[Multi] Endelig Sinnsforestilling 13-II (Gates/Hirai)

#22
Kombinasjonen av at jeg kjøpte XIII til samme pris i sin tid, med det samme innholdet og i tillegg til at det da og var fra Elkjøp + annonsen fikk meg til å forvente det.
Go figure.
Fant det selv i postkassen nå! Strammet bare skeptisk leppene da jeg så de hadde skrevet det samme i annonseteksten til den vanlige versjonen som i for samlerversjonen eller hva den er. Så da jeg fikk noe Nordic Edition-greier med gratis DLC istedet for den forventede vanlige versjonen, som godt mulig ikke blir tilgjengelig før ved senere opplag av spillet uansett — men likevel, så var det kule greier. For å parafrasere Søren Kierkegaard, hvis du prøver å bli som Napoleon, så vil du etter hvert, istedet for å sette pris på de valørene du har som ikke Napoleon hadde, begynne å hate deg selv fordi du ikke er Napoleon. Ønsker du deg imidlertid napoleonskake ...!

RACE YOU TO THE END! >:3

Sees i bakspeilet mitt, ødipus!

EDIT: Spillet har en tykk (!) håndbok i farger (!), med figurprofiler, fine bilder, og inngående forklaringer av spillets mekanikker! Den lukter Pokémon-kort :3
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#24
Jeg skal sjekke det ut, men jeg merker jeg har mer tro på verdensfreden enn på spillet.
 
#25
Kjære kunde

Takk for at du valgte å kjøpe Final Fantasy XIII-2 hos Elkjøp!

Vi har dessverre oppdaget at det er blitt kommunisert feil innhold i spillet du har kjøpt. Utgaven vi har sendt til deg er den som kalles “Nordic Edition”, vi har opplyst på vår nettside at den inneholder:

- 4 stk. plater med Final Fantasy XII-2 original-soundtrack.
- Bildealbum "The Art of Final Dantasy XII-2" med bilder av produksjonen.
- 6 stk. samlekort med bilder i høy oppløsning av hovedkarakterer i spillet.
- HD fotoutskrift med bilde av en spesiell karakter.

Det er utgaven som heter “Limited Edition” som inneholder dette. Denne har vi ikke hatt i vårt sortiment, så her har vi dessverre skrevet feil. Til opplysning så inneholder “Nordic Edition”:

- Final Fantasy XIII-2 spillet
- Alternativ drakt for Serah og Noel
- Unikt våpen for Noel
- Monster battle: beseire Omega, det berømte og aller siste boss-monsteret og få den som alliert, så dere kan sloss sammen videre i spillet.

For å løse dette sender vi en utgave av “Limited Edition” av spillet til deg, som inneholder det du har blitt lovet, sammen med Xbox 360 utgaven av spillet.
Leveringstiden vil være 1 til 2 uker.

Med vennlig hilsen

Elkjøp Internett

NB! Dette er en automatisk generert e-post, svar på denne vil ikke bli besvar. Ved spørsmål
vennligst kontakt vårt kundesenter på telefon 815 32 000 eller på mail information.cc@elkjop.no
Skjønner at det godt kan være snakk om noen legale greier her som gjør at de må sende produktet de beskriver, selv om beskrivelsen har skjedd ved en feil. Men jeg visste jo hva Nordic Edition egentlig innholdt, så jeg får egentlig dårlig samvittighet av dette. Selv om det jo er kult at jeg får Limited Edition nå. Sykt bro av Elkjøp egentlig. Roar blir fornøyd :D

