FarCry [PC]

#1
Dette spillet er bare rett og slett fantastisk! Har hatt det i noen dager nå og jeg er helt frelst.

Det første som slår deg er hvor utrolig rågrafikken er, selv på min middels halvårsgamle PC. Jeg kjører det på 50-50 med low og medium setting. dessuten er anit-aliasingen slåt av. Alikevel ser det helt strøkent ut!

Historien er også spennende. Jeg kan si så mye at det er en fin blanding av Die Hard, James Bond og Predator.

Ellers så er fysikken svært imponerende, alle figurene har såkalt "ragg-doll" fysikk, altså oppfører de seg autenstisk når de f.eks. faller utenfor et stup, blir slynget i lufta eller pumpet full av hagleskudd. Utendørsmiljøene er enorme, du kan faktisk se nærmere 2 km og oppdage folk på syk lang avstand.

Musikken er også et stort pluss, er du i kamp benyttes det pumpende spenningsmusikk. Men skulle du finne på å snike deg forbi fiender vil musikken bli mer tens og spennende. Veldig bra!

AIen er også skremmende bra til tider, fiende samarbeider om å omkranse deg og noen kan også springe avgårde for å hente forsterkninger. Når du er ute i jungelen er det fult mulig å gjemme seg bak busker, fiendene vil da ha store problemer med å finne deg, dette gir deg store tatiske fordeler til tider.

Multiplayer delen har jeg enda ikke prøvd, så den får jeg evt. komme tilbake til

Alt i alt er dette noe av det råeste som har kommet på lenge, og hittls det nærmeste jeg har sett en "Game of the year" kandidat iår!

KJØP DET!



 
#2
Kompisen min har det. Synes det ser helt fantastisk rått ut, men her er problemet:
Jeg skal bare ha 1 spill, men jeg har jo svært lyst på Splinter Cell: Pandora Tomorrow.
PC'en er litt gammel, men SC og FC -demoene gikk jo glatt. Regner med at de funker fett som smør egentlig.
Er det noen som har prøvd begge som kan si hvilket som er best? Jeg er fan av sniking, og det finner en i begge spilla. Begge har en del vegetasjon = +positivt.

Ja? Er litt skeptisk til monstrene og om det blir litt for mye action ( :doh: ) i FC, liker det roligt. (Dvs. Barret på 1000m. avstand).
:wacko:
 
#4
Opprinnelig skrevet av Neocon@30.03.2004, 22.44
Grafikken er helt ekstrem! Håper det kommer på ps2.
Jeg tviler på at noen av konsollene vil klare å kjøre FarCry tilfredstillende, aller minst PS2! Kjøp deg et Radeon 9800 istedenfor ;)
 
#5
Jeg trenger en helt ny pc. Kanskje jeh kjøper det for noen av konfirmasjonspengene.

Uansett, er det forskjellige oppdrag i FarCry, eller det sånn at du bare går rundt?
 
#6
Man spiller Campaign og ja du har oppdrag, multiplayer delen minner mere om BattleField 1942, hvor du går rundt. hopper inn i kjøretøy og skal ta over baser.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Neocon@30.03.2004, 22.44
Grafikken er helt ekstrem! Håper det kommer på ps2.
Har bare hørt noe om at det kommer til Xbox jeg, men mulig støtte for Xbox Live. PS2 tviler jeg kunne kjørt dette spillet uansett, ihvertfall ikke til en stor grad..
 
#8
jeg spiller fra cry selv og har ikke hattd et så morro på lenge ^^ det er serilst dritgøy! gleder meg til jeg får radeon 9800 pro'en min så jeg får kjørt litt bedre grafikk ^^
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#9
Jeg har spillet, men jeg sparer det til jeg får kjøpt inn ny pc. Når den pc`en annkommet skal jeg faen meg klare å presse hele skiten på max. Spillet virker kongekult, det virker som min type fps spill :D
 
#10
Runna det på mandag og jeg må si at det er heftig rått, det blir litt hektisk til tider, men det går greit.. Kanskje litt dumt med de monstrene.... men det går. Heftig fysikk og du tåler ikke allverdens noe som forsåvidt er bra...

