Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...


  • Totalt antall stemmer
    94

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#1
Fallout 3 teaser countdown (21 dager nå)

Er forsåvidt ikke brennhete nyheter dette, men synes dette prosjektet uten tvil fortjener sitt eget lille emne. Dette spillet ligger riktignok ikke i hendene til sin series opprinnelige skaper, men Bethseda software fra Oblivion og Morrowind blant annet. Dette har ført til en viss mengde skepsis blant mange siden dette er en spillserie som mange holder svært kjær, meg inkludert.

Personlig har jeg min skepsis på plass, men samtidig så har Bethseda et veldig godt utgangspunkt til å lage noe veldig bra og jeg vet at de ikke er helt på trynet til å lage spill.

Dette er et av de spillene jeg gleder meg aller mest til sammen med muligens Bioshock. Det er riktignok noe jeg håper Bethseda ikke tar med fra sitt forrige spill inn i Fallout 3 og det er:

-Fiender, quests og områder som skalerer etter din nåværende level. Ja, det gir maksimal frihet, men det gir litt krampeaktig mye frihet slik jeg ser det. Jeg vil at spillet skal være like fritt som sine forgjengere, men vil gjerne også oppleve å gå et sted der jeg absolutt ikke burde være for så å bli brutalt voldtatt. Det gir så mye større glede når du kommer tilbake et utall timer senere og viser hvem som egentlig er sjefen.

-Jeg håper virkelig de har lignende character creation som i Fallout 1 og 2. Dette er et system som fungerte veldig bra. Legg på muligheten til å se ut som du vil så tror jeg det egentlig holder.

-Håper virkelig de legger inn muligheten for å være så umoralsk og forkastelig som du overhodet vil. Man kunne skyte barn med avsagd hagle mens man var ruset på sterke kjemikalier i de tidligere fallout spillene, håper virkelig muligheten fortsatt er der.

Jeg har mer å si om dette spillet, men la oss spre det ut litt.

Hvilke ønsker har dere til Fallout 3?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#2
Min største frykt er at det blir en "oblivion med fallout-look". Jeg tror også jeg hadd blitt skuffet hvis de lager det en FPSRPG. Å ta serien i en ny retning er én ting, men å putte den i et kakekutter fps-format er noe helt annet.

Jeg blir fornøyd så lenge de klarer å få fram en spesiell "feel", som er hva jeg forbinder mest med FO1/2; noe litt utenom det vanlige med masse karakter og svart humor.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Bryr meg egentlig midt i øret hvilken vinkel man spiller dette fra, men regner med at det blir første\tredje person. De har jo tross alt denne fine Oblivionmotoren og den vil de sikkert fortsette å bruke. Bare de holder seg lojale til settingen og forgjengerne kan de stort sett gjøre hva de vil for meg. Bortsett fra å gjøre det til et turnbased JRPG. :v:
Hvis det er noe som får folka fra NMA til å pisse på seg i sinne så er det bare en bonus.

Forøvrig skal Liam Neeson ha stemmen til hovedpersonens far. Han uttalt jo at han hata Star Wars og dets fans etter rollen som Qui-Gon, men pipa får nok en annen tone når han møter gutta fra NMA.
 
#4
Så lenge de beholder den fantastiske post-nuclear settingen og feelingen så kommer jeg nok til anskaffe det. Men jeg hadde sett frem til noe alá den gamle Fallout stilen. Jeg syns marked flommer over av FPS spill og er i den grad ganske lei av det også. Tredjeperson er akseptablet og tror det kan funke fint.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Flommer over av FPS? Det er vel en av de største overdrivelsene jeg har hørt på lenge. Hvis du ikke teller med WW2-shooters som nesten uten unntak er driit, eller STALKER, så er det ikke kommet ut et bra FPS siden ... tja Half Life 2: Episode 1.
 
