Fallout 3 [PC, 360, PS3]

Jeg skal hovedsaklig spille Fallout 3 på ...

• Totalt antall stemmer
    94

Lodin

Der Waaaah
Også min GOATSE hvis man ser bort fra digg som Bionic Commando, Saint's Row 2 og Gnurre og Gnarr 3 som har gjort det bra.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Du kan spille fra start til slutt på under 4 timer hvis har kjørt igjennom spillet før, null stress
NO U. Er det ukult å lese hva folk skriver nå liksom?

BB kasta jeg tvert første gangen også.
Gayway: Har du ikke spilt RPG på PC før? Du må ha minimum fire saveslots som du veksler mellom, samt quick og auto.
Jeg klagde min nød over det tidligere, ja, at jeg hadde håpa på noe litt mer savevennlig siden det tross alt var autosaving over en lav sko. Derfor lar jeg humla suse mye av tida og lar autosaven ta seg av bissniss. Noe man åpenbart ikke kan gjøre fordi fuck Fallout 3 og dets bittersøte sjarm. Det er så herlig festlig noen ganger, og så ulidelig halvveis og wonky ellers.

Protip: BB gunnern er i praksis et luftgevær bare at det bruker fjær for å skyte kula. Det er ikke meninga at du skal bruke skiten i no annet enn i tutorialen.
Deng den første raideren og ta pistolen hans.
Dere er klar over at man blir gitt en 10mm i neven av Amata når alarmen går i vaulten? Eller presterer alle å ta feil dialogvalg? Uansett er det jo bare å balltre han første sikkerhetsvakten som er opptatt med radroachene, så har du en anstendig armour og 10mm.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Blæ, jeg snublet rundt med luftgevær den første timen og brukte uendelig lang tid på å drepe små skorpioner og jordrotter.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg klagde min nød over det tidligere, ja, at jeg hadde håpa på noe litt mer savevennlig siden det tross alt var autosaving over en lav sko. Derfor lar jeg humla suse mye av tida og lar autosaven ta seg av bissniss. Noe man åpenbart ikke kan gjøre fordi fuck Fallout 3 og dets bittersøte sjarm. Det er så herlig festlig noen ganger, og så ulidelig halvveis og wonky ellers.
Ække ofte, men jeg er veldig enig med Martin her. Fallout 3 har så mye dill som er kult og forbedra fra ikke bare Oblivion, men fra de fleste andre spill som finnes, og så er det noen helt elementære ting som Bethesda har snubla over. Lagringa er en ting, stemmeskuespill og en god del av manus er noe annet, animasjonene på folka og til dels teksturering og modellering er noe mer. Isolert sett er det ikke store problemer, men når alt slår til samtidig trekker det hele greia ned i gjørma.

Ett eksempel som irriterte meg stort var at jeg klarte å hoppe over en del ledd i hovedquesten; første oppdraget du får når du når Megaton er å få informasjon om papzn fra han gauken som driver baren, men jeg sa "fuck that noise" og dro på sightseeing isteden. Til slutt kom jeg til Rivet City, hvor jeg plutselig avbrøt hovedquest-oppdraget og fikk et nytt, og kunne spørre den ene dama der om ting jeg aldri hadde hørt om før. Mista reint lysten til å spille av det. Hvor vanskelig kan det være å forhindre det der? Bare fjern NPC-en og få en annen gjøk til å si at dessverre, dama er ute på ekspedisjon, du får komme tilbake seinere. En annen liten ting er at VATS bugger så ut av milde noen ganger. Innimellom har du lagt deg i skjul bak noe ræl og går inn i VATS for å smelle inn noen crits, og da skyter du plutselig rett i det du ligger i dekning bak. Blæh. :mad:

oma

Village Drunk
(...) En annen liten ting er at VATS bugger så ut av milde noen ganger. Innimellom har du lagt deg i skjul bak noe ræl og går inn i VATS for å smelle inn noen crits, og da skyter du plutselig rett i det du ligger i dekning bak. Blæh. :mad:
Hva er det som er gale med dette?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, fordi våpenet mitt pekte over dekningen før jeg gikk inn i VATS. Glemte å skrive det.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og VATS sier 95-100% treffsjanse. Opplevd samme selv, altså jeg sikter i VATS mens jeg er halvveis i cover, får beskjed om at det bare er å smelle på med alle skudda, samtlige går i steinen/en kvist og kastet bort all APen.

I`m luvin this shit btw, GOTY.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opplevde også hopp i mainquesten når jeg
plutselig ramlet over faren min i det hvelvet ved en tilfeldighet
.

Ellers har jeg etter 40+ timer enda ikke har funnet ut hvordan jeg kommer meg til Rivet City. :psyduck:

(jobber akivt med saken nå)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Rivet City er på en båt helt nede til høyre i kartet. Det er vel GNR-negeren som peker det ut for deg.

Jeg har gjort temmelig mye sidequest, men i all hovedsaklangs midten av nedre del av kartet, og litt i vest. Nord, øst og størsteparten av DC er temmelig lite utforska. Jeg har ikke finni bikkja (noe man tydeligvis skal bare snuble totalt over), jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kan utvikle noe forhold til Amata, og jeg har ikke hørt noe om noen roboter i Big City (jeg redda kjerringa og guttungen på politistasjonen, og så lærte jeg dem å skyte så de kunne nigre et par supermutanter og så var de glade og faen. Siden har jeg ikke vært tilbake. I tillegg er jeg sint fordi likene etter Tenpenny og co ikke var i kjelleren (bugistan).

Uansett, gjerne en kjapp rundown på hva jeg har gått glipp av som jeg bør få med meg. Og svar på om jeg er dum som synes enkelte ting er jævla åpenbare mens andre er helt mongo bortgjemt i alle sidequestene? Jeg mener, luka bak ghoulen for å finne familien? Hvem jævla luke? Og bikkja?!

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg snubla over bikkja på
den der søppeldynga i nærheten av politistasjonen, sånn i retning nordøst for Megaton
. Vet ikke om det er der alle finner den eller om det er helt tilfeldig.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
De er i nordøst jeg ikke har vanka så mye heller, men selv sluttsekvensen sier at det er pinlig åpenbart at man skal skaffe seg bikkja med mindre man er mongo. Åssen får jeg hus i Megaton, btw?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ved å
desarmere
atombomba i byen.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Bombe er det magiske ordet.

Jeg er nå på andre runde av spillet. Jeg spilte main questen for å bli kjent med spillet før jeg startet på nytt. Er vel på ca. 50 timer på andre runda mi, og har gjort det meste av sidequests. Jeg er i level 19 og har fått bygd opp en ganske brukbar karakter. Jeg fulgte planen min og dreit i hele god/ond greia, og endte opp på very good... Jaja.
Ellers irriterer det meg grenseløst at det ikke kommer noen add-ons til PS3.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hva var problemet ditt med roboter i big city martin?
Det var ingen. Ergo jeg ble aldri sendt til skraphaugen, og jeg fikk meg aldri en sjarmerende hundekompanjong.
lern2tv-spill, do some drugs.
Er det et dop for å fiste eksplosivskillsa? Shiet.

Fakeedit: Baksetet opplyste meg om mentats. Som booster int som booster eksplosiv. Jeg tror uansett lern2rpg var riktig svar da.