Utentvil en av årets beste spill:D
 
#11
Opprinnelig skrevet av Hot_Jalapeño@30.03.2004, 21.37
Kompisen min har det. Synes det ser helt fantastisk rått ut, men her er problemet:
Jeg skal bare ha 1 spill, men jeg har jo svært lyst på Splinter Cell: Pandora Tomorrow.
PC'en er litt gammel, men SC og FC -demoene gikk jo glatt. Regner med at de funker fett som smør egentlig.
Er det noen som har prøvd begge som kan si hvilket som er best? Jeg er fan av sniking, og det finner en i begge spilla. Begge har en del vegetasjon = +positivt.

Ja? Er litt skeptisk til monstrene og om det blir litt for mye action ( :doh: ) i FC, liker det roligt. (Dvs. Barret på 1000m. avstand).
:wacko:
Noen som har X-Box eller amerikansk version av SC: PT tenke seg å svare på dette?

FarCry or Pandora Tomorrow? -That's the question ...

(Lest masse dritt om bugs i SC: PT til PC og smertefull install i Amerika og Australia ...)
 
#14
Opprinnelig skrevet av Baronen@01.04.2004, 10.40
Hvor har du bestilt det fra?
Skjermkortet? du kan bestille et på komplett. sapphire radeon 9800 pro koster kun 2137 kr tror jeg. slettes ikke mye. Jeg bestilte mitt derfra ihvertfall, får det vel i kveld tenker jeg.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Angående FarCry til X-Box/PS2:

PS2 har absolutt ingen sjanse i havet til å kjøre spillet slik det er ment å spilles, eftersom undertegnedes 3.5 GHz P4 med Radeon 9800 Pro sliter. Spillet anbefaler 1024 MB RAM. Det er 50 ganger så mye RAM som PS2 har tilgjengelig ...

X-Box versjonen kommer til å bli kraftig nedskalert. Har noen sett på screenshottene til Doom III for X-Box? Ser du hvor dårlig det ser ut i forhold til PC-versjonen? Vel ... tenk deg nå at FarCry har høyere systemkrav enn Doom III, og du skjønner at det simpelthen ikke kan ble det samme spillet engang.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Vel, nå kommer et eget Far Cry-spill til PS2, Xbox, GC kalt Far Cry Instincts. Ubi Soft Montreal (Prince of Persia, Splinter Cell m.fl.) skal her lage et helt nytt Far Cry-spill trolig med en modifisert versjon av grafikkmotoren som er skalert ned for å kunne kjøres på alle 3 konsollene...

Apropos PC-porter, prøvde nylig Max Payne 2 og Mafia til PS2. To spill med fantastisk grafikk på PC, men faktisk noe av det verste jeg har sett på PS2. Textures på linje med et PS1-spill! Greit nok mye kan nok forklares med PS2'ens begrensninger, men dette tror jeg har like mye med forferdelig programmering å gjøre...
 

SHDR

Gullmedlem
#18
Kilik: Ikke sant? Mafia ble til og med SLAKTET på PS2, til tross for at spillet i seg selv er veldig tilfredsstillende. Det spillet kjørte dessuten stødig på en PIII 600MHz med en GeForce 2 Ultra, så det er jo egentlig en skandale at det ikke gikk an å få det flottere på en PS2. Max Payne 2 var egentlig ganske obvious at ikke ville bli bra ... MaxFX-motoren *ER* en PC-motor i bunn og grunn, samme hvordan du rekompilerer den og nedskalerer teksturene. X-Box versjonen så vanvittig dårlig ut ved siden av PC-versjonen, og da er vel egentlig lista satt. Noen som har prøvd Max Payne på PS2? Det originale? Det hakker ...

Enda et intelligent innlegg. Domestic Goddess ... 27-28 år ... Jeg vet ikke om jeg skal spørre om du lyver eller svelger :p