[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Nabbe

Har fin hatt.
Ble solgt av omtalen til Eurogamer (som forøvrig var fin og spoilerfri). Fikk bekreftet at det eneste som virkelig, virkelig ødela Oblivion for meg er fikset (les: tilbakestående level scaling), så jeg skal nok skaffe dette i dag, til tross for at jeg egentlig ikke burde ta meg råd til det. Blir noe snaut med spenn ut måneden, men... det er jo ikke noe nytt. Dessuten så har jeg niggret til beinet mitt, så annet enn en liten tur for å hente brødet og pålegget som jeg la igjen i kjøleskapet, så blir det ingen jobbings i dag, så jeg har hele helgen til promping.

Ja, dere kan godt mobbe meg når jeg sitter i slutten av måneden og whiner over hvordan jeg må leve på tørt brød, nudler og vann. Ev. når jeg sitter på det lugubre hotellrommet i Amsterdam og nødblogger om at jeg er blakk andre dagen. Dere har herved min tillatelse.

Edit: Siden nav er dicks osv osv så må jeg såklart ha sykemelding fra første dag, og siden jeg ikke er så forbanna hypp på å punge ut egenandel for legebesøk bare for å få beskjed om å holde meg i ro et par dager, så blir det jobb allikevel. Får vente med prompingen til jeg kommer hjem. Da kan jeg gjøre det med veldig god samvittighet og, siden jeg ikke vil være i stand til å bevege meg stort mer enn fram og tilbake til do/kjøleskap.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Skal heller mobbe deg når du pådrar deg pest fra en av de mange rottene som kommer til å småspise på beina dine når du kollapser på det jævla fleabag-hotellet kraftrusa på billig øl og mary j.

Venter med Skyrim til jeg kjøper inn min neste ~mesterrase~. Forhåpentligvis er da alle barnesykdommer ol. patcha bort.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv ble jeg solgt av omtalen til RPS, som påpekte at Skyrim er mer av en oppfølger til Morrowind enn Oblivion og det eier jo. Altså, jeg likte Oblivion og gjorde ikke noe særlig av levelskaleringen (level 25-rotter oh my), men det ble kraftig dølt i lengden. RPS' omtale påpeker nettopp at selv etter tredve timer føles det bare som om man såvidt har skrapt i overflaten, kontra Oblivion hvor jeg etter tredve timer følte at selv om det sikkert var noe mer heftig stæsj å finne så ville det ikke ha noe å si all den tid jeg var komplett badass og one- eller twoshotta det aller meste. Og jævla Oblivion Gates som kan stikke og henge seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pro tip:

 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
En på jobben bare "hala Filip du som liker TV-spill skal du teste det derre Skyrim...? For jeg er sykt gira på det" og jeg bare "nja har så jævlig mye annet å spille for tiden..." og hun bare "ikke vær kjip a vi stikker å kjøper det NÅ!" og jeg bare "okei da"

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Huff de bruker FXAA . Råder folk til og disable det og bruke noe annet. Står litt om det i artikkelen over.
EDIT: Kan utdype det , ting ser uklart ut, det er en dårlig quickfix, enten er det i alpha (fxaa) eller vi får håpe på en bedre teknologi . FPS'en er bedre ja, men vil du virkelig ha linjer som er smurt utover ? Har bare prøvd det i ett annet spill tho, skal ikke si for sikkert med Skryrim da jeg er på jobb enda :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Huff de bruker FXAA"? Okay. Jeg råder deg til å utdype litt, MSAA er ikke alltid best. Selv foretrekker jeg FXAA siden jeg ikke har hvass nok rigg til å dra noe særlig MSAA.
 
tilstrekkelig tid (Hvor får dere den fra, egentlig?). Planen er å pro-game i desember, siden jeg har en rolig periode, pluss ferie.
Fistbump for det problemet der. Planlegger å skaffe dette på det syltynne desemberbudsjettet mitt så fort jeg har levert siste oppgave (sånn oppgavemessig er fristen, 2. desember, alt for nær i tid, men Skyrim-messig føles det som en evighet) og sette av litt tid til dette i tiden frem mot muntligeksamen. Men etter det bærer det rett hjem til Oslo, og siden vi per idag er for fine til å bruke minnekort i konsollene våre betyr vel det at jeg må starte på nytt på broderns Xbox.

Gleder meg til å bli ferdig som student.

Åh, og til dere som spiller på konsoll, legg gjerne igjen inntrykk her. Har alltid spilt spill som dette på PCen, men det er ikke snakk om at maskinen min skal klare å kjøre dette. Awesome frihetsfølelse?
 
Har spillt 2 timer til. Intefracet er smoothere enn ei katte, oblivion systemet - DET var console interface, det. Favorites systemet funker kjempebra.

En annen ting jeg har tenkt på. Grunnen for at det ikke er lagt opp til at man skal bytte rase ved å starte nye games hele tiden er nok fordi rasene er mye mindre forskjellige denne gangen. Det virker som alt går på skills og items (=aw yeah), og mindre på raseforskjellene. Det er jo ikke stat points lengre, så det går da bare på ability og perks.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
EDIT: Kan utdype det , ting ser uklart ut, det er en dårlig quickfix, enten er det i alpha (fxaa) eller vi får håpe på en bedre teknologi . FPS'en er bedre ja, men vil du virkelig ha linjer som er smurt utover ? Har bare prøvd det i ett annet spill tho, skal ikke si for sikkert med Skryrim da jeg er på jobb enda :(
Øh. Nå må jeg bare spørre deg hvilket annet spill det er snakk om, og hvis du svarer "Duke Nukem Forever" så blir jeg nesten nødt til å flire litt. Så klart det kommer an på implementeringen, akkurat som det kommer an på hva slags geometri og hvilke teksturer som rendres i hvert bilde. The Witcher 2 kjører rimelig smooth FXAA, Fable 3 har en løsning som tydeligvis ble godkjent av en blind kis, og så videre.
 
Øh. Nå må jeg bare spørre deg hvilket annet spill det er snakk om, og hvis du svarer "Duke Nukem Forever" så blir jeg nesten nødt til å flire litt. Så klart det kommer an på implementeringen, akkurat som det kommer an på hva slags geometri og hvilke teksturer som rendres i hvert bilde. The Witcher 2 kjører rimelig smooth FXAA, Fable 3 har en løsning som tydeligvis ble godkjent av en blind kis, og så videre.
AoC var spillet, men de har jo lagd en bildeslide hvor jeg ser at det ikke er lovende for skyrim:
http://media.bestofmicro.com/8/C/315228/original/transparency AA comparison.gif
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er så mange WTFs med den der, bl.a. at de bruker gif i et argument rundt bildekvalitet og at drittet er animert i stedet for side-by-side.

Så jeg fiksa det, sålangt man kan fikse materialet man blir tilbudt:
comparisonwtf.jpg


Sånn ellers er jeg ikke overbevist.