FF-trivia

Urk!

Tidus (Swordplay)
Spiral Cut: Du må bruke X-knappen til å treffe et bestemt punkt på en stolpe. Skader én motstander.
Slice & Dice: Samme fremgangsmåte som Spiral Cut, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Skader flere motstandere flere ganger.
Energy Rain: Samme fremgangsmåte som Slice & Dice, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Skader alle motstandere.
Blitz Ace: Samme fremgangsmåte som Energy rain, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Kvester én motstander.

Yuna (Grand Summon)
Grand Summon: Gir Yuna sjansen til å tilkalle en Aeon med Overdrive umiddelbart tilgjengelig. Når denne Overdriven er blitt utført, går Overdrive-måleren tilbake til der den opprinnelig var.

Wakka (Reels)
Element Reels: Når du velger Wakkas Overdrive, dukker en spilleautomat opp på skjermen. Alt etter hva du får, kan du utføre angrep tilknyttet forskjellige elementer.
Attack Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Forskjellen her er at du har sjansen til å utføre flere etterfølgende angrep som ikke er knyttet til et spesielt element.
Status Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Ved hjelp av denne spilleautomaten kan du imidlertid påføre motstanderne dine negative statuseffekter.
Aurochs Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Her er det en blanding av angrep - måtte det være elementer, antall angrep eller statuseffekter. Hvis du får tre Aurochs-tegn, utfører Wakka et spesielt kraftig angrep.

Kimahri (Ronso Rage)
Denne Ronsoen bruker Lancet til å skaffe seg nye Overdrives. Her husker jeg ikke alle angrepene, dessverre. Jeg kan imidlertid nevne de jeg husker: Jump, Thrust Kick, Nova, Self-Destruct, Fire Breath, Aqua Breath, Stone Breath, Bad Breath, Seed Cannon og Mighty Guard.

Auron (Bushido)
For å få til en vellykket Overdrive til Auron, må du taste inn bestemte knappekombinasjoner.
Dragon Fang: Skader alle motstandere.
Shooting Star: Skader én motstander og fjerner den fra kampen.
Banishing Blade: Skader én motstander og utfører Full Break.