Excite Truck

Lodin

Der Waaaah
Gidder ikke lage noen tråd ...

Mod edit: Gjorde det for deg! :)

... men jeg kan jo poste litt. Det er et veldig enkelt spill som alikevel har litt strategi å by på. Man kjører brummebil på diverse baner rundt omkring i verden. Alt fra den kinesiske mur til det skotske høyland. I form kan selve kjøringa faktisk minne litt om F-Zero hvis det foregikk ute i skauen. Det artige er at de andre bilene egentlig ikke er der for å gi deg konkuranse, men for at du skal kræsje dem, launche dem fra ramper og lande på dem fra hopp. Gjør man det får man stjerner og jo flere stjerner man har på slutten av et løp jo bedre rank får man på brettet. Å få best rank på brettet er egentlig målet med spillet og stjerner får man og ved å kjøre villmann mellom trær, slædde, dra enorme hopp og andre sinnsyke stunts. Det finnes også noen minigames hvor målet er å kjøre slalom mellom porter eller drepe fem motstandere på kortest tid.
Grafikken er pen å se til om ikke kjempedetaljert, men det spiller liten rolle når alt suser avgårde i stødige 60 FPS. Særlig imponerende er det når man treffer et utropstegn og deler av banen blir morfa om til hopp og daler. Greier Motorstorm det kanskje? :p
Bilene lager ikke uventet masse brumlelyder mens musikken er relativt sugen. På den annen side kan man døtte mp3er på et SDkort og spille fra det. Deler av God Hand OSTet kan anbefales.
Kontrollen er det mange som har stussa på, men den er bunnsolid. Man vipper kontrollen opp og ned for å svinge og vrir den for å justere vinkelen i lufta. I starten føles det veldig twitchete, men det må det være fordi det går så sinnsykt fort. Uansett er fek.s kontrollen i Need for Speed rent søppel i forhold.
Er så dette noe man bør kjøpe? Ja vil jeg si. Hvis man liker kjappe arkaderacere som F-Zero og Trackmania så er det en vinner.

Mod edit2: Thinaran! :argh: Da får dere noen bilder og en trailer også.

Filmdill

Nice, plukker det sikkert opp etterhvert.

Vet ikke om det er verdt fullpris dog..

Når det gjelder grafikken, er det noe som tilsier at dette er en generasjon etter Gamecube?

Jeg har hatt spillet siden rundt begynnelsen av desember, og jeg er strålende fornøyd med det, og spiller det fortsatt. Regner med at det er det Wii-spillet jeg har brukt mest tid på, og det er veldig lett å sette seg inn i, men ikke så fryktelig lett å mestre, noe som gjør det veldig artig når man får til noen herlige kombinasjoner (som f.eks. å rase gjennom en rekke trær, og få flere 5-stjerners Tree Run på rad). Faktisk stusser jeg litt over at noen sier spillet er kort, for det tar i hvert fall litt tid å få S på alle banene. Eneste jeg egentlig savner er en mulighet til å lage baner, og 4-player split-screen, men dette er jo noe vi kan å i en eventuell oppfølger.

Vi kunne jo fått til en high score thread om det er nok interesserte?

SITAT(rulleguru @ 17.02.07, 01.18) 52623
Når det gjelder grafikken, er det noe som tilsier at dette er en generasjon etter Gamecube?
[/b]
Nja, men det har i det minste 480p og Widescreen-støtte. ;)

Lodin

Der Waaaah
Det skjer jo jævla mye på skjermen til enhver tid som jeg tviler på at en GC hadde greid å følge med på. Ingen enkelt ting som ikke kunne vært gjort på den gamle hardwaren, men når man har en masse biler som raser avgårde og trær som splintres og terreng som formes om mens man svever gjennom lufta og ser store deler av banen samtidig blir jeg småimponert.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, da er jeg solgt iallfall. Skal kjøpes på mandag. :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har hatt dette spillet siden litt over midnatt (!) og er helt solgt selv. Jeg merker at blodet bobler når det skjer så mange ting på én gang i så høy hastighet og jeg føler dette er et spill jeg alltid kan plukke opp i fremtiden om jeg kjeder meg, mye på samme måte som SSX3 i gamlegenerasjonen. Nå trenger jeg bare å få kortleseren til å fungere og legge over no musikk Steinalderdronninger, Nedesystem, Alfadyr og lignende.

