Synes ikke salgstall skal være et argument for å kalle noe viktig, men det bør vel være et fokus på hvor mye innflytelse et spill hadde. Er i hvert fall det jeg skal bruke som kriterie. Hvis ikke bør folk få slengt inn Madden mer i sånne lister.
Oblivion var viktigere enn Skyrim. Den hesterustningen satte virkelig standarden for hva utviklere kunne ta seg betalt for av ekstramateriale til spill. Nytt kostyme og et våpen sier du? Ja, da må du hoste opp noen penger, bro.
Ser heller ikke hvordan Bioshock var viktig. Eneste spillet jeg kan komme på der man virkelig ser innflytelsen av det var i Dishonored. Så hvilke andre spill refereres det til?
CoD var ikke viktig i den forstand at det gjorde noe nytt for sjangeren, men liten tvil om at XP points, ironsight og det at hodet ditt begynte å veie to tonn som gjorde det å snu hodet sitt noe særlig ble helt umulig når du sprang ble populært pga det.
Er i hvert fall sånn jeg ser det.
VIktig:
Uten at jeg har spilt det selv, så er det i hvert fall rimelig åpenbart at Amnesia var viktig for horror-sjangeren på PC. Det har ikke akkurat kommet reint få spill av den typen de siste åra.
Oblivion var viktigere enn Skyrim. Den hesterustningen satte virkelig standarden for hva utviklere kunne ta seg betalt for av ekstramateriale til spill. Nytt kostyme og et våpen sier du? Ja, da må du hoste opp noen penger, bro.
Ser heller ikke hvordan Bioshock var viktig. Eneste spillet jeg kan komme på der man virkelig ser innflytelsen av det var i Dishonored. Så hvilke andre spill refereres det til?
CoD var ikke viktig i den forstand at det gjorde noe nytt for sjangeren, men liten tvil om at XP points, ironsight og det at hodet ditt begynte å veie to tonn som gjorde det å snu hodet sitt noe særlig ble helt umulig når du sprang ble populært pga det.
Er i hvert fall sånn jeg ser det.
VIktig:
Uten at jeg har spilt det selv, så er det i hvert fall rimelig åpenbart at Amnesia var viktig for horror-sjangeren på PC. Det har ikke akkurat kommet reint få spill av den typen de siste åra.