EA Stupid PEOPLE!

#22
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@15.01.2005, 15.24
Jeg syns at Max Payne 1 var et mye bedre spill, Max Payne 2 var litt kortere og jeg syns
ikke historien var like fengende som i det første spillet. Den første historien hadde noen rare elementer men jeg ble mye mer hva skal jeg si, engasjert.
Smak og behag, Max Payne 2 var absolutt ikke et dårlig spill men personlig foretrekker jeg 2'ern, noen synspunkter på hvorfor du liker 2'ern bedre?
163861​
Bestem deg da mann :p
 
#24
Dette var meget provoserende nyheter. Ubisoft var i år 2004 for meg det mest produktive spillselskapet. De lanserte spill som Splinter Cell 2, Beyond Good And Evil, Prince Of Persia 1 & 2 og mange flere. Rayman serien deres er også den nåværende beste plattform franchisen i mine øyne.

Dette aksje-oppskjøpet kan allikevel bringe med seg mye godt for oss forbrukere. Det sies jo at Ubi Soft nå er feindtlig innstilt mot EA, som betyr hard konkurranse. Ergo bedre spill for oss. Dessuten har jo aksjene steget noe voldsomt i verdi, så rent økonomisk vil Ubi Soft nå ha større slagkraft. Og om EA og Ubi Soft skulle på noen måte sammarbeide ang spillutgivelsene kan Ubi Softs kommende titler få større appell blant casual gamers som i det lange løpet vil resultere i flere og kanskje bedre spill for oss forbrukere. Om EA derimot kommer til å kjøpe opp et høyt nok antall aksjar for å få stemme-majoritet i styret, blir jeg sint. Som en konsekvens av det vil jeg mest sannsynlig boikotte alt av EA's spill, tilogmed godbitene (SSX-serien, Burnout...).
 
#25
Desverre betyr boikotting av de gode spillene at du drar de gode spillutviklerne ned i samme vending. Burnout er jo utviklet av Criterion (som nå eies av EA riktignok), og jeg tror det skader dem mer enn det skader EA som et moderselskap.
 
#28
Så nå holder Ubi soft på å bli kjøpt opp også. Trodde Ubi soft var for store for EA jeg. Ubi soft har jo kjøpt en del selskaper selv da, siden jeg har merket at de har gitt ut mnage billigspill av spill serier de ikke har vært utgiver av før som f.eks heroes of might and magic (der kjøpte de vel fra 3do som gikk konkurs).

Til slutt blir vi vel sittendes med 4 store i Microsft, Sony, EA og Atari, i tillegg till kanskje Nintendo og square Enix.
 
#29
Da liker du vel Halo?
Satan SNOFTE, du skriver jo som en seks-åring med Cerebral Parese. Du ber om å bli misforstått!
Det er ikke så lett å å skrive bedre når man er en 6 åring med Cerebral Parese.
Det som skulle ha stått viss jeg ikke var en 6 åring med Cerebral Parese:


Siden du også er en 6 åring med Cerebral Parese har du også en svakhet med å hate spill som egentlig er ganke bra. Eks: Jeg hater Halo, og har altid gjort det selvom det er sinnsykt mange som forguder det spillet.

HÅPER ALLE KAN TILGI MEG FOR AT JEG HATER HALO; MEN JEG ER EN 6 åring med Cerebral Parese OG TRENGER HJELLLLP. :ninja: :nirvana:
 
#30
Jeg har prøvd å forstå innlegget ditt ordentlig en stund nå, men er enda ikke sikker på hva du mente med det, bortsett fra det at du ikke liker Halo.
Kan du forklare hva du egentlig mente med det innlegget?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#34
EA har ikke lagd Max Payne spillene, det er var Rockstar som gja de ut. Max Payne spillene kommer fra ett finsk selskap.
 
#35
Har aldri sagt noe annet. . .Shadar sin feil, han begynte å snakke om Max Payne 2.
 
#36
Opprinnelig skrevet av GombaC@15.01.2005, 15.39
Dere glemmer at det generelle spillpublikumet har vist tendenser til dårlig langtidshukommelse. Husk også at veldig mange spillanmeldere i dagspressen og ukebladene som oftest hører til under samme gruppe, og som oftest har de null peiling på spillhistorie samtidig som "spillradaren" deres som oftest ikke plukker opp annet enn de mest hypede og markedsførte spillene.

