[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen lurer på hva slags PC du trenger for å kjøre Skyrim skikkelig, så går det an å informere om at enten kan du kjøre spillet hvis du har en PC laget av strikk og hyssing, eller så juger Bethesda så det renner:
RPS skrev:
[Minimum]
Operating System: XP/Vista/7
CPU: Dual Core 2GHz
Memory: 2GB RAM
Video card: DX9c, 512MB RAM

[Anbefalt]
Operating System: XP/7
CPU: Quad-Core Intel/AMD
Memory: 4GB RAM, 6GB HD
Video card: DX9 1GB RAM (GTX 260/Radeon 4890 or higher)
Så, ja. Har spillet en Ultra-setting som krever SLI og åtte kjerner, eller innebærer høyeste grafikkinnstilling grautteksturer og tre lyskilder samtidig? Time. Vill. Sjåvv.

Edit: 6GB harddiskplass hinter jo om at det ikke akkurat er megatextures på gang her. Nuvel, blir nok mods etter hvert. ^^
 
Nekter å tro at jeg kan kjøre Skyrim på laptopen min, selv om jeg skulle være fint inne i low/medium-segmentet ifølge de spesifikasjonene der.
 

Lodin

Der Waaaah
Først og fremst mekka for konsoller og de har ikke akkurat utvikla seg så mye siden Oblivion så da ser det og ut som Oblivion mer eller mindre.
 
Så spillet kommer kun i dx9 ? Specsene der ser litt rare ut uansett, minimum specs har " XP/Vista/7" og mangler 6 GB HD, high specs har "XP/7"
 

Lodin

Der Waaaah
Påminnelse om at med både Oblivion og Falloutene så jobba Bethesda aktivt for at spillene skulle se så like ut på alle platformer som mulig. Så etter noen timer begynner folk å slippe tweaks til PC som fikser FOV og øker view distance osv.
 
Har de problemer med spillet på Vista? Høres rart ut om du må bytte OS for å kjøre spillet på high. Uansett, dette var ikke så ille som jeg hadde regnet med, og siden jeg får kjørt Oblivion rimelig flytende, og Fallout Vegas kjørte også veldig bra, så ser ikke dette ut til å være en vanvittig stor påkjennelse for maskina mi. Var litt redd for at jeg måtte gjøre en quick-fix, men det vil jeg helst ikke gjøre før jeg har råd til å påbegynne den neste gamer-pc'en, så får kjerringa få denne. Spiller bare Sims og Farmville på Facebook likevel.
 
De mener bare at Vista er umulig å anbefale, fordi det er et elendig OS.

Selv er jeg litt overrasket over hvor høye systemkravene er med tanke på hvor uimponerende grafikken er rent teknisk. Jeg mener, det eneste som gjorde at Oblivion var så krevende var fordi det var grusomt optimisert.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting som er verdt å merke seg, er at det ble sagt på Twitter av en hos Bethesda at de anbefalt-kravene der gjelder for High; det finnes et Ultra-nivå også, som krever mer.

Sånn ellers er vel en annen grunn til at Oblivion/Fallout 3/New Vegas halter så ille at de bruker Gamebryo-middleware, som visstnok begrenser hva man får gjort av tilpasninger på lavere nivåer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Yeah yeah, de har nå flikka såpass på motoren at den ikke heter Gamebryo lenger. Muligens litt samme greia som med Valve som etter hvert mekka Source basert på noe av GoldSrc som drev Half-Life.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Regner med det blir ID Tech og andre boller i Bethesda sine senere spill. Skyrim var vel allerede under utvikling da de kjøpte opp Carmack & Co.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En ting med id Tech 5 iallfall, er at Carmack har spesifikt sagt at det ikke ville vært mulig å mekke noe som Skyrim i den. Alt av lyssetting, skygger og sånt er bakt inn i megateksturene så real-time lys er no-go, for eksempel.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er en fin video av folk som hekler. =D
Bethesda sletter alle spor av denne videoen hvis den ikke heter no annet..
E: Del 2.
Dette er Bethesda ja. I første videoen blir spilleren dunka overende av en drage uten at henda er knytta sammen og i nummer to får man taua kutta over av en hjelpsom nord. =D