#7
SITAT(Novastrum @ 16.05.07, 00.20) 66287
Flommer over av FPS? Det er vel en av de største overdrivelsene jeg har hørt på lenge. Hvis du ikke teller med WW2-shooters som nesten uten unntak er driit, eller STALKER, så er det ikke kommet ut et bra FPS siden ... tja Half Life 2: Episode 1.
[/b]
Gode fps spill er det ikke mye av nei. Det var vel nettopp det jeg mente. Det er lagd så mye dårlig fps spill den siste tiden, så håper ikke eventuelt Fallout 3 blir en av dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Da får jeg spørre hvilken sjanger markedet ikke flommer over av, hvis det er din definisjon. :p

Sånn ellers håper jeg også at Fallout 3 blir gode greier, selv om jeg ikke har spilt de to første så veldig mye at det gjør noe. Går jo an å rette opp det før treeren kommer, så jeg får få ræva i gir en av dagene. :p
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Kan ikke skjønne hvorfor Bethesda skulle gjøre Fallout generisk og hjernedødt bare fordi det har en førstepersonsvinkel. De er jo tross alt ikke Microsoft med Shadowrun-lisensen heller. :v:
Forøvrig ga Bethesda i sin tid ut Terminator: Future Shock og og de nailer postapokalyptiske LA utrolig bra. Ingenting er som å snike seg gjennom ruiner og lytte etter de mekaniske lydene til T-800er og raptorer. Forøvrig kjører det samme motor som Daggerfall.
Er ikke i tvil om at de kunne laget et rent actionspill av Fallout og fått selv det bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Lodin da, nå glemmer du NMA-tankegangen her:

Steg 1: Bethesda.
Steg 2: ...
Steg 3: Drit!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#11
SITAT(Lodin @ 16.05.07, 21.31) 66413
Kan ikke skjønne hvorfor Bethesda skulle gjøre Fallout generisk og hjernedødt bare fordi det har en førstepersonsvinkel.
[/b]
Nåja, kanskje ikke "bare" fordi det er fps, men en realtime-fpsrpg hvor man trykker action for å snakke med npc's og holder nede skyteknappen mens man periodisk trykker A og D blir liksom så langt fra hvordan fallout 1/2 var. Jeg har som sagt ingenting i mot at dem tar serien i en ny retning, men overnevnte fpsrpg blir liksom så.. TeS..

UFO afterlight var jo kjempeengasjerende og det var 3d+tredjeperson, og verken turn-based eller realtime. Ikke at jeg synes "asså de burde lage fallout som UFO!!!", men det fins alternativer lissom. Jeg synes bare en fpsrpg må være ganske dyp og utarbeidet - ala deus ex og system shock - for at den ikke skal bli en "action fps".

Jeg tror nok jeg har litt NMA i meg, jeg også. Men litt kjangs skal dem få.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
SITAT(Tomas @ 17.05.07, 07.02) 66471
UFO afterlight var jo kjempeengasjerende og det var 3d+tredjeperson, og verken turn-based eller realtime. Ikke at jeg synes "asså de burde lage fallout som UFO!!!", men det fins alternativer lissom. Jeg synes bare en fpsrpg må være ganske dyp og utarbeidet - ala deus ex og system shock - for at den ikke skal bli en "action fps".[/b]
AHAHAHAHAH!!! Alle kopier av UFO Enemy unknown fra 1993 har vært rent søppel og det vet du.

Afterlight er ikke et bra spill og det vet du også. <_<
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#14
Afterlight var et descent spill, men altfor lite varierende.
derfor en 3-4 på terningen.
Det som derimot er gøy er ufo alien invasion. eller ufoAI, et multiplayer ufo spill som er i beta stadiene.
jeg har spilt det en del og det er moro.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
:eng101: "Descent" = nedstigning, "decent" = brukbart. Hilsen en som lurte på hvorfor Interplay gav ut et spill kalt "Brukbart" i 1995. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Teaseren er ute, men ikke uventa har all trafikken hatt samme effekt på Bethesdas servere som en deathclaw på en brahmin. Heldigvis ligger den også ute hos fileshack.

EDIT: Satan! Gief to Lodde! :sikle:
 
#19
Jeg fikk så sykt god følelse av den teaseren:D Skikkelig god gammel fallout feeling:D Gleder meg no villt til høsten 2008!
 

Lodin

Der Waaaah
#20
NMA... NMA never changes. Kommer vel ikke som noen stor overaskelse at de allerede har bestemt seg for at det blir dritt, at Bethesda prøver å lure oss siden teaseren ikke hadde noe gameplay og at fyren i rustninga ser mer ut som Darth Vader enn en fra BOS. :rulleøyne: