FF-ordlisten

Magimaster - FFVI
Fienden du bekjemper på toppen av tårnet i WOR. Dette er hovedsaklig for å få Relicen "Gembox", som gjør Magic om til X-Magic. Denne fienden endrer svakheten sin hele tiden, noe som gjør ham til en triksen fiende. Har også final attack "Ultima", den sterkeste magien i spillet, som garantert sletter ut hele partyet ditt. For å slå ham, så bør du bruke Rasp for å tømme ham for MP eller la ham tømme seg selv. Alternativt (og bedre) kan du bruke Life3 før han dør..

(Var dette utfyllende nok, Fenrir? :king: )

Overdrive -> AP - En ability man få inn på våpnet på FFX. Denne gjør som man får mer AP istedenfor å fylle opp Overdrive barometeret. Hvor mye avhenger av hvem modus man har valgt og utførelsen av kampen. Denne krever 10 stk. av itemet Door to Tomorrow.

Opprinnelig skrevet av Fenrir+16.04.2004, 13.11-->
<!--QuoteBegin-solitz
@16.04.2004, 13.55
(Var dette utfyllende nok, Fenrir?  :king: )
Der viste du folket et prakteksempel, gutten min! [/b]
Jeg har mine lyspunkt jeg også vet du.. Det er jo skuddår iår.. Oi.. Jeg poster i dritas tilstand.. ikke ta dette som SPAM.. :blink: Tror jeg må komme meg av nettet.. har noe på neste bokstav men ifølge überreglene til Hr. Sisamez kan jeg ikke poste før kl 00:01 inatt.. så lykke til folkens... :king:

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av solitz@16.04.2004, 20.59
Tror jeg må komme meg av nettet.. har noe på neste bokstav men ifølge überreglene til Hr. Sisamez kan jeg ikke poste før kl 00:01 inatt.. så lykke til folkens...  :king:
Frykt ikke, solitz! Bokstaven skal få sitt ord allikevel.

Pain, FFVIII
Et av angrepene til den trehodede fienden Tri-Face, og er en høynivå draw-bar magi. Angrep mot et mål. Effekt: Silence, Blind og Poison.

Quiet... i final fantsy V brukte du det for å blokke en fiendes evne til å bruke magi. men det funket ikke alltid... (visst jeg minnes riktig)

Begynner å minke på X'ene her.. Men har fortsatt et par til på lager... B)

Xiphactinus - Final Fantasy X-2
En fiskelingnende fiende som jeg ikke husker hvor du finner. Er veldig lett å banke. Har følgende angrep som jeg har klart å registrere: Chain Attack, El Nino, Triple Attack. Angriper oftest i grupper...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
:moon:

Yu Pagoda

inni sin, på slutten av drømmen... på hver sin skulder av braskas final aeon...

de gir liv til Braskas Aeon med Power wawe noe som gir 1500, å siden det er 2 så blir det til sammen 3000, dette fjerner samtidig eventuelle status ting som feiler han...

hvis du dreper den venstre pagodan så bruker den høyre curse når den får sin tur, noe som gir curse, poison, sleep, silence å darkness til en av dine karakterer.

dreper du den høyre så bruker den venstre Osmose på deg, husker jeg rett så tappet det alt av HP på en av dine karakterer...

eneste som funker på dem av magi er slow, å de er for langt unna for sverd. derfor er det kun wakka som kan nå dem. en annen ting er at når du dreper en av dem så kommer den til liv igjen med så mye hp som du brukte på å drepe den. så hvis du slår ett slag på 3000, også ett slag på 5000 som er dødelig, så kommer yu pagoden tilbake med ny hp på 8000... så dem vil alltid få mere å mere hp jo mere du dreper dem... irriterende!

Var dette utfyllende nok? B) (gikk nylig gjennom FFX)

Bare så det er klart; man skal ikke søke etter svar på internett. Ordlisten er etter hva man har i hodet. Det virker som om noen(vil ikke nevne navn) søker etter svar på det store vevet.

Fiends please!

Zu

En svær fugl- fiende man finner i Sanubia Desert i Final Fantasy X. Fuglen er (selvfølgelig) flyvende, men siden den er så gigantisk er den let å treffe. Den har mye HP, og bruker Sonic Boom utenom vanlige angrep. Dark Buster fungerer bra på denne fienden.

Catastrophe - Siste limiten til Barret i FFVII

Redigerte pga. det var tatt iaffal da:p Bare tenkte limiten med engang jeg så det var den bokstaven osv. sorry...