FF-trivia

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hilda, dama til Cid? Husern'te hvor du finner henne.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dessverre. Hvem i et tidligere spill heter Hilda, forresten? Kan ikke huske noen...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ei tispe i FF2 som heter Hilda. Dette er jeg rimelig sikker på.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg har ikke spilt nok FFII, så jeg visste det ikke, men jeg sjekket ut referanse FAQ'en og fant dette:

· In FF2, the leader of the Resistance at Phin is named Hilda, same as Regent Cid's wife.

Så du skal få godkjent. Jeg tenkte egentlig på Priscilla, som du kan møte i Lindblum før festivalen. La merke til det her om dagen. Priscilla er som kjent den jenta som må gjenopplives i Junon i FFVII, etter å ha blitt angrepet av Bottomswell.

Men, din tur da... :)

Da var Final Fantasy IX-stafetten over! Nå skal jeg bare se over poengene, så får vi snart se hvem som krysset målstreken først.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ok, så det var bare 30 spørsmål. Trodde det var mer jeg. Jaja, samme det. Heia den som vinner. Buksa full av kvinner.

Da er førsteinnlegget oppdatert, dere! Ta en titt på både den nye skildringen og ikke minst tabellen.

Og for øvrig må dere ei frykte - en Final Fantasy X-trivia er rett rundt hjørnet!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
JA! (tysk) HAIL DER FFIX MASTER!

Uansett så ser jeg frem til å kicke æssen din i FFX, Fenris.

Nuvel, det får vi se på. With all due respect, jeg kommer til å mose deg.

Nå er alt klart for FFX-løpet, dere. Se det første innlegget for atter en ny skildring!
Siden du vant forrige løp, GarlandG, skal du få æren av å trekke av startpistolen. ;)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jepp, me får sjå.

La oss starte denne runden enkelt.

#1 - Nevn alle stedene du kan "slåss mot Belgemine" (Aeon battles, selvfølgelig)

Den aller første gangen du kan møte henne, er ved en av utstikkerne på Mi'ihen Highroad. Senere vil du støte på henne på veien til Moonflow. Når du ankommer Calm Lands, kan du spasere bort til søkket nærmest the Travel Agency og møte henne. Etterpå, ved å bruke en Chocobo, har du muligheten til å hoppe over til en forhøyning i den østre delen av det gigantiske området. Her fører veien til Remiem Temple og Belgemines befrielse.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Correczione diluxe!

Gidder ikke å svare på PMen. Var ute på kjøkkenet og fulgte ikke med.

Gå ethode, brann et nytt spørsmål. (direkte oversatt)

#2 - Hvorfor ble Yojimbo stjålet fra sitt opprinnelige tempel og gjemt inne i Sunken Cave? Hva var altså formålet med tyveriet?

I Spira fantes det mange motstandere av Yevon og pilgrimage-opplegget. Disse motstanderne ville sette en stopper for pilgrimsreisen summoner-ene satte ut på med jevne mellomrom. For å sabotere stjal motstandsgruppen fayth-en som tilhører Yojimbo, og gjemte denne i Sunken Cave. Dette ville føre til at mange åndemanere ikke fikk med seg Yojimbo og dermed ikke kunne fullføre sin pilgrimsreise.

Så tyveriet av Yojimbo var i bunn og grunn en sabotasjeoperasjon utført av motstandere av Yevon og/eller pilgrimsopplegget.

I'm not fired, then?

#3 - Hva heter den første kaktusen man skal lete etter i minispillet på Bikanel?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dere er noen raringer, vet dere det?

Edit: faen, jeg vet så godt hva den kaktusen heter, men nå kommer jeg ikke på det. :mad:

"... And therefore, I'm sorry, but I have to say that you're ... not fired." :flau:

Ich glaube, dass Tomay die korrekte Antwort ist.

Edit: GarlandG: Yes, captain Obvious. :D (Dette smilefjeset er for øvrig i mangel av to piksler.)

#4 - Hva heter Seymours Overdrive?

Redigert: GG, hvis du skal klare å danke meg ut i dette løpet, må du i hvert fall klare slike spørsmål. :blomster: