[X360] FEZ (nei, ikke flyplassen i Marokko)

#21
Jepp, og jeg har alltid følt meg ganske skånet hva performance og bugs angår i forhold til hva jeg har lest om andre sine opplevelser med f.eks Red Dead og andre større og trolig mer krevende spill.

Men jo, spillet har virkelig fått kloa i meg så skal klare å overse det. Om ikke annet så er jo historien at verdenen er full av bugs så jeg kan late som at det er de svarte hullene som forårsaker det :p
 
#22
Syntes SSX loada tregere enn før og prøvde å tenke på hva som var forskjellig fra sist jeg spilte det. Har flytta maskina til en PC-skjerm og pga. skrivebordsplass så lot jeg den stå istedenfor å ligge. La den ned horisontalt og voila! Nå er de visuelle buggene forsvunnet når Fez loader (hakker fortsatt, da) og SSX kjører smoothere.

Edit: Skrev han 10 sekunder før spillet krasja til Xbox-menyen :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Hurk. Kassa mi står oppreist den også, og null problemer ut over nevnte glitcher hittil.

Oooog... nå er jeg ferdig med det. Eller, ferdig med halve spillet. Målet er å samle 32 kuber, men etter at du har samla dem er det også 32 anti-kuber du må samle for å få med deg alt. De gode nyhetene er at både kuber og anti-kuber teller mot det første målet på 32 kuber, for jeg tviler på at noen kan klare å snuble gjennom Fez uten å komme borti en anti-kube eller åtte (de er etter sigende vanskeligere å finne enn de vanlige, men ikke så veldig). Har også ferska en av kodene (Tetris-formene) man finner rundt omkring. Det er et rom hvor du får det ganske tydelig forklart, og så gjelder det å finne ut hvordan du skal lese kodene som er skrevet rundt omkring (hint: Du må holde hodet på skakke). Mangler ett skattekart (muligens ett og et halvt), og en Artifact. Det er bare å peise på med New Game+, gitt. ^^

Edit: Å, jesus krist. Sørg for at dere i det aller minste får sett starten på New Game+, bare gjør det. :psyduck:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Fant ut av alfabetet! Yay. Hint: Finn stedet hvor
den raske, brune reven hopper over den late hunden
 
#25
Telling:
Summen av alle strekene på en firkant/terning. En strek Opp er verdt 1, mot høyre er verdt 2, ned er verdt 3 og venstre 4. Hvis du da har en strek opp og en til høyre er tallet 3, hvis du har en strek i alle fire retningene er tallet 10 osv.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#28
Nei altså overrasket over at det har fått så få reaksjoner, såidt jeg har skjønt det slapp de en patch som er dritbra men med én ganske kjip feil som Lodin nevner så de trakk den, men for å få gi ut en revidert versjon må de betale hele grei på nytt og det gidder de ikke så de lar den være som den er da de ikke har så mye valg, MS skal visst ta seg veldig godt betalt og et mindre studio det er snakk om.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#29
FEZ-studioet tjente flere hundre tusen dollar bare den første dagen spillet kom ut, og de tjener potensielt mer penger på å tilby et spill hvor folk vet at savegamet deres ikke plutselig forsvinner. Istedenfor nå, hvor de sier at denne buggen ikke er så ille, fordi den påvirker kun folk som har kommet seg langt, og de har jo sett mesteparten av spillet uansett.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#31
Jeg er helt enig i at det ikke er pent, men som de selv skriver påvirker det under 1% av spillerne, de opplyser om det og jeg ser definitivt hvordan en ekstrautgift på såpass mange hundre tusen knekker budsjettet såpass at de ikke får lage et nytt spill.

Er nok fler som kan mer enn meg om det (Shadar) men har inntrykket av at marginene ikke er store for Xbox Live-titler.

Hvorfor de ikke satset på Steam isteden/i tillegg derimot har jeg ikke noe godt forslag til.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Nei, det er helt fjernt. De gode nyhetene er at når eksklusivitetsperioden går ut, så tar det en måned å mekke tastaturkontroller og teste litt og så er PC-versjonen ute og tjener inn fem ganger så mye som Xbox-versjonen på ei uke. Se også Super Meat Boy, hvor det var greia.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#33
Skjønner ikke hvordan konsollekslusivitetesdealen funker, man kan selfølgelig forhandle seg frem til dårligere/bedre dealer men virker ikke som de fikk noe ekstra av MS for å være ekslusive første perioden. Kanskje for å få gi ut på Live i det hele tatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Fish skrev jo i blåggen sin at de måtte betale MS for å få gitt ut Fez der, noe som høres... litt rart ut, hvis du spør meg. Uansett er vel standarden at MS skal ha et halvt års eksklusivitet, de pleier ikke å ta inn spill som har vært gitt ut på andre plattformer med mindre Xbox får noe ekstra. Unntaket der er så klart Minecraft.

Men ja, Fez er mekka med XNA, og det er trivielt å porte til PC så hvis de ikke får det gitt ut på Steam i løpet av forholdsvis kort tid så blir jeg veldig overraska.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#35
Ja så han skrev det men tar den formuleringen med en dæsj salt siden det ikke maker sense, mulig han sikter til hva enn man trenger for å utvikle spillet eller noe.

Men ja skal kjøpe det på Steam selv bare for å flippe off the man.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#36
Nei, det koster faktisk shitloads å få publisere en patch på XBL.
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
#37
Koster penger å publisere patch ja...
Det er jo sykt smart når MS kan tjene mer penger på at flere kjøper den versjonen som funker..
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Leksa utviklere ser ut til å lære av dette er å gå over til PC igjen. Neste spilla til både de som mekka Fez, Limbo og Meat Boy blir bare å eie for mesterrasen. Koster riktignok å patche på Steam og sånn også, men ikke så sinnsykt mye.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Grunnen til at det koster så hælskottens mye å publisere patcher og spill på Xbox Live Arcade, er at Microsoft skal sertifisere alt som gis ut der sånn at de veit at det er bra nok. Valve er ikke så forferdelig nøye på det, så derfor koster det mindre og tar kortere tid. Jeg skjønner at Microsoft gjør det sånn, men det er ikke så veldig vanskelig å se at det er en del problemer med modellen sånn som situasjonen er i dag.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#40
Ang. min siste post siktet jeg til ekslusiviteten til plattformen som han hinter til koster de penger som igjen ikke maker sense, skrev jo selv et par poster over ang kostnaden på patch som er grunnlaget for hele problemstillingen.