EverQuest 2 har fått en dato!

Opprinnelig skrevet av Erikpc@21.11.2004, 23.56
Gamespot ga spillet bare usle 7,9 av 10, og det værste av alt: 8 av 10 på grafikk, FF8 fikk det samme. Det er mildt sagt en STOR forskjell mellom de to spillenene når det gjelder grafikk.
138920​
Du kan ikke sammenligne et spill fra 1999 med et spill fra 2004 grafisk sett, din jævla idiot. 8 av 10 er ikke dårlig i det hele tatt, utifra bilder og filmer jeg har sett av spillet vil jeg si at de har vært for snille med karakterene. Det er heller ikke noe usselt med 7.9 av 10, hadde det vært 7.9 av 100 hadde det vært usselt.

Har spilt WoW beta, og har nå begynt å spille EQ2.

Vil egentlig si at begge spill er ganske like i ting å gjøre med questing, crafting og harvesting.

Men EQ2 er litt mindre oversiktlig, du får mindre informasjon enn i WoW og du må gå rundt å finne ut ting selv. EQ2 har også mye mere loading enn WoW, dette er mest rundt starter byene som har unødvendig mange små zoner.
EQ2 har mer audio dialog på NPC's enn på WoW.

Grafikken vil jeg si at er veldig spesiell, og det kreves en rimelig kraftig maskin for å kjøre bra med høye instillinger. Det virker som SOE har prøvd å skape en eventyr-film-aktig type grafikk, så det er vel noe du elsker eller hater.
Hatet grafikken som pesten når jeg først begynte men har blitt vant til den nå, jeg kjører bare på medium så grafikken er ikke akkurat imponerende da synes jeg.
Men en kamerat av meg kjører på fullt med en grom PC og da ser det veldig lekkert ut.

I WoW kjørte jeg alt på fullt og det gikk helt smooth hele tiden. Personlig likte jeg også den grafikk stilen de har i WoW.

Men når det kommer til combat vil jeg si at EQ2 sitt combat system er endel kulere enn WoW sitt. (Ja jeg vet at det heller ikke er PvP i EQ2, der har jo WoW en fordel). Selv om du hater grafikken ellers er det noe helt annet i combat, specials og spells har utrolig lekre effekter på seg og du får mye fler av de enn i WoW. (Har sett endel videoer fra EQ2 og jeg kjenner ikke igjen den dølle fightinga som er på de, noe helt annet når du spiller selv.)
I tillegg har du Heroic Opportunities som er ett slags combo-system som gjør at du kan bruke specials sammen med andre i gruppa for å få noen ekstra saftige effekter. Dette kan være vrient å få til for vanlige grupper, men jeg spiller sammen med RL kompiser som alle bruker Teamspeak så da funker det fett.

Er vel vanskelig å si hva som er best av EQ2 og WoW, kommer vel mest ann på personen. Selv om jeg synes EQ2 var rimelig morro kommer jeg nok til å begynne med WoW når det kommer i Europa. De største grunnene er at PC'n min drar det smooth, stemningen og at det mulighet for PvP.

Men skal ikke se bort ifra at jeg kommer tilbake til EQ2 en gang iblant.

Jeg har aldri gått ut å sagt at jeg er den skarpeste kniven i skuffen nei. Er nok heller ikke det! MEN... i motsetning til noen av dere da så har jeg faktisk testet både WOW og EQ2.

Jeg fant fort ut at en ikke kan dømme et spill av film klipp og bilder, spesielt når det gjelder WOW. For på bilder og ingame film klipp så så det helt for jævlig ut synes jeg.

Men når jeg testa WOW så så det helt sykt bra ut. Så ikke kom å si at jeg alledre hadde bestemt meg for at EQ2 er et bedre spill altså...Det blir skrevet her at interface osv ser så simpelt ut i EQ2?! WTF! Interfacet ser helt ok ut, det ser da ikke mere spennans ut i WOW for å si det slik...

Og å skrive at spillet ser dødsens kjedelig ut? Hvor får du det fra da? Har du sitti å spilt i noen timer å fått litt historie osv? Eller....ahh.. du har sett noen VIDEO klipp ja... Ja du får virkelig bra intrykk åssn et spill er da altså!

Jeg vil bare slutte med å si dette:

Wow er et bra mmorpg spill for nybegynnere i sjangeren. Det ser nydelig ut og går strøkent på di aller fleste systemer men i lengden så er spillet litt tynt for di som har spilt mye mmorpg spill fra før. Om du liker Warcraft spilla så er jo dette spillet et STORT +. Du slipper å jobbe i timer,dager ja uker for å lv up! Dette er et spill du kan sette deg ned i noen timer å komme videre med i uka mens EQ2 skal su putte mye mere tid in i...

EQ2 er et mmorpg spill for di som har spilt slike spill før eller som vil ha en litt større utfordning.Crafting systemet er stort og lager litt variasjon. Voice overs fra skuespillere. Grafikken er noe av det beste som er blitt laget til et mmorpg spill, MEN!... du får ikke se det enda! Det er rettogslett ikke hardware ute som kan vise deg hva dette spillet er godt for enda. Dette pga spillet skal om tja si 1år se helt sykt ut på dagens hardware. Vannet foreksempel er av samme kvalitet som i filmen Titanic da dem bruker samme grafikk motor på den biten.

Jeg vil bare si at jeg er ikke en grafikk hore, det som er aller viktigst er spillbareheten og mulighetene du kan gjøre i disse spillene. Og til slutt så faller det egentlig bare på smak å behag og ikke minst hvilken maskinvare du sitter med.

Det er kun 1 ting jeg savner i EQ2 som WOW har og det er måten landskapa er. Altså om du går i en skog i WOW så går det opp å ned å det er som å være i en skikkelig skog. Mens i EQ2 så er det ivertfall så langt jeg har spillt siden jeg starter i ørkenen rimelig flatt. Var en liten tur i en skog men om jeg tokk 5 flere skritt så ville jeg dø en rimelig kjapp død..men det så rimelig flatt ut i skogen der også. Vet jo ikke det helt enda siden jeg ikke ville dø.... :)

Sikkert FF11 da, det var iallefall et FF MMRPG. Jeg vet at spillet er 1 eller 2 år gammelt, men FF11 kom ikke til USA og Europa før nå. Så omtalen er ganske så ny.