Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...


  • Totalt antall stemmer
    94
Sliter litt med å komme meg høyt nok i level for å gjøre diverse quests som reparering og hacking etc, men i motsetning til andre rollespill der jeg føler questene blir kastet etter meg har jeg fått relativt få her, og de jeg har fått føler jeg meg for svak til å utføre (egentlig sterk nok, men har så lite ammo at jeg ikke kan fullføre uten å gå tom).

Noen tips til levling i starten, annet enn grinding?
 
Jeg virkelig elsker å bare gå rundt å snoke i alle hus og interessante objekter jeg finner, på leit etter items:D Tror jeg er en liten pack rat. Har forøvrig akkurat kommet meg ut av velvet og driver nå å utrydder en skole for raiders. Herlige saker.

Jeg drepte forøvrig Overseer og hu dama ville ikke være vennen min mer, er det noen her som ikke drepte han? I såfall følger dama med da?
 

Lodin

Der Waaaah
Nei.
Det kjørte helt greit her så det ble kjøp på Damp. Vil tippe det gjelder for de fleste PCer som ikke sliter med Oblivion siden motoren ikke er nevneverdig endra (muligens litt forbedra?)
Grimt å måtte vente til fredag, men egentlig greit og siden jeg har så mye annet å wrappe opp akkurat nå.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Lå ikke i postkassa her i dag, så blir nok fredag på meg også. Heldigvis skal jeg jobbe på lørdag, så blir ikke nattspilling på meg. :argh:

Forresten noen som vet om collectors ed får plass i en vanlig postkasse?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Lå ikke i postkassa her i dag, så blir nok fredag på meg også. Heldigvis skal jeg jobbe på lørdag, så blir ikke nattspilling på meg. :argh:

Forresten noen som vet om collectors ed får plass i en vanlig postkasse?
Jeg ville satse på at den får plass i en vanlig postkasse-kasse, men om du har sånn derre homo leilighetssprekk e.l. setter jeg alle chipsene mine på "nei".
 

K999

Keystone State Of Mind
Du vet at de som leverer brev/pakker til postkasser med "homo-sprekk" har nøkkel som åpner alle radene med postkassene? Slik at jeg hvertfall får plass til store diverse pakker fra CDON og lignende. Men du visste nok ikke det nei.
 
Du vet at de som leverer brev/pakker til postkasser med "homo-sprekk" har nøkkel som åpner alle radene med postkassene?
Ikke over alt.

... :(
 
D

Deleted member 91

Gjest
Du vet at de som leverer brev/pakker til postkasser med "homo-sprekk" har nøkkel som åpner alle radene med postkassene? Slik at jeg hvertfall får plass til store diverse pakker fra CDON og lignende. Men du visste nok ikke det nei.
Har av og til bestilt fra nettet selv vet du kjekken, men som dodraugen påpeker så gjelder ikke det overalt. Så hva om du bare pakker sammen den holdningen der og fucker off back til fiteria.
 
Lå ikke i postkassa her i dag, så blir nok fredag på meg også. Heldigvis skal jeg jobbe på lørdag, så blir ikke nattspilling på meg. :argh:

Forresten noen som vet om collectors ed får plass i en vanlig postkasse?

Nei, det gjør den ikke, jeg har stor postkasse og ville vel i praksis fått plass til pakka, men likevel fikk jeg hentelapp. Så tror nok pakka i seg selv er såpass stor at posten velger å la deg hente den istede.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
For å få plass til mer kan dere som har vanlige postkasser kjøpe stor "pakkepostkasse" fra Posten og så sende mail til kundetjenesten om at dere har fått større postkasse. Da skal postbudet ta med pakkene ut i stedet for å gå utifra at det ikke er plass.

For å holde meg til tråden ble mitt Fallout 3 sendt fra Absoluttspill i dag, så da har jeg det antageligvis et døgn før release og to døgn etter jeg bestilte. Ikke dårlig.
 
Har omtrent ikke snust på dette spillet siden nå. Føler en sterk trang for å plukke det opp imorgen. Ser ut som om kampsystemet gjør det ganske håndkontroll-vennlig.
 

Lodin

Der Waaaah
Sålenge man holder seg til VATS er det ingen forskjell på konsoll og PC nei.
Derimot var knappebindinga på PC litt irriterende. Småting som at man kan velge å åpne pipboyen med hva som helst, men må trykke tab for å lukke den holder ikke. Heller ikke ålreit at det ikke fins shortcuts rett til kart og annen informasjon.
På den annen side er det fortsatt mulighet for mods selvom det ikke fins noen orntlig editor ennå så vi får se hva som skjer.
 
Man har ikke nok action points (i starten ihvertfall) til å bare bruke VATS, men siden dette ikke akkurat er et skarpskytterspill tror jeg det fungere greit på konsoll også.

Har spillt meg til level 6 på PC nå, og er veldig imponert. Har egentlig aldri vært en stor RPG-spiller, selv om jeg har spillt en del (ihvertfall startet på). F3 har i stor grad klart å holde meg interessert hittil, questene føles ikke som kjipe jobber jeg må utføre, men er varierende og stort sett belønnende. Dette blir kanskje det første rollespillet jeg faktisk fullfører :p
 
En ting skal sies og det er at det er veldig vanskelig å legge fra seg, har vel spilt siden 10 tiden til nå og har storkost meg hele veien. Hittil har jeg opplevd triste situasjoner, spennende situasjoner, ekstremt actionfylte situasjoner,
som da jeg møtte på brotherhood of steel på mutantjakt og en 5 meter høy jævel stormet inn og dengte løs på oss
, skumle ting som fikk meg til å hoppe av stolen og moralske valg som faktisk er vanskelige å ta, har enda ikke bestemt meg for om jeg vil jevne Megaton med jorda eller desarmere bomba. Jeg gleder meg virkelig til å stå opp i morra for å spille videre før jeg skal på jobb.

Dette er uten tvil tidenes spill!


Selv spiller jeg PS3 versjonen og har opplevd at spillet henger seg opp, heldigvis har det bare skjedd 2 ganger, vet ikke om det er maskina mi som er neger eller om det rett og slett er spillet. Noen andre som har opplevd dette?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
PS3-versjonen sliter visst endel med diverse visuelle bugs og noen forstyrrelser i lyden.
GameSpot skrev:
It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 release aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around. This version doesn't even offer trophies, whereas the Xbox 360 and PC versions offer Xbox Live/Windows Live achievements.

Aside from a few PS3-specific sound quirks, the audio in every version is marvelous.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Selv spiller jeg PS3 versjonen og har opplevd at spillet henger seg opp, heldigvis har det bare skjedd 2 ganger, vet ikke om det er maskina mi som er neger eller om det rett og slett er spillet. Noen andre som har opplevd dette?

opplevede at PS3 oblivion hang seg opp hos meg. Er det ikke samme grafikkmotoren da? in b4 oblivion with guns >_<
 

oma

Village Drunk
Tenkte på det, men søren, trodde de var ferdig med den biten nå jeg :/ Jaja, det er en fryd å spille uansett ^^ mye bedre enn fable sine standard-feiler hvertfall