Highscorethread kommer så snart jeg er ferdig med cup-ene (tror ikke det blir så lenge til :p ).

Jeg har meget lyst å kjøpe dette nå, men siden alle spillbutikker i byen her synes det er forsvarlig å ta 600kr for alle spill lurer jeg på om det finnes hederlige unntak (Oslo).. Kan jo seff bytte inn no spill på EBgames men noe sier meg at det fortsatt er for dyrt

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bestill på nett. CDon tok 499 grunk pluss frakt.

Ville gjerne spille i dag, venter jeg til uka kan jeg og få det til innkjøpspris så nett er ikke aktuelt. Er idioti å ikke kjøpe til innkjøpspris om man kan det selvfølgelig, men har en del spill jeg godt kan bytte inn, så om ikke EBgames har så sinnsykt høy pris (optimist!) kan jeg skaffe meg det relativt rimelig der.

Lodin

Der Waaaah
Jeg hater Finland! Greide å S'e de andre banene i sølvcupen, men der kommer jeg ikke engang på første plass.
Finland! :argh:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Finland i sølvcupen hadde jeg ingen problemer med, i platinumcupen derimot er den stress! Smal bane, snø og glatt, massevis av trær!

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, siden Finland er med, er Norge eller Sverige også med? Tviler igrunn men, kunne jo ha vært artig om Norge hadde vært med der også ;)

SITAT(Halky @ 17.02.07, 18.07) 52710
Hmm, siden Finland er med, er Norge eller Sverige også med? Tviler igrunn men, kunne jo ha vært artig om Norge hadde vært med der også ;)
[/b]
Norge og Sverige er nok dessverre ikke med. De landene som er med: Finland, Canada, Scotland, Fiji, Mexico og China (er de jeg kommer på nå).

Jeg bestemte meg for å kjøpe dette etter at dere hadde mast litt her, og kjørte rundt på diverse elkjøper og lignende for å få det litt billigere. Men, ingen av drittbutikkene hadde det inne. Så, jeg beit i det sure eplet og dro til Spaceworld, hvor jeg til min store overraskelse så at en jeg gikk i paralellklasse med på VGS (og nesten aldri har snakket med før) sto bak disken, men han insisterte på å slå av en femtilapp på prisen (litt billigere i allefall).

Så, over til spillet! Det var jammen moro, var ekkel kontroll først (tomlene mine insisterte på å styre med pilene) men det ble raskt naturlig. Digger gamplayet som ikke bare fokuserer på plassering, og hvor overdrevent det er. Og musikken er ikke SÅ harry da (jeg har ikke SD-kort). Klarer bare ikke la være tenke på hvor rått en online-modus hadde vært, slengt folk fra spillegal til himmels. Jaja. 1 mot 1 med faren min var i allefall ikke så fryktelig spennende. :p

Vi er farlig seint ute med omtale (det vil si: Nintendo var seine med å sende det ut), men jeg kan i hvert fall røpe at jeg elsker det hardt og brutalt så langt. Dette er sånn arkaderacing skal gjøres, og MotorStorm skal ha en farlig vrien omgang med å overgå ExciteTruck.

Og ja, at det er for kort er bare tøv. Man har ikke rundet dette før man har S-rangering på alle banene, og milde Moses, det vil kreve livet mitt, det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er glad vi er enige. Jeg jobber med S-rankingene på gold cup og oppover i Super Excite nå, og tror Mirror skal bli hårda saker. Når man begynner å få dreisen på airspins og tree runs blir det virkelig gøy!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte Opphiss Lastebil i dag, og det er faenmeg sakene sine. Det meste er vel sagt alt, men bare kjørefølelsen gjør spillet verdt pengene. Det at grafikken er på stell gjør heller ikke noe, for å si det sånn.

Og ellers er det enda bra at SD-musikkfunksjonen virker så knirkefritt, for musikken i spillet er nærmest grenseløst ræva. Det virker nesten som om musikerne fikk beskjed på forhånd om at de fleste spillerne heller ville bruke sin egen musikk istedenfor deres.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette her kan jeg anbefale. Billig og dugelig. :)