[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du leste ingen av advarslene om at du burde bruke en Cure Disease Potion innen tre dager? Og du har latt det gå så lenge at du er på stage 4 av sykdommen? Wow. Da … sliter du.
 
I Oblivion var det en cure, er helt sikkert det i Skyrim og.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja, du må snakke med innkeepers om rykter, og så vil du bli pekt i retning av en kis i Morthal. Men hvis du er stage 4 og alle angriper deg on sight kan jeg tenke meg det blir vrient.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Du leste ingen av advarslene om at du burde bruke en Cure Disease Potion innen tre dager? Og du har latt det gå så lenge at du er på stage 4 av sykdommen? Wow. Da … sliter du.
Vel det har kommet opp mye sånn at blodet mitt koker osv.... Men denne potionen, vel har ingen sånn ;S

Men ja har ett jævlig problem nå haha xD

Kan forresten ikke huske å ha sett denne advarselen heller om at jeg må bruke en potion før tre dager, det var faktisk noe jeg leste i etter tid på wikien til spillet.
 

Lodin

Der Waaaah
På den annen side er spillet ufattelig dårlig til å informere om at man har en eller annen sjukdom. Å gjemme det nederst i magilista og la tilfeldige NPCer si at man ser litt bleik ut er ikke gode løsninger.
Drit i minimalistisk dusteinterface og sleng opp en serie med små ikoner for hver buff og debuff og la en muse over dem når man pauser spillet for se hva de gjør. Morrowind hadde det og så fjerna de det i Oblivion fordi konsoller.
 
Synes man burde automatisk stoppe opp nå og da og brekke seg. Da hadde jeg skjønt det.
 
Det har jeg også reagert på: Greit nok at man ikke trenger å ha et tilsvarende komplisert magisystem som Morrowind, men hva er problemet med å ha en Cure Disease-spell som en del av Restoration, eller i det minste mulighet til å kjøpe eller lage en potion som gjør det samme? Hva er poenget med at man hver gang man legger merke til den lille teksten øverst i venstre hjørne som sier at du er syk, må gjøre seg et notat om å finne nærmeste tempel slik at man kan få sykdommen kurert?

Dessuten virker det som om vampyr-viruset er langt mer smittsomt i dette spillet enn i tidligere spill, og man har ikke den gamle begrensningen om at man må vente tre dager, for så å sove. Jeg ble i løpet av noe dungeon-crawling smittet, og ble litt senere, før jeg var ute av hulen, opplyst om at jeg følte en sterk tørst.
 

Lodin

Der Waaaah
:eng: Det er cure disease potions i spillet, jeg har alltid tre stykker med meg. Vampyrisme fungerer annerledes hvor man er sjuk i tre dager hvor det kan kureres og så blir man fullverdig vampyr og da må det fikses med en quest. Akkurat som i Morrowind og Oblivion.
 
Da så. Godt mulig jeg ikke har fått tak i noen er fordi jeg aldri kjøper potions, og så er det begrensninger på hva du finner som random loot. Men på tross av mine bestrebelser på å eksperimentelt bestemme alle egenskapene til ingredienser man finner i spillet, så har jeg aldri klart å lage en cure disease-potion.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eksperimentelt? Det er å bare å spise alt du kommer over og så begynne å lage alle potions som lyser opp i interfacet.
 
Neste gang jeg starter opp med ny character skal det fokuseres på alchemy og magi. Nå er det bare sniking og dreping jeg holder på med. Spesielt sniking. Elsker sniking.

Angrer derimot litt på at jeg ikke har gjort noe som helst med Smithing foreløpig, men det er vel ikke for sent å begynne tipper jeg.
 

Halky

Veteran bruker ;)
:eng: Det er cure disease potions i spillet, jeg har alltid tre stykker med meg. Vampyrisme fungerer annerledes hvor man er sjuk i tre dager hvor det kan kureres og så blir man fullverdig vampyr og da må det fikses med en quest. Akkurat som i Morrowind og Oblivion.
Hmm det questet da umulig å få startet, ihvertfall for mitt vedkommende. Har reist helt til den byen der jeg skal snakke med han duden som kan kurrere meg. Men hey det er jo klin umulig å få snakket med noen som helst, alle angriper meg uansett hva. Har selv dengt fyren mange ganger men han gir seg aldri :p

Og uten å få snakket med duden så kan jeg aldri få startet det questet som kan kurrer meg... :(
 
Da får du forbli ukurrert.
 
Vedder på at han spiller på PStriple
 

Halky

Veteran bruker ;)
Spiller det selvfølgelig på PC, noe annet ville vært dumt :p

men føler det blir litt feil å skulle jukse for å kunne spille spillet normalt ;S

Tror jeg heller starter på nytt igjen, føler jeg uansett har rushet meg litt gjennom ting her nå selv om jeg bare er lvl 14. Men føler jeg har oppdaget alt for mange steder på så kort tid xD
 

demake

Seksuelt godteri
Kan du ikke heller begynne å spille Dark Souls?
Start en tråd hver gang du vil ha hjelp (men egentlig ikke vil ha hjelp)
 

Terje

mostly harmless
Er ikke greia at hvis du gidder å bite ett menneske ihvertfall så blir man seende normal ut i andres øyne fram til tørsten begynner å melde seg igjen? Var sånn i Oblivion mener jeg.