4:3 og klassisk kontroll.
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Metroid Prime 3 overbeviste heller ikke helt... Kontrollen virket rett og slett ikke så stødig som jeg hadde håpet; før E3 leste jeg flere steder at å snu seg med Wii-kontrollen i et Fps ville være nesten like raskt som med en mus, men i både MP3 og Red Steel var dette ifølge Gamespot og 1up veldig tregt.[/b]
Jepp, de har en del å fikse på styringa. Red Steel har tatt en del billige snarveier, og jeg har foreløbig gitt opp håpet til det spillet og venter på at det kommer ut og jeg får prøvd det til jeg sier noe mer om det. Metroid Prime 3 derimot, styringa er ikke fullt så ille som i Red Steel, men det sliter med tempoet, det å snu seg, snu seg mens man skal sikte på noe, etc. Jeg håper og antar at de legger inn en valgmulighet så man kan spille med fixed view, slik som de fleste FPS-spill (og at de forbedre den eksisterende styringa selvfølgelig).
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Mario Galaxy så veldig morsomt ut, men hva gir kontrollen egentlig til gameplayet? Jeg har til gode å se noen features som ikke kunne fungert like godt med en vanlig joypad i det spillet.[/b]
Spillet har en del targeting som ikke helt fremkommer av det man har sett hittil, pluss at utviklerne sier de har et hav av originale idéer og fete puzzles i vente til oss. Vi må bare smøre oss med tålmod.
SITAT(Morbo @ 02.06.2006, 00.53) 7378
Smash Brothers skal muligens ikke ta ibruk Wii-kontrollens potensiale engang noe som virkelig får meg til å rynke på pannen - hvis ikke oppfølgeren til Gamecubes bestselgende spill skal være en fanebærer for maskinens virkelige potensiale så føler jeg at jeg har grunn til å være skeptisk.[/b]
Jeg er overhodet ikke enig. Jeg ser på det som et virkelig sjakktrekk. Selv om Wii kommer med en splitterny revolusjonær kontroll, så er det best om den faktisk bare brukes der det vil være en fordel, det er jo unødvendig å presse kontrollsystemet på alle spill der ute. Smash Bros var GC-ens største tittel og det har en gedigen fanskare. Utviklerne ville (med rette, imho) beholde sin gjennomførte tried&true-kontroll, for gesturebaserte angrep passer seg virkelig ikke i et spill der ting foregår i en så høy hastighet. Smash Brawl er en oppfølger til det bestselgende spillet på GC, men det har da aldri vært en fanebærer for "maskinens virkelige potensiale"?!
 
#30
SITAT(sortulv @ 31.05.2006, 21.37) 7084
Og som nevnt tidligere, det er spillutviklerenes feil.
[/b]
Jeg vet det. Det er derfor jeg skrev at jeg ikke er imponert helt enda. Og hypen rundt denne kontrollen er litt for stor. Når noe er for godt til å være sant så pleier det som oftest å være det.
Jeg sier ikke at kontrollen er dødfødt og aldri vil bli noen suksess. Jeg tror bare ikke man vil få se noen spesielt banebrytende måter å kontrollere på før om en stund. Tar alltid tid å tenke litt anderledes, tenke utforbi boksen og faktisk lykkes i samme slengen.

Det blir spennende uansett hva som skjer, enten kontrollen blir en stor hit eller en crash'n'burn folk bare må følge med på. Håper selvsagt på det første alternativet :eek:
 
#31
SITAT
Det blir mulig å spille Zelda med GC-kontrollen... dersom du kjøper GC-versjonen av spillet. Designet rundt joypaden? Newsflash: spillet er designet med begge typer input i bakhodet. Spillet kommer i to utgaver, der Wii-varianten kjøres i widescreen og bruker wiimoten, GC-varianten kjører 4:3 og klassisk kontroll. [/b]
Ok jeg ordla meg kanskje litt dårlig, men poenget mitt står: jeg er usikker på hvilken kontroll-metode jeg vil foretrekke og med tanke på at det er fult mulig inkludere begge i Wii-versjonen så bør de gjøre det.

SITAT
Jeg er overhodet ikke enig. Jeg ser på det som et virkelig sjakktrekk. Selv om Wii kommer med en splitterny revolusjonær kontroll, så er det best om den faktisk bare brukes der det vil være en fordel, det er jo unødvendig å presse kontrollsystemet på alle spill der ute. Smash Bros var GC-ens største tittel og det har en gedigen fanskare. Utviklerne ville (med rette, imho) beholde sin gjennomførte tried&true-kontroll, for gesturebaserte angrep passer seg virkelig ikke i et spill der ting foregår i en så høy hastighet. Smash Brawl er en oppfølger til det bestselgende spillet på GC, men det har da aldri vært en fanebærer for "maskinens virkelige potensiale"?![/b]
Gesturbaserte angrep ville absolutt ikke fungert, nei, og selvsagt skal de ikke presse på spillerne kontrollmetoder som ikke fungerer i spillets kontekst. Men hva med å la oss bruke Wii-moten til å gjøre unnamanøvrer? Avhengi av fart og retning på armbevegelsen så kunne man ha fått figurene til å dodge prosjektiler eller angrep i hvilken retning, fart og hvor langt man selv ville. Kaste seg bort fra et spark, akkurat langt nok til å gi et tilbake. Langt mer dynamisk enn å rulle fram å tilbake slik det er i Melee. Bare noe jeg kom på i farta, men mulighetene er der og med litt testing tror jeg at utviklerne kunne fått til mye bra. At det kontrollsystemet som allerede er å finne i serien er elsket av de hardcore i fanskaren bør ikke være noen stopper for at Nintendo skal bruke sin nye kontroll til å gjøre noe nytt, spennende og som attpåtil fungerer godt. Igjen formulerte jeg meg dårlig, spillet trenger ikke være det spillet som viser alt kontrollen er godt for, men jeg skulle i hvert fall likt å sett at Nintendo gjorde noe nytt med serien.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#32
Tror du ærlig talt de ga blanke i wiimoten fra første stund? <_<

Bedre forklart:
SITAT
Smash Bros. is one of the few Wii games to maintain a standard control scheme. "I was given the task of creating Smash Bros.," explained Sakurai. "Of course, the topic becomes, how should we use the special remote controller? During the planning stages, we gave a lot of thought to this." In the end, Sakurai and his staff decided to not go too far with the controller, in particular avoiding being new just for the sake of being new, which Sakurai worried would make the game difficult to play.
[/b]
Kilde: Sakurai Talks Smash Brothers Brawl
 
#33
Og der forsvant forventningene til en hel haug rett ned i dass. Standard kontroller. Vel, da ble det ikke noe innovasjon på oss denne gang.
 
#34
Tja, jeg tror de fleste innser hvor kjipt det ville vært og spille et Super Smash-spill med Wii-moten. Og ting måååå ikke være nyskapende for å være bra, det bare hjelper litt på.
 
#35
Det later til at de gir samme "approach" på Wiis kontrollsystem som de gjorde med DSen og touchpaden. Det er mange spill der man ikke bruker touchpaden (Mario Kart, f.eks.), også er det noen spill som videre baserer seg utelukkende på den (Osu! Tatakae! Ouendan!, Phoenix Wright, Trauma Centre, etc.). Nøkkelordet er - gylden middelvei. Zelda bruker mulighetene til kontrollen på en fin og subtil måte, uten å trykke det ned i halsen på oss at det er nytt og spennende. For mye eller for lite skjemmer alt, og hvis det skal gå inflasjon i overbruk av Wiis styremekanisme, vil de fleste gå rimelig lei rimelig fort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Jeg for min del elsker konseptet til Excite Truck, hvor 'mote-en fungerer som midtdelen på et ratt. Fett å få litt ånkli arkade-bilfeeling uten å måtte kjøpe sånn teit plastratt til fem hundre spenn. :)
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#37
Utrolig hvor mange bruksområder som dekkes ved å vifte en plastikkpinne.
 
#38
Godt at Bioshock også kommer til xbox360.
Ellers ble jeg fascinert av Spore og Wii. Med andre ord er det kun Nintendo som har noe å by på til høsten.
På den andre siden av skalaen blir jeg mektig irritert av Sony sin de-første-5-millionene-kjøper-konsollen-uansett-strategi. Makan til piss. Greit nok at Ubisoft glimret til med en interessant CG snutt, men det får da være grenser. Verre line-up enn 360 hadde ser det ut som.
Når de i tillegg mener at de hverken har lånt ideer fra Wii eller Xbox live er det noe som skurrer. Phil Harrison (Nisse, finner ikke link) klarte til og med å prestere å si at "låningen" av bevegelsessensoren i den yne ps3 kontrollen var like naturlig som da Nintendo "lånte" 3D av playstation med Nintendo 64.

Jack in to the Matrix, Mr. Katuragi...
 
#39
For det første, sensorer i kontroll er ikke en ny greie. Så folk kan slutte å gi Nintendo så jævlig mye cred for det, det er ikke som om de har oppfunnet hjulet på ny.
Jeg hadde en kontroll med sensor i til PSone, tiltpad eller hva enn den het. Tragisk overpriset møkka kontroll.

Tror nok at Nintendo sin blir av et annet kaliber og langt bedre. Men Nintendo var ikke først der, de bare videreførte noe som allerede eksisterte og gjorde det bedre. Samme som Sony gjorde med sin første analoge joypad, tok en idé som allerede eksisterte og forbedret den.
 
#40
SITAT(DiRTY D @ 02.06.2006, 19.31) 7506
For det første, sensorer i kontroll er ikke en ny greie. Så folk kan slutte å gi Nintendo så jævlig mye cred for det, det er ikke som om de har oppfunnet hjulet på ny.
Jeg hadde en kontroll med sensor i til PSone, tiltpad eller hva enn den het. Tragisk overpriset møkka kontroll.
[/b]
Og ikke glem Microsofts Sidewinder Freestyle Pro, eller hva den nå het.