Jeg har aldri gått ut å sagt at jeg er den skarpeste kniven i skuffen nei. Er nok heller ikke det! MEN... i motsetning til noen av dere da så har jeg faktisk testet både WOW og EQ2.
Jeg fant fort ut at en ikke kan dømme et spill av film klipp og bilder, spesielt når det gjelder WOW. For på bilder og ingame film klipp så så det helt for jævlig ut synes jeg.
Men når jeg testa WOW så så det helt sykt bra ut. Så ikke kom å si at jeg alledre hadde bestemt meg for at EQ2 er et bedre spill altså...Det blir skrevet her at interface osv ser så simpelt ut i EQ2?! WTF! Interfacet ser helt ok ut, det ser da ikke mere spennans ut i WOW for å si det slik...
Og å skrive at spillet ser dødsens kjedelig ut? Hvor får du det fra da? Har du sitti å spilt i noen timer å fått litt historie osv? Eller....ahh.. du har sett noen VIDEO klipp ja... Ja du får virkelig bra intrykk åssn et spill er da altså!
Jeg vil bare slutte med å si dette:
Wow er et bra mmorpg spill for nybegynnere i sjangeren. Det ser nydelig ut og går strøkent på di aller fleste systemer men i lengden så er spillet litt tynt for di som har spilt mye mmorpg spill fra før. Om du liker Warcraft spilla så er jo dette spillet et STORT +. Du slipper å jobbe i timer,dager ja uker for å lv up! Dette er et spill du kan sette deg ned i noen timer å komme videre med i uka mens EQ2 skal su putte mye mere tid in i...
EQ2 er et mmorpg spill for di som har spilt slike spill før eller som vil ha en litt større utfordning.Crafting systemet er stort og lager litt variasjon. Voice overs fra skuespillere. Grafikken er noe av det beste som er blitt laget til et mmorpg spill, MEN!... du får ikke se det enda! Det er rettogslett ikke hardware ute som kan vise deg hva dette spillet er godt for enda. Dette pga spillet skal om tja si 1år se helt sykt ut på dagens hardware. Vannet foreksempel er av samme kvalitet som i filmen Titanic da dem bruker samme grafikk motor på den biten.
Jeg vil bare si at jeg er ikke en grafikk hore, det som er aller viktigst er spillbareheten og mulighetene du kan gjøre i disse spillene. Og til slutt så faller det egentlig bare på smak å behag og ikke minst hvilken maskinvare du sitter med.
Det er kun 1 ting jeg savner i EQ2 som WOW har og det er måten landskapa er. Altså om du går i en skog i WOW så går det opp å ned å det er som å være i en skikkelig skog. Mens i EQ2 så er det ivertfall så langt jeg har spillt siden jeg starter i ørkenen rimelig flatt. Var en liten tur i en skog men om jeg tokk 5 flere skritt så ville jeg dø en rimelig kjapp død..men det så rimelig flatt ut i skogen der også. Vet jo ikke det helt enda siden jeg ikke ville dø....