EA Stupid PEOPLE!

#64
EA kjøper opp seg selv.
 
#65
Enig med Shaddis! Gamereaktor er ikke den siden en går først til når en skal se etter nyheter akkurat. Dessuten ville nom dette fått mye mer oppmerksomhet fra pressen om det hadde vært tilfellet.
 

SHDR

Gullmedlem
#66
Det er offisielt at EA ønsker å styrke eierandelene sine, samt få en representant på boardet. De ser på Ubi som en potensiell subsidiary. Ubi, på sin side, vil forsøke å merge med så mange av understudioene sine som mulig for å svekke EAs aksjeposisjon. En merger med GameLoft, mobilspillprodusent, er veldig sannsynlig. Det er også snakk om å få hjelp av Disney eller Rupert Murdoch Media til å sikre seg så mange aksjer som mulig. Det franske konkurransetilsynet har ikke sagt noenting, men jeg tenker de vil uttale seg offisielt i løpet av måneden. Den franske stat tar faktisk dette ganske alvorlig ...
 
#69
Litt mer om Ubisoft:


Før jul kjøpte spillindustriens største uavhengige selskap, Electronic Arts, nesten 20 prosent av aksjene i franske Ubisoft, en utgiver som har vært på vei fremover i den siste tiden, og har svært godt omdømme i industrien. Ubisoft var raske med å kalle EA sitt aksjekjøp for fiendtlig, og har i lang tid prøvd å finne ut hva de skal gjøre for å fortsatt forbli uavhengige.

I forrige uke fortalte Wall Street Journal at de to selskapene var engasjert i samtaler, og det ble spekulert i om disse var de første forberedelsene på et fullstendig oppkjøp fra EA sin side. Naturligvis ønsket ingen av sidene å kommentere samtalene i detalj, men EA fortalte nettstedet GameSpot at dette kun var samtaler av den typen man kunne forvente mellom ledelsen i et selskap og selskapets største aksjeeier.

Det britiske nettstedet Gamesindustry.biz peker imidlertid på tegn som tyder på noe annet. Blant annet skal EA-sjefen Warren Jenson ha sagt på en investorkonferanse avholdt nylig at EA generelt er helt åpne for oppkjøp, og at slike oppkjøp vil fortsette å være en del av selskapets vekst. I forhold til Ubisoft-situasjonen sa han at det var en stor del aksjer på markedet, og at EA følte det var viktig at det var de som eide den. Utover dette holder selskapet alle mulighetene åpne.

Om EA finner på å kjøpe hele Ubisoft må de punge ut med 1.3 milliarder dollar, da aksjeverdien til Ubisoft har mer enn doblet seg siden EA først kjøpte 20% av selskapet. Dette er en temmelig stiv pris som er langt høyere enn det analytikere flest mener Ubisoft er verd, men med tanke på at EA har 2.9 milliarder amerikanske dollar på bok og skryter av rekordhøye overskudd, er det langt fra umulig for dem å kjøpe hele Ubisoft om de ønsker det.

Gamesindustry.biz peker imidlertid på en annen interessant ting, nemlig at EA kan ha kjøpt aksjene spesifikt for å holde dem unna konkurrenter. Det er nemlig klart at en rekke store og mektige underholdningsselskaper (slik som Walt Disney Company, Viacom og News Corporation) ønsker å kjøpe seg inn i spillindustrien, og nå har i det minste Electronic Arts forhindret at et av dem får et bein innenfor Ubisoft.

Som vi sa innledningsvis ser nemlig Ubisoft ut til å være på fremmarsj, og dermed ville det være et yndet mål for oppkjøp fra et større selskap som dermed vil kunne bruke Ubisofts fordeler til å bli en virkelig trussel mot EA sin posisjon i spillindustrien.


Vet ikke helt hva jeg skal si, men håper ikke Ubisoft blir kjøpt opp.. :usikker:


Gamer
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#72
Mener du at du ikke har lyst til å spille street-versjoner av fotball, basket, og rygby?

Ikke jeg heller.
 
#75
Dette er slike seriøse emner relatert til spilleverdenen, altså? Slike planni liker å skryte på seg at han frekventer? Kan ikke si at det imponerer ...

Men I guess it's a state of bad norwegian vocabulary.
 
#76
Opprinnelig skrevet av gamesindustry.biz
EA announces profit warning as Q4 sales disappoint

Tough quarter for EA as pre-Christmas products fail to maintain sales through Q4

Leading publisher Electronic Arts has been forced to announce a profits warning for the fourth quarter, which ends on March 31st, after catalogue sales of key products fell significantly short of the company's expectations.

Almost $200 million has been wiped off EA's projected revenue for the quarter, with the company now expecting to see $525 - $550 million in sales, compared with its previous estimates of $700 to $750 million.

This shortfall will also have a major effect on bottom line profits, with the firm expecting earnings per share of $0.08 to $0.10 for the quarter - a major decline from the previous projection of $0.27 to $0.33.

The knock on effect on the full year results will be less substantial, but analysts have still been forced to drop their estimates for the company - and in a perhaps more damaging move, EA also announced preliminary guidance for the next financial year, FY06, which was well below expectations.

The company does expect to see revenue growth of 8 to 12 per cent during the year, presumably driven by new platforms such as PSP and Xbox 2, but earnings per share will remain flat by comparison with FY05.

So what's gone wrong? The problem, it appears, lies not so much with the firm's actual releases in Q4, but rather with the knock-on effect of a disappointing holiday season, which has led to a much more rapid fall-off in back catalogue sales than EA expected.

"These results are clearly disappointing," admitted EA chairman and CEO Larry Probst. "While our new releases are performing reasonably well, they have not been able to offset a significant falloff in catalogue sales."

Some of that fall off can be put down simply to well stocked channels - titles such as Need for Speed Underground 2 have sold well, especially in Europe, but retail reorders have been slow because of high initial shipments. A major factor, however, is the fact that several key Q3 games - such as GoldenEye: Rogue Agent and The Urbz were simply poor quality, and the combination of a critical drubbing and negative word of mouth killed off any chance of significant catalogue sales for them.

Despite the profit warning, most analysts remain upbeat about the company's prospects, pointing out that this Christmas saw an uncommonly strong line-up from EA's rivals - with products such as Grand Theft Auto: San Andreas, Halo 2 and Half-Life 2 all squeezing the giant publisher's market share, while cut-price competition from Take Two's sports titles squeezed its margins in the crucial EA Sports range.

Analysts have also been quick to note that while games stocks in general will undoubtedly be hit by the EA announcement, it's a misconception that this represents any malaise in the industry as a whole.

"As the industry leader, we expect EA's preannouncement to affect the other companies in the industry," commented Wedbush Morgan Securities analyst Michael Pachter. "We believe that EA's shortfall is a company specific issue and does not represent deteriorating industry conditions. So far in 2005 US retail software sales are up 6%, with several publishers' sales up significantly."

"We believe no company will escape Wall St's broad brush," concurred Gary Cooper of Banc of America Securites. "However, we believe EA's shortfall is unique to the company and does not impact the fundamentals of any other video game company."
Dakkar EA. ^_^
 
#77
noen flere som fikk lyst til å rive av seg buksene og ta en runke-hyllest til alle av EA's motstandere?






eller er det bare meg :flau: