Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94
SPOILARS AHOY:

Jeg fikk endelig moroa til jul, og det var moro en god stund. Jeg klarte å få sheriffen drept da jeg trodde jeg var snill og fortalte om mannen som ville sprenge hele byen, men det gikk bra. Så kuka jeg rundt og gikk plutselig inn i armoryen fordi jeg fant nøkla på sheriffen. Så klikka roboten og hele byen var etter meg og autosaven var innafor døra med roboten. Jeg har begynt på nytt fra jeg kom ut av vaulten og det suger SKIKKELIG pikk ettersom det er gode tre-fem timer med gaming ut av vinduet, og noen bør gi meg en sabla god grunn til at jeg bør fortsette å spille.
Det samme skjedde med meg, sheriffen og han bombemannen daua og jeg overlevde. Etter det ble jeg mad with power og måtte teste laserpistolen på en random fyr som var frekk i trynet og etter det var hele byen etter meg.

Heldigvis hadde jeg en save fra en time før så det var ingen stor krise. Jeg saver nesten hele tiden manuelt i RPG og FPS-spill fordi jeg er en gauder når det gjelder slike spill. Denne gangen kom det til nytte ihvertfall.

Martin: Save oftere enn hver tredje til femte time? Er vel ikke akkuratt spillet sin skyld at du ikke kjører annet enn autosave, er det vel?

Jeg, som den Clint Eastwood jeg er, skjønte at en slik kæll ikke ville komme stille, så jeg hadde gunneren min klar. Smelte hue av han gjorde jeg. Og sheriffen overlevde.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hhaha, negersheriffen døde på meg også., men jeg hadde savet, jeg bare prøvde på nytt og drepte tENNPENNY-FAEN, UTEN AT sIMMS DAUA, OGSÅ VAR HELE VERDEN MIN-

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg har ikke spilt det så mye, jeg har spilt til jeg kom inn i en sånn by og jeg kan si dette om hva jeg synes om spillet: Stemningen er definitivt der. Selve følelsen av falloutverdenen er tilstede. selve spillet? Jeg la merke til at etter å ha sittet foran pcen i 3 timer og spilt fallout3 at jeg egentlig ikke synes det var noe gøy å spille. stemningen og nostalgien var der, men selvet spillet. Jeg hatet det. fy faen så skuffet.
Det blir litt som å se en film med en jævlig kul historie men skuespillerne er ræva :)arg: KEANU REEVES!)

Nei. Kampsystemet? fy faen. Hvis man spiller det spillet og satser på håndvåpen? du er dæv før du vet ordet av det. Realistisk? ja, kanskje. Gøy? ikke faen. Det eneste som er verdt å satse på er small weapons, for da får du sniper og det er strengt tatt det eneste våpenet du trenger. er du god nok med den så tar du alt på ett skudd, med unntak av noen mutanter. Faen ta fallout3, jeg ville så jævlig gjerne like deg.

Yes. Det skjedde i oblivion, og det skjedde i dette spillet. Er det bare meg som har en følelse av at slike store rpg spill renner over av bugs? Her er hva som skjedde:

Jeg har akkuratt kommet meg ut av enclave bygningen eller hva det heter på american dream questen. Jeg møter Fawkes utenfor som blaster løs på noen soldater. Når jeg skal prate med han, eller hvem som helst andre så vil lyden være borte, og teksten til det de sier blir borte før jeg rekker å lese. Jeg har fått eden til å ødelegge seg selv. Noen som har opplevd det samme?

Edit: Hvis noen opplever problemet er en enkel restart løsningen. For meg fungerte det ikke å loade en tidligere save.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Martin: Save oftere enn hver tredje til femte time? Er vel ikke akkuratt spillet sin skyld at du ikke kjører annet enn autosave, er det vel?
Unnskyld meg så jævla mye for ikke å være vant til PC-urin hvor man må hamre på lagreknappen hele jævla tida. Autosaves skal være der for å hjelpe deg, ikke stikke kjepper i hjula for deg.

Enig. Spill burde egentlig aldri be spilleren om å måtte ta en aktiv beslutning om å lagre. Alt man gjør bør tas vare på, med mindre det er et viktig poeng at man mister det, slik som i Super Mario Bros. eller Rez.

"Du er bare ikke smart nok til å være med i vår klubb" er et gammelt PC-gamer-argument, og det er fortsatt et dårlig ett. Spill bør ikke kreve forkunnskaper av arbitrær art av typen "du burde jo skjønne at du måtte lagre manuelt".

Ja, unnskyld meg. Jeg ser nå at det er smart å ikke save på 5 timer for så og bli sur på spillet når noe går galt. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på. Opplyst ble jeg. Jeg tror jammen jeg skal spille i mange timer uten å save også. Jeg føler at det er eneste riktige måten å spille et spill på nå. Hvis noe går galt da så må det jo være spillet som er dumt.

Hvis du har sjekka litt rundt, som du helt sikkert har, så vet du jo også at du kan velge hvor spillet skal autosave for at det skal passe din spillestil.

Edit: Skjønte ikke helt den pc gamer kommentaren, men jeg spiller da på ps3 dersom den kommentaren var ment til meg på noen måte. Ikke visste jeg at det hadde kommet en post imellom heller.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ihvertfall når du vandrer wasteland bør du save manuelt innimellom, f.eks mellom encounters, ellers kan du miste timer hvis du dør eller spillet kræsjer, takket være mangel på autosaves utendørs.

Jante

privileged CIS shitlord
Nei. Kampsystemet? fy faen. Hvis man spiller det spillet og satser på håndvåpen? du er dæv før du vet ordet av det. Realistisk? ja, kanskje. Gøy? ikke faen. Det eneste som er verdt å satse på er small weapons, for da får du sniper og det er strengt tatt det eneste våpenet du trenger. er du god nok med den så tar du alt på ett skudd, med unntak av noen mutanter. Faen ta fallout3, jeg ville så jævlig gjerne like deg.
Har da ikke hatt noen problemer med å slåss med håndvåpen, eller unarmed for den saks skyld. At det fremdeles er livsfarlig å gå i nærkamp med Deathclaws og Yao Guai er da bare rett og rimelig. Skaff deg Shishkebab hvis du satster på Melee-våpen, eller Power Fist og Deathclaw Gauntlet hvis du bruker nevene.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Ja, unnskyld meg. Jeg ser nå at det er smart å ikke save på 5 timer for så og bli sur på spillet når noe går galt. Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på. Opplyst ble jeg. Jeg tror jammen jeg skal spille i mange timer uten å save også. Jeg føler at det er eneste riktige måten å spille et spill på nå. Hvis noe går galt da så må det jo være spillet som er dumt.

Hvis du har sjekka litt rundt, som du helt sikkert har, så vet du jo også at du kan velge hvor spillet skal autosave for at det skal passe din spillestil.

Edit: Skjønte ikke helt den pc gamer kommentaren, men jeg spiller da på ps3 dersom den kommentaren var ment til meg på noen måte. Ikke visste jeg at det hadde kommet en post imellom heller.
Spillet autolagra. Da tenkte jeg "fint, spillet autolagrer". Men spillet autolagrer som en kuk. Da tenkte jeg "faen, spillet autolagrer som en kuk". Derfra trakk jeg konklusjonen at det var noe galt med spillet.

Jeg var derimot ikke klar over at man kunne justere når spillet autolagra, så da skal jeg se på den funksjonen og se om det gjør ting bedre.

Hardcore PC-gamere, dvs. de som spilte de opprinnelige falloutspilla, vokste opp med at de måtte lagre hele tida fordi man kunne dø hele tida uten hendig autolagring, og det er ikke noe jeg har i ryggmargen eller gidder å legge til meg når spill er såpass sofistikerte nå til at jeg burde kunne la være.

Se nå, fikk du alt med teskje. Føler du deg ikke bra dum?

Langt ifra. Jeg føler meg ikke dum i det heletatt. Det er ikke mer gitt at jeg skulle forstå hva det pc gamer greine var enn at du forstår at det er vanlig å save av og til. Spesielt når spillet autosaver hver eneste gang du går inn en dør, og kun på en fil. Spesielt siden jeg aldri har vært noen PC gamer og aldri spilt Fallout 1 og 2. Så nei, jeg føler meg ikke spesielt dum nei.

Jeg skal selvfølgelig være enig i at selv om man til en viss grad kan justere så er autosave funksjonen mangelfull så lenge den ikke saver på forskjellige filer synes nå jeg. Å siden det er utrolig fort gjort og svært enkelt å save(noe man kan gjøre akkuratt pokker når man vil med mindre man prater med noen) har jeg problemer med å se problemet. Kanksje bare jeg som alltid synes det har vært naturlig å sikre fremgangen på spill ved å save på flere filer.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Når noe autosaver, så skal det autosave på naturlige steder, ikke midt i en potensielt sabla ødeleggende situasjon. Ya feel me?

Jostein: Slik jeg ser det, har du har vent deg til en temmelig lite intuitiv løsning ("å sikre fremgangen på spill ved å save på flere filer") og ser derfor ikke problemet. Det er en veldig vanlig reaksjon, og skjer folk hele tiden, så det er ikke så veldig rart, men det fører altså til at man kan bli "blind" til svakheter en ideell løsning ville unngått.

En sammenliknbar situasjon var min opplevelse av Final Fantasy XII, hvor det tilsynelatende er "åpentbart" at "Phoenix Down" betyr gjenoppliving av døde lagkamerater, uten at noen i spillet noen gang lærte meg dette. Det er en typisk svakhet jeg ikke ville lagt merke til hvis jeg ikke hadde vært forholdsvis Final Fantasy-grønn. :)

Grunnen til at jeg nevnte PC-spillere er at de tradisjonelt har vært de mest kukhuede talsmennene (jupp, mest menn gitt) for arbitrære og unødvendig kompliserte løsninger ("dybde") etter min erfaring. Det betyr naturligvis ikke at ikke en tilsvarende tåpelig komplikasjonsromanse kan finnes også blant konsollspillere.

oma

Village Drunk
for aa slaa litt paa hesten igjen - uavhengig av spillet saa er det vanligvis lurt aa save manuelt innimellom. Har ingen vaert med paa at stroemmen har gaatt paa ett ubeleilig tidspungt? Meh. Autosavingen er raev, men det betyr ikke at man ikke vet hvordan den saver etter 4-5 timer.

Saev moar

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Gears of War 2, et fullstendig nigger spill, lagrer alltid på riktig sted, og med hyppig nok mellomrom. Alltid. Uten at jeg gjør en jævla dritt. Skal ikke Fallout 3, et bedre spill, greie å gjøre det samme på en intuitiv måte selv om det er mindre lineært? Jeg syntes autosaven sava på naturlige steder frem til den plutselig ble et problem - og da var jeg shit out of luck.

Think moar.

PM i hovedtråd FTW!