Ellers har jeg kommet noen timer inn i FFXIII-2. Er omtrent der hvor demoen begynte nå, og altså. GOTY, dere. GOTY er hva førsteinntrykket mitt av det er. GOTY. Det kom i begynnelsen av februar i år. Jeg ville ikke lest resten av dette avsnittet hvis du vil ha begynnelsen som en overraskelse! Men spillet begynner altså med at en fyr senker dama si ned i vann, på akkurat samme måte som Cloud sank Aeris i tidenes objektivt beste spill, før fyren vredefullt snur seg, og en kort sekvens i svart/hvitt viser Cocoons fall, nesten som for å tyde på at det er Lightning og venners handlinger i originalen som drepte dama hans. Så begynner en 30 minutter lang QTE-sekvense som basically går ut på at Lightning som sjef for en hær kræsjer med denne fyrens hær, før alt eksploderer rundt de, og det til slutt blir til en intim kamp mellom de hvor alt ytterligere eksploderer, etter hvert med Lightning ridende på Odin ned en strand, og opp siden på en bygning mens Behemoth jager henne. Lightning og enkefyren slåss så en stund. Noel, som etter å ha blitt det siste levende mennesket igjen har reist tilbake i tid for å se om han kan ordne opp fortiden, dukker bokstavelig talt opp — midt på himmelen, og Lightning redder ham fra den kjærlighetssørgende, slemme fyren og et eventuelt fall ved å gjøre Odin til en slags fugl de rir på mens Behemoth fortsetter å angripe. Lightning får så Noel til å love å hente Serah, og sender ham tilbake i tid hvor man så tar kontrollen over nettopp Serah som akkurat våkner opp i det en meteoritt er i ferd med å styrte i nærheten av hvor hun bor. Meteoritten er fra en annen tid og verden, og drar med seg i tillegg til Noel masse monstre.

Etter å ha fått vekk alle monstrene drar man så som Serah sammen med Noel ut for å sjekke ut fallstedet. Og her begynner virkelig spillet å vise seg selv som grundig annerledes enn XIII-2, for mens XIII hele tiden var flykt uten hvile, så er stedet hvor Serah bor en koselig plass med egen stemning, med folk som lever sine egne liv og av seg selv har samtaler mellom seg, og NPC-er som man kan snakke med, og mye variasjon i den forstand at jeg for eksempel måtte jage en katt rundt på stedet for å få tak i noe jeg trengte for å komme videre. Altså er spillet langt fra noen ny tunnel. Og så kult er det, at all dialogen med NPC-er man kan ha, faktisk har stemmeskuespill, og også involverer figurene man selv styrer! Så det er ikke bare, "Huffnei, jeg har mista gebisset mitt." Og så hvis man kommer tilbake senere i spillet, "Jeg har funnet gebisset mitt!!" Selv om det også er sjarmerende da. Det er liksom heller. En valgfri liten utvidelse av spillets historie. Strødd over alt. Spillet ser også helt fantastisk ut. Eneste nedsiden grafisk er at det noen ganger blir litt Shadow of the Colossus hvis det foregår veldig mye på skjermen samtidig, og du brått beveger kameraet. Også trekker det ned at det er Final Fantasy X-tendenser på ungene (selv om FFX er et bra spill da, men jeg tenker på sånn. Stemmeskuespillerosvmessig.), og Chocolina da. Som være en vits. Sånn. "Dere vil ha butikk? Her er en butikk." For jeg kan virkelig ikke tenke meg at noen har satt seg ned og syntes en tid- og romreisende kjøpdame kledd som en kylling ville vært kult. Forresten er det faktisk veldig fresht at spillet hele tiden stopper opp og lar deg påvirke handlingen, selv om jeg ikke tror det i det store og det hele forandrer spesielt mye, men det kommer liksom akkurat i passelig mengde, og engasjerer deg mer i historiefortellingen. Og musikken er upåklagelig. Hamauzu er en bra komponist, og denne gangen har han vært mer leken enn sist, eller så er det eventuelt påvirkningen fra de nye hjelperne hans. Man hører alt fra j-pop til jazz, og i en bosskamp var det til og med sånn knurrevokal. Kampsystemet er ellers like bra som jeg husker det, skjønt jeg har ikke kommet så langt som å åpne opp Pokémon-opplegget, så jeg vet ikke hva det gjør med det store og det hele. Men, viktigst av alt, man er i en unik, levende fantasiverden hvor alt kan skje

Så jeg føler for å si at det kan jo være spillet ikke holder hva det for meg hittil har lovet, men ellers vil jeg altså si dette er helt awesome.
 
