Er kroppen din klar til Nintendo skal på klokka 18?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Støtter både GameCube- og Wii-spill etter hva som er blitt sagt.

Lodin

Der Waaaah
Når det gjelder kontrollen og multiplayer så virker det som de legger opp til at man skal mekke helt nye opplevelser istedet for det vanlige. Mye greier hvor personen med skjermen styrer Godzilla på rampage, mens folka med wiimoter er tankser. Akkurat i ting som Smash Brothers er det ikke så mye bruk for en sekundær skjerm
bortsett fra når player 5 styrer Master Hand. =D

Nintendo er jo kjent for sine multiplayer spill og var tidlig ute med 4-player på konsoll. Blir derfor litt overrasket hvis Wii U kun støtter en kontroll.

Lodin

Der Waaaah
New Super Kirbyo Bros er en ting Nintendo ikke har giddi å si en dritt om siden det først ble annonsert til N64 og så nevnt at skulle komme til GC, men det er altså på vei til Wii. Wii gleder oss.

Kilik

Lokal moderator
Nintendo er jo kjent for sine multiplayer spill og var tidlig ute med 4-player på konsoll. Blir derfor litt overrasket hvis Wii U kun støtter en kontroll.
Vel, det handler nok først og fremst om kostnad. En WU-kontroll ville nok ha kostet 1000 kroner hvis de skulle vært solgt separat. Tror også det er store tekniske utfordringer å sende ut flere forskjellige HD-streamer trådløst uten merkbar forsinkelse til flere skjermer samtidig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aww. :sukk:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Er usikker på hva jeg føler for Wii U, spesielt etter meldinger om kun én tabletkontroll om gangen og ingen GC-kompatibilitet. Det virker bare ikke nok, en maskin på linje med/hakket bedre enn eksisterende konsoller som har vært rundt i mange år er i seg selv lite imponerende, men kontrollen er selvfølgelig spennende. Igjen handler det uansett om hvordan det blir brukt i spill, muligheten til å plukke det med seg å spille i senga er selvfølgelig fristende men håper å se kreativ bruk av mulighetene for spilling i stua, portabelt spiller jeg evt. Vita (eller 3DS). Leste også (finner ikke artikkelen i farten) at OnLive under E3 lanserte/lanserer en klient for tablets så padda di kan streame storspilla rett til den. Mangler naturligvis ordentlige kontroller men skulle visst komme en OnLive-kontroll man kan bruke på alle plattformene med OnLive.

Jeg tenker også litt på pris, nå var riktignok den originale Wii billig i forhold til konkurrenter og man fikk en del for pengene, men i utgangspunktet ønsker jeg ikke betale mye mer for WiiU enn jeg gjorde for originalen noen år tilbake. Kontrollen drar naturligvis opp prisen en del men maskinvaren og opplevelsen den lover gjør jeg ikke vil betale noe mer enn det PS3 og 360 koster i dag. Men vi får, selvfølgelig, se. Synd de ikke drar en Twilight Princess og gir ut Skyward Sword til begge maskiner.

Og jo, så Shadar nevnte på Twitter alle meldingene om at Nintendoaksjen har droppet så mye siden de viste frem maskinen, og sutra litt da Sony og Microsoft-kursene visstnok er lavere. Poenget er naturligvis ikke hva kursen er i forhold til konkurrenter (selv om det sier noe om Nintendo da de er verdt såpass mye mer) men hvordan markedet reagerer på linja Ninty legger seg på, og analysen etter konferansen tilsier investorer ikke er imponert og dermed faller aksjekursen, og i dette tilfellet har kursen falt mye i prosent. Skal jeg tippe kommer dette av to ting, først at Nintendo ikke viste noe "nytt" (det aller meste var spekulert i fra før, ingen ordentlige overraskelser) og at presentasjonen var rotete og for lite konkret.

D

Doctor Downs

Gjest
Den Wii U-kontrollen bør være ganske robust hvis det ikke skal være mulig å kjøpe flere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har du noensinne klart å ødelegge en Nintendo-konsoll? En kompis av meg sa at han aldri hadde klart det, men han hadde fått flere ting ødelagt av en Nintendo-konsoll. For min egen del har jeg ødelagt en NES, men da brukte jeg verktøy.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg husker en som klarte å ødelegge R-knappen på en SNES-kontroll. Aner ikke hvordan det gikk til, men. Også har vi selvsagt de analoge stikkene på N64 da.

Edit: Oppfattet at hesten pratet om kontroll, siden det gav mye mer mening.

Drauden

SGs kollektive lillebror
De analogene på N64-kontrollene var verst ja. Spesielt etter en runde Mario Party.

D

Doctor Downs

Gjest
Nye farer truer når LCD-skjermer kommer inn i bildet, men jo, Ninento-kontroller er som regel ganske robuste. Når det er sagt ødela lillebroren til en venn av meg to SNES-kontroller ved å pælme dem i veggen etter mislykka Street Fighter-turneringer.