Mye bedre enn Oblivion sitt altså, kamper føles faktisk som kamper nå. Ikke perfekt, men mye bedre enn hva jeg forventet.
Samtlige filmer jeg har sett viser følgende;
* Bakoverstrafing mens man veiver med våpenet.
* Virker som om det er litt dårlig feedback for når man treffer (ie. bare en HP-bar som blir mindre og litt blodpartikler mens det EGENTLIG ser ut som hele slaget wiffer).
* At våpen bare har en "mode", ie ikke noe thrust/overhead/swing; bare SPAMSPAMSPAM; "LOL GIEF XP"
* Så en snutt der han kappet i beina på en kar, som falt, også knuste skallen hans med en klubbe, og det så veldig bra ut (Er det slik? Eller er det, hva jeg liker å kalle; "Dårlig RPG (tm)"?). Resten har vært skyting på en drage med elendig feedback (det ser, pardon my american, EPIC ut, men ser ikke ut til å føles noe særlig epic).
* Innmari mye meny-hopping, menyene ser mye bedre ut, heldigvis! Men er det noen måte å mappe ting som ikke fører til at hele spillet blir så start-stop med mindre man bare vil spamme en skill/våpen?
Magi & Bue-greia virker greit nok, men det er fortsatt veldig mye old-school bakoverstrafing, som er, i min bok, veldig stakkarslig og kjedelig.
Men det virker ikke så mye _bedre_, siden feedback ikke er der (men jeg kan jo ta feil). Bedre som i "vanskeligere"?
Det er vel egentlig det som har plaget meg med Elder Scrolls & Fallout 3, at combat var le-pants; og siden spillene, you know, handler om å denge og drepe drit, så er det "litt" meh at det er så usystematisert, mens det fortsatt skal være så innmari RPG. Men ikke med noe-WoW/Diablo-esque combo-layering av skills, bare spam it till it dies (nei, jeg forventer ikke Diablo3 tilstander, men en forbedring!).
Og det appelerer ikke så veldig å "utforske" en statisk, scripta og "immersive" verden med et par randomly genererte quests jeg gir litt blaffen i.
Men men, YMMV.