Og sammen er de dynamitt! Det generelle spillpublikumet (eller casual gamers) får sin informasjon primært fra disse kildene, disse "spillanmelderene" hyper opp og anmelder spill de egentlig mangler forutsetninger for å gi kritikk til. Men siden det står i VG, Dagbladet, Mann, FHM eller lokalavisa tar de for god fisk. De blir som å ansette en 18 åring som vinanmelder.

Vi vet at de fleste EA spillene er middels eller under middels, men det er fordi vi leser seriøse og kritiske anmeldelser fra f.eks. Edge, Gamespot og Eurogamer. Men mannen i gata som bare vil ha "et kult spill" gjør desverre ikke det.

Velkommen til mainstream kulturen....
163883​
det er selvsagt ikke noe nytt at mannen i gata gjerne er uvitende, og kjøper spill uten å orientere seg i markedet først. greit nok.

men kjenner du anmelderne i VG, Dagbladet eller andre lignende medier personlig? hvordan kan du påstå at de mangler forutsetninger til å gi kritikk, da de aller fleste av de har lang erfaring med spill, enorm interesse for spill, er svært kunnskapsrike, har tett kontakt med bransjen og er mer enn kompetente til å skrive spillanmeldelser. ja, tabloidpressens format krever korte og relativt enkle anmeldelser, men de betyr ikke at selve anmelderne ikke har peiling.

det at tabloidanmelderne ikke plukker opp annet enn de mest hypede spillene er i hvertfall en helt latterlig påstand. VG og Dagbladet er faktisk blant de få mediene i Norge som konsekvent anmelder omtrent alle spill som kommer hver uke, uansett hvor små eller store titler det måtte være.
 
#37
Nei, jeg kjenner ikke alle, men noen få. Uansett så uttaler jeg meg på generelt grunnlag, og heller ikke du kan nekte for at det fagelige nivået er ganske lavt, og at anmeldelser på 3-4 avsnitt som oftest bare inneholder en generell betraktning av spillet. Jeg har sjeldent lest en anmeldelse i dags eller ukepressen som tyder på annet enn overfladisk innsikt i spillbransjen. Men det er akkurat som du sier, det er tabloidpressens format som setter disse begrensningene, og det kan nok farge synet mitt på anmelderene.
 
#38
jeg vet at flere av dagspressens anmeldelere har ønsket å skrive større og dypere anmeldelser. jeg skriver selv spillanmeldelser og føler at jeg har relativt god innsikt i det jeg driver med, men blir begrenset av magasinet jeg skriver for når det gjelder antall saker og hyppigheten av disse, da det ikke er noe rent spillmagasin jeg jobber for. og synes du ikke det uansett er positivt for bransjen at spill profileres såpass kraftig i VG og Dagbladet? i løpet av de siste årene har disse avisenes spillanmeldelser gått fra å være underprioritert stoff til helsider og til og med forsider, og det takket være knallhard jobbing fra anmelderne som har pusha som faen for å få stoffet synlig. jeg synes det er kult jeg.

det at de samme tabloidavisene kan samtidig prestere å få ut spekulative saker om spill og vold og drap, som vanligvis er skrevet av noen helt andre journalister enn de som driver med spill, er jo kjipt og irriterende.
 

SHDR

Gullmedlem
#39
Oh boy. Dette blir nok tolket som et angrep av enkelte. Men! Jeg har merket meg en tendens i bransjemiljøet i Oslo og Norge: det er ikke så farlig hva man skriver så lenge man mener noe godt. Man kan skrive ræl, tøys, nesten feil, uten at noen løfter et øyebryn, fordi alle vet jo at vedkommende som skrev det "brenner for" eller "elsker" eller "kan alt om" bransjen de dekker. Hva kommer det av? Jeg har begynt å prate en del med andre spilljournalister i det siste, og det er ingen tvil om at de er kunnskapsrike. De har stort sett god smak, de har mye å bidra med. Men er det greit at de ikke uttrykker sin hjertlige mening om mediet de dekker? Hva er verdien i mediedekning når den er markedstilpasset, og korresponderer til hva folk VIL høre fremfor hva de BØR?
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#40
IGN har jo vært flinke til å hoppe noen trinn oppover skalaen på de større anmeldelsene sine for ikke å skuffe fanboys.