#26
Leste faktisk akkurat den mailen der og er fornøyd, ja. Hvis du leser nøye, så ser du at de nok en gang har bomma på produktbeskrivelsen =D

Edit:
Så du og sendte inn en klage?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#27
Betyr dette at dere får to eks av spillet, og kanskje vil selge et eks for en billig penge til en invalid, ryggskadd oslobeboer?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#29
Så, betyr det at en av dere faktisk GIDDER å selge spillet billig til en invalid, ryggskadet oslobeboer?
 
#31
Enda en som poster elendige videoer med åpenbar cleavage for views? Og hvorfor hvisker hun? Jeg satt hele tiden og forventet en screamer.
 
#32
Så, betyr det at en av dere faktisk GIDDER å selge spillet billig til en invalid, ryggskadet oslobeboer?
Forstod det sånn at Limited Edition-en jeg får er til 360, og jeg vil jo gjerne beholde min egen PS3-versjon ... Så beklager D; Men hvis jeg nå likevel får én til PS3-versjon, så trenger jeg ikke min Nordic Edition! :)

Ellers har jeg akkurat åpnet opp muligheten til å hive moogle-en, er rundt ti timer inn i spillet, og elsker det. Forstod ingenting av hva hun i videoen sa, men helt enig med alt. Also, countdown til Patney låner det av søstra si og må innrømme det ikke er verst :3
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#33
Tralleksandar skrev:
Forstod det sånn at Limited Edition-en jeg får er til 360, og jeg vil jo gjerne beholde min egen PS3-versjon ... Så beklager D; Men hvis jeg nå likevel får én til PS3-versjon, så trenger jeg ikke min Nordic Edition! :)
Om Elkjøp sender ut nye spill, så tviler jeg at de sender til kun en konsoll. Om du har bestilt til ps3, så hadde det vært rart om du fikk til 360. Er jo langt fra alle som har begge konsoller. Hvis de sender ut 360-spill til folk som har bestilt til ps3, så kommer iallefall Elkjøp til å selge spill på de evige jaktmarker rimelig snart
 
#34
Om Elkjøp sender ut nye spill, så tviler jeg at de sender til kun en konsoll. Om du har bestilt til ps3, så hadde det vært rart om du fikk til 360. Er jo langt fra alle som har begge konsoller. Hvis de sender ut 360-spill til folk som har bestilt til ps3, så kommer iallefall Elkjøp til å selge spill på de evige jaktmarker rimelig snart
Ja, men de skylder meg ikke et helt spill! Jeg har jo alt fått Nordic Edition til riktig konsoll. Det er for innholdet til Limited Edition som de kom til skade for å love de sender meg enda et eksemplar, og når e-posten tyder "For å løse dette sender vi en utgave av “Limited Edition” av spillet til deg, som inneholder det du har blitt lovet, sammen med Xbox 360 utgaven av spillet," later det til at det er 360-versjonen jeg kommer til å få. De har sikkert flere igjen av den eller noe. Sier i fra hvis ikke da~!!

Ellers har jeg nå ankommet en slags steinalderversjon av det enorme steppeområdet som folk skal ha til å være slutten på det foregående spillets tutorial, og etter å ha gjort meg kjent med noen lokale jegere, har jeg i kamp fanget en svær chocobo som fungerer som Commando, oppgradert den til den høyeste mulige levelen med foret jeg har tilgjengelig, og puttet en stor bamse på ryggen dens, slik at den nå, med en stor bamse jeg har puttet på ryggen dens, hjelper meg redde verden :D
 
#35
Trall:
Det var en bahamut, ikke en behemoth :eng:

Spilte meg nettopp ferdig med New Bodhum. Vanvittig trivelig plass, som minte meg litt om de landsbyene utpå havet fra X. Good shit så langt. Nei, tilbake for å spille mer. brb
 
#37
Hahahahha, choco-ludder :D

Synes faktisk ikke hun er så ille nå når jeg vet hvor hun kommer fra da.

