FF-trivia

Jeg synes det ville vært moro, jeg. Men det jeg heller ønsker, er at spørsmålstilleren kan få poeng for spørsmål ingen klarer innen to dager. For i ditt forslag, Fenrir, er alt til ulempe for spørsmålstilleren, som faktisk svarte riktig på forrige spørsmål, og da ikke for de som ikke klarer spørsmålet. Nei, jeg ser heller at spørsmålstiller skal kunne få ett poeng for å stille vanskelige, dokumenterbare spørsmål. Det er da selvsagt pålagt alle å stille spørsmål de kan bevise de vet svaret på.

Egentlig en god idé, Arildur, men det blir så kjedelig for de som faktisk kan MYE om spille(t/ne) og lager vanskelige spørsmål.

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Sisamez@19.08.2004, 16.19
Jeg synes det ville vært moro, jeg. Men det jeg heller ønsker, er at spørsmålstilleren kan få poeng for spørsmål ingen klarer innen to dager.
89973​
Hvor mange skritt bruker Zidane fra Lindblum til alexandria på cd1 etter du har gjort BLABLABLA

Hvor mye hp har en level 5 chomb?

Opprinnelig skrevet av Crizpy+19.08.2004, 16.24-->
<!--QuoteBegin-Sisamez
@19.08.2004, 16.19
Jeg synes det ville vært moro, jeg. Men det jeg heller ønsker, er at spørsmålstilleren kan få poeng for spørsmål ingen klarer innen to dager.
89973​
Hvor mange skritt bruker Zidane fra Lindblum til alexandria på cd1 etter du har gjort BLABLABLA

Hvor mye hp har en level 5 chomb?
89978​
[/b]
Ingen, siden Zidane ikke går fra Lindblum til Alexandria på CD1.

Null, siden beist (Samme om de finnes eller ei.) ikke har varierende level. Stort sett, i alle fall. Det skal være noen som har flere utgaver med samme navn.

Sisamez: Det der var bare eksempler tatt på sparket fra Crizpy. De er der heller for å belyse problemet, enn for å bli besvart. ;) Uansett hvilken regel vi bruker - min eller din - vil vi være avhengige av at deltakerne bedriver ærlig spill. Foreløpig heller jeg i hvert fall mest mot min idé. Egles er heller ikke dårlig, skjønt det blir mer å holde orden på.

Jeg vil nok gå inn for Fenrirs idé. Egles er heller ikke å forakte, men som Fenrir sier blir det mye ekstra styr. Det er egentlig ikke vanskelig å finne på et tilnærmet umulig spørsmål, så det kan fort bli en altfor stor overvekt av slike spørsmål om denne regelen trer i kraft.

Jeg skjønner hva Egle og Sisamez mener, det blir på en måte mer rettferdig om også spørsmålsstilleren premieres, men synes ikke at det fungerer så godt i praksis. Men samtidig er det nok klart at enkelte heller vil sitlle enkle spørsmål siden dette gagner dem selv i konkurransen.

Det eneste åpenlyst negative emd en slik regel er at det nok frister enda mer å bruke «gurusider» når slike vanskelige spørsmål forekommer. Dette er det heller ikke så ekstremt lett å gjennomskue for andre.

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Sisamez@19.08.2004, 16.44
Null, siden beist (Samme om de finnes eller ei.) ikke har varierende level. Stort sett, i alle fall. Det skal være noen som har flere utgaver med samme navn.
89994​
Du har tydeligvis ikke spilt FFVIII.
Men som Fenrir sa, det var bare for å belyse problemet.

Bare for å få det hele i gang igjen:

#25 - Fortell om hver enkelt karakters Trance-modus. På hvordan måte blir de bedre når de oppnår Trance?

Zidane:
Han får da Dyne, som han kan gjøre spesialangrepene sine med.

Steiner:
Atk-skillen hans øker.

Vivi:
Får Double Black Magic. Det vil si han kan bruke magien to ganger hver runde. Dog tar rundene hans lenger tid.

Garnet:
Eidolon. Når hun velger en Eidolon i Trance, vil gjeldende Eidolon gjentas utenom tur, i et antall avhengig av levelen.

Freya:
Jump forbedres. Hun vil nå bli i luften og utføre angrep i et antall avhengig av levelen. Ikke så bra på lave levler, enormt bra på høye.

Eiko:
Double White Magic. Funker som Double blk mgc, bare med hennes magi.

Amarant:
Husker ikke skillnavnet. I hvertfall den Chakra er i... Den tas på alle karakterer.

Quina:
Cook. Nå vil han kunne ete motstanderen mens motstanderen har halve, eller lavere HP igjen. I motsetning til kvarte HP-en som er til vanlig.

Godtatt, eller ønsker du detaljer som at diverse statuseffekter forsvinner i Trance og andre statusforbedringer?

Redigert
Lurespørsmål? Kuja vil kunne bruke Ultima, Flare Star, Flare og andre godangrep. Han har tydeligvis noen form for Super Black Magic i Trance.

* Fenrir blar seg frem til valg av vanskegrad og belyser 'Easy'. *

#26 - Hvor i teaterskipet ligger Cinnas skjulte fluktsvei, og når i spillet blir veien åpenbart?

Den ligger i samme rommet som de planlegger kidnappingen av Garnet i. Dette skejr helt i starten av spillet, når Steiner jakter på dem.

KO'rect?

Et bord? Jeg er ikke helt sikker... lenge siden jeg har spillt det...