Fable 2

CockMcBalls

El Sabor Professional
#61
Hvis et spill skal få tillate seg å ha en main-quest som spenner over 50 timer må det være av eksepsjonell kvalitet. For gode eksempler på hvor dette har fungert mesterlig trenger man ikke se lenger enn til Final Fantasy-spilla (Spesielt VII), eller Suikoden-serien. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#63
Nå skal det nevnes at han først i intervjuet nevner at Oblivion er fantastisk siden det faktisk greier å gi omtrent uendelig med spilletid. Poenget hans var vel mer at noen blir :psyduck: av så mye episk frihet.
Uansett nekter jeg å tro at første tur gjennom dette vil ta meg 15 timer. Husker folk klaga over at F1 var kort og lista tider som 7 timer fra start til slutt. Jeg derimot brukte nesten 40. Såvidt jeg forstår det er det enda mer shizzle å dille med denne gangen så det kommer til å ta nok av tid.
 
#64
Aight. Fikk mine skitne fingre rundt spillet på tirsdag. Har hittils dicket rundt i det i bortimot 5-10 timer. Og så langt virker det ganske fett. Nå har jeg ingen erfaring med Fable fra før av (utenom å ha sett ZP slakte enern), men jeg liker det jeg har opplevd hittils. Artdirection er helt nydelig og vocieactingen er ganske ålreit. Kampsystemet virker ganske basic, men det kan hende det blir litt dypere etterhvert som man får kjøpt bedre skills. Og hunden er en følgesvenn man virkelig blir knyttet til. Jeg tør påstå i like stor grad som man blir knyttet til Agro i Shadow of the Colosssus.

Ut av de bortimot 10 timene jeg har spilt, tror jeg at jeg kun har gjort noe som er rettet mot storyen i cirka 2 eller 3 timer. Så man trenger ikke være redd for at man ikke får mye spilletid for pengene. Resten av tiden har jeg brukt på å jobbe for å tjene penger så jeg kan kjøpe leiligheter og butikker for å tjene mer penger. Det er utrolig hvor avhengighetsdannende det egentlig er å være bolighai. Enda bedre er det at man får penger hvert 5. minutt selv når du ikke spiller. =D

Alt i alt, ganske fett spill. Hjelper sikkert at jeg ikke har noen erfaring med å bli fucket av Molyneux fra før av.
 

Lodin

Der Waaaah
#65
Det er faktisk en av de tinga jeg frykter mest. Økonomien i 1 var totalt fucka hvis man investerte penger i boliger siden man da begynte å sope inn mongolide pengesummer man ikke kunne bruke til annet enn å kjøpe flere hus. Flere anmeldere har nevnt at akkurat det samme kan skje her så jeg skal være varsom. Blir nok å kun kjøpe et hus til familien i første rekke.
 
#66
Du får ikke astronomiske summer i lommeboka til enhver tid, jeg tror det meste jeg fikk i går på en "tick" var rundt 100-250 gull, og det var fra totalt 5 salgsboder og 2 leiligheter. Så det virker noenlunde balansert. Riktignok kan man jo tjene seg styrtrik på å stå i en time og slå sverd hos smeden, og dermed kjøpe enda bedre leiligheter, men ...
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Men så det viktigste spørsmålet: kan man fortsatt smiske med butikkeiere så de digger en, lokke dem med seg et stykke unna sjappa, sjenke dem dritings så de ikke klarer å gå for så å beine tilbake til sjappa å ribbe den for alt som ikke er spikra fast? =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Og kan man fortsatt kjøpe 300 potions til spottpris som man så selger tilbake til sjappa for det hvite i øyet og gjenta bedriften til man er fantasilliardær?

Sånn ellers er jeg både helt enig og helt uenig med Kuken, tenk det.
 
#69
Men så det viktigste spørsmålet: kan man fortsatt smiske med butikkeiere så de digger en, lokke dem med seg et stykke unna sjappa, sjenke dem dritings så de ikke klarer å gå for så å beine tilbake til sjappa å ribbe den for alt som ikke er spikra fast? =D
Det kan virke så. Jeg klarte å dra med meg en butikkeier til en seng langt unna for å forsøke å ligge med a. Har ikke forsøkt å skjenke enda, men det virker som noe jeg må teste for vitenskapens skyld. =D
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#70
Ad bikkja. Siden jeg ikke har allverdens forhold til Shadow of the Colossus (ligger enda i plasten lol), kan denne tilknytningen sammenlignes med den man utvikler til ledsagerkuben fra Portal?
 
#71
Kan vel si så, men det blir på en måte mer ... personlig. Du kan mate ham, gi ham trøst hvis han er redd, du må gi ham potions hvis han er skadet, etc. Også fungerer den som en detektor for nedgravde skatter og bortgjemte kister. Og du kan lære den triks som den gjør når du selv bruker visse expressions. Den skal visstnok også hjelpe deg i kamp, men jeg har ikke opplevd at den gjør annet enn å begynne å knurre når det er slemmiser i nærheten.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#72
Ad bikkja. Siden jeg ikke har allverdens forhold til Shadow of the Colossus (ligger enda i plasten lol), kan denne tilknytningen sammenlignes med den man utvikler til ledsagerkuben fra Portal?
Du våger å sammenligne fantastiske Agro med en jævla blokk man bruker i et eneste puzzle? :mad:
 
#73
Vel ... En venninne av meg var på randen til å gråte da hun måtte hive kuben i flammesjakta. :huh:
 

Lodin

Der Waaaah
#76
Men hu har tatoveringa.

Av en eller annen grunn har jeg fått CE utgaven av dette selvom den ikke akkurat lå høyt på lista. Ikke at det er mitt problem, tar gjerne Master Chief rustninga og resten av dillet.
Tid for å dra ut å være episk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#77
Appappapp, du får ekstra dungeon også.

Sånn ellers hadde jeg nok helt rett da jeg tippa at Fable 2 ville ankomme i dag. Ankomme Hamar, that is. Kom på da jeg skulle sjekke posten i dag at Posten på Hamar kjører post til Stange klokka halv fem på kvelden; akkurat tidsnok til at man får henta pakker, men noen og tjue timer for seint til at du får ting som blir sendt som brev. Noe jeg valgte på Fable 2. >_<

Jaja, da fikk jeg iallfall vaska kjøkkenet i kveld, så noe godt kom det ut av saken.
 
#78
En dag igjen for oss dødelige som ikke forhåndsbesilte nå. Med kupong koster spillet meg 425 kroner nytt på platekompaniet hvis det ikke blir utsolgt, hmm. Er det mulig å be dem holde det av, tror dere?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#79
Det er mulig å be dem gjøre nøyaktig hva du vil med spillet, spørsmålet er bare om de velger å høre på deg eller ikke. Bare en måte å finne det ut på.