Men installerte DLC-ene, og funker helt fint her. Både Omega-plassen og kostymene dukket opp. Kanskje bare prøve å laste ned og installere de på ny?

Skal prøve å ta Omega nå. Vet ikke når det er meningen man skal ta ham, men gir det et forsøk.

EDIT: Jeg ble fullstendig knust :sukk:
 
#38
Hvordan gjør jeg det?

Fikk du forresten fanga albino loboen og/eller svarogen i
Bresha-ruinene
?
Gått opp og ned den trappa i sikkert over en halvtime nå og møtt på svarogen fem ganger. Femstjerner hver gang + at jeg tar han 2 min før target time, men ikke noe fangst enda. >_<
Albino loboen har jeg bare møtt på én gang, men var heldig(?) nok til at jeg fikk den på første forsøk.

edit:
Fikk svarogen \o/

Grunnen til at DLC-en ikke virker er fordi det er noe dritt med Playstation Store. :sukk:
Jeje, får bare vente til det blir fiksa.
 
#39
Huff med den PSN-greien, håper det ordner seg! Ellers ingen Svarog her. Har egentlig ikke prøvd å fange noen spesielle monstre, bare tatt de jeg har fått. Bruker først og fremst en level 37 Chocobo Commander (fortsatt med bamse på ryggen), en level 22 Clione Synergist (en slags insektgreie med grønne sprøyteaktige greier på ryggen), og så har jeg fortsatt med meg Caith Sith, helt fra begynnelsen av. Som da er en level 42 Medic. Apropos levler så ble akkurat Serah en level 99 Commander, altså så mye som det går an, og Ravager-rollen er ikke langt bak heller. Imidlertid litt verre med Noel, hvis høyeste rolle er et eller annet sted i nærheten av 70. I motsetning til hos Serah må jeg ha både Ravager og Commander-levlene på store Crystarium-kuler, så levlene hans er litt mer spredd utover rollene. Har for eksempel sånn 60 i Medic, som jeg egentlig ikke trenger. Vet ikke om du har giddet styre med de greiene da, men fant ut om det såpass tidlig, at jeg bare har gjort det.

Sånn ellers er jeg snart 20 timer inne i spillet nå, og har akkurat begynt på femte kapittel. Gikk meg vill i noen valgfrie verdener og tider, så det at jeg sikkert er grusomt overlevlet hjelper neppe, men det er kanskje litt lett. I hvert fall i forhold til FFXIII. Men jeg må innrømme det samtidig er litt tilfredsstillende, for det er jo ikke sånn at spillet er helt motstandsløst. Bunnlinjen er i alle fall fortsatt at det herjer.
 
#40
Bruker Serah hovedsaklig som RAV(39) og SAB(18), mens Noel som COM(42) og SYN(18).
Svarogen er jævlig kjekk, for selv på lvl. 22 er den allerede en sterkere COM enn det Noel er. Late bloomer, så kan få den opp til over level 70. Levla opp tassemonstre for å infuse han med deres krefter her og der, for det kryr ikke av level 2 oppgraderinger rundt her. Viktigst av alt er det at wyverns ser fete ut. \m/ Håper jeg kommer over en skinnjakke eller noe, for det blir ikke aktuelt å stikke en kløver på hodet hans.
Hvilke evner har syn-monsteret ditt?

Ellers har ikke motstanden vært noe særlig å snakke om her heller(vel, sett bort fra den svarogen), men kom nettopp til en ny plass jeg ikke husker hva heter, som har en Behemoth som gir folka mine ett dask så er i hvert fall Serah og Noel død. Klart å ta han med flittig bruk av phoenix downs(faen ingen av folka mine som har revive enda XD), men 2 min unna target time pga mye diddling med det. Skal få levla opp litt medic, så skal jeg prøve å fange den. 8 timer inn så langt.

Hva guiden angår; meh, gidder ikke å se. Liker å levle slik som jeg ser fit, så får det heller evt. bli litt mindre stats på folka som et resultat av det.