EGENREKLAMETID: OhMyGame er live!

#21

SHDR

Gullmedlem
#23
Yetifar: Vet du, jeg har tenkt nøyaktig det samme. Jeg synes den skytelyden er passe tilfredsstillende og ikke alt for irriterende, men ja -- den gnager etterhvert. Den er også høyere enn alle de andre lydene i spillet.

Riou: Takk så meget! Jeg har en hang mot enkle spill når jeg lager dem på egenhånd, ettersom jeg er mest interessert i å prøve nye ting og få ting gjort raskt. Myriad er en prototype og ikke et ferdig produkt, så det er ikke lagt allverdens vekt på utforming. Legg merke til at alle eksplosjonene er den samme effekten med omvendte farger og at skuddene til avataren er den samme fasongen som avataren, men 25% av bredden og 75% av høyden.

Enig i at det blir mye surring rundt i ring og å behandle fienden som en masse (hvilket faktisk var litt av poenget, skjønt jeg hadde siktet mot en mer væskeaktig adferd -- derav geometrien som dukker opp underveis og bryter opp svermen), skal gjøre noe med det når jeg videreutvikler det. Planen er å få spillrommet til å vokse i takt med antall kuler på skjermen, legge til en form for motstand eller en bonusgjenstand som kontrasterer veldig med kulenes adferd og selvsagt jacke opp belønningene noe jævlig.

Liker forslaget ditt, det er enkelt å teste ut og vil raskt gjøre ting mer livlig. Det kunne til og med blitt litt Every Extend-aktig, hvor målet blir å gjøre så mange kuler som mulig så store som mulig for så å poppe én av dem og belønne spilleren for antallet kuler involvert i kjedereaksjonen. Skal teste det ut poste det her.

Tror du flott hadde klart å lage spill, forresten. Jeg er ikke særlig til matematiker eller logiker, og jeg klarer å lage ting ganske raskt. Jeg har riktignok flere års erfaring nå og går rundt og tenker på dette til stadighet, men gi OMG en snurr -- så snart du får oversikt over systemet kan du snekre ganske kule ting på kort tid (selv om Suikoden er litt out of scope for øyeblikket).

Lodin & Oerhört: Spillborring er nødvendig. Ingen andre som gidder å skrive noe litt intelligent, følelsesladd eller ettertenksomt om spill i Nårge, på høy tid at noen gjør det. Hadde vært mer begeistret over å se Albrigtsen & Co få tilskudd til utvikling av kulturtidsskrift eller opplysningsprosjekt om spill enn, si, Spillpikene. Nærer noen forventninger til Spill for Galleriet, men har ikke tittet på det enda.