E3: Hva imponerte deg mest?

Hva imponerte?

  • Wii og Wiitrollen

    Stemmer: 0 0,0%
  • PS3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Halo 3

    Stemmer: 0 0,0%
  • Metal Gear Solid 4

    Stemmer: 0 0,0%
  • Super Mario Galaxy

    Stemmer: 0 0,0%
  • Gears of War

    Stemmer: 0 0,0%
  • GTA4 fra dag 1 på 360

    Stemmer: 0 0,0%
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess

    Stemmer: 0 0,0%
  • Microsoft sitt "Live Anywhere"

    Stemmer: 0 0,0%
  • Assassin's Creed

    Stemmer: 0 0,0%
  • Age of Conan: Hyborian Adventures

    Stemmer: 0 0,0%
  • Spore

    Stemmer: 0 0,0%
  • BioShock

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet spill eller begivenhet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
En kontroll som registererer tilting er ikke det samme som en kontroll som oppfatter bevegelse og possisjon i 360 grader langs alle akser.

Vis meg noen som har gjort det samme, så skal jeg slutte å gi Nintendo så mye kred for Wiitrollen.
 
#42
Jeg er enig i at Wiimoten er en fabelaktig innovasjon og ulikt alt andre vi har sett av kontrollere før, og at å blande inn Sidewinder og tiltpaden til PS blir feil da de er omtrent like teknologiske tilbakestående som tiltcarten til Game Boy Color (sett ifra dagens lys selvsagt. Jeg er også enig i at Sony kopierer mye av det Nintendo og MicroSoft har gjort.
Men at Splashdown og Dark Cloud er ledd i Sonys svertelseskonspirasjon mot Nintendo?!? Neger, PUH-LEEZ! Hva blir det neste? "OMG, CLOuDD harr lyst HÅR AkkuRat SOM LINK!!! jÆKLA SONY ASSSA!"
Hva med alle de andre spillene som har lånt ideer fra allerede ekstisterende spill? Er det også onde? Eller er det bare de spilla som ikke er på Nintendos konsoller? Skal det ikke være lov å bruke en idé såfort noen andre innenfor spillbransjen har gjort det samme? "Herre min hatt! Noen har brukt samme type shadere i spill X som i spill Y. PLAGIAT!" For et stusselig spillutvalg vi hadde hatt hvis det var tilfellet: Ett eneste fotballspill, ett eneste skytespill, ett eneste plattformspill og ett eneste strategi spill. Alle uten tekst og rødfarge selvsagt fordi det ble brukt til et adventure-spill for lenge siden. Og ingen rytmespill fordi lyd ble brukt av en utvikler i et kortspill til Windows '72.
Utviklere låner av hverandre og ofte forbedrer allerede ekstisterende ideer og mekanikker, og bra til er det for det er ikke alltid alle klarer å perfeksjonere ting på første forsøk.
 
#43
Jeg tror nok det er BioShock jeg kommer til å skaffe meg raskest av alt dette. hvis det lever bare litt opp til Systemshock har vi en sikker vinner.
 
#44
SITAT(GombA @ 04.06.2006, 11.52) 7797
En kontroll som registererer tilting er ikke det samme som en kontroll som oppfatter bevegelse og possisjon i 360 grader langs alle akser.

Vis meg noen som har gjort det samme, så skal jeg slutte å gi Nintendo så mye kred for Wiitrollen.
[/b]
Wii er selvsagt bedre enn tilsvarende produkter der ute. Men å basere en kontroll så mye på bevegelse er risky. Nintendo må levere et spill som virkelig benytter seg bra av Wii kontrollen før folk blir helt ekstatiske her. Den ser flott ut på papiret. Men om den er så nøyaktig som vi ønsket oss, der et en helt annen sak.

Red Steel er et godt eksempel på hvor hypen tok overhånd.
 
#45
Vel nå kan jeg desverre ikke skryte på meg at jeg var på E3 iår, og mine observasjoner er jo da selvfølgelig overfladiske og basert på andres erfaringer. Men såvidt jeg kan se er Super Mario Galaxy er spill som viser hvor intuitivt og sømløst wiitrollen kan brukes.

Jeg er nok forsåvidt enig med deg i at hypen har tatt overhånd idet siste. Red Steel imponerte heller ikke meg, men jeg tror det er fordi spillet lider av åpenbare barnesykdommer. De samme sykdommene vil vi nok se mye mer av i begynnelsen av konsollens liv forsåvidt. Men etterhvert vil utviklerende forstå seg mer på maskinvaren.

Så med andre ord er det nok potensialet til konsollen som gjør folk så begeistret selvfølgelig. Og jeg tror nok at så snart det potensialet er nådd vil det vise seg at kontrollen er akkurat hva vi har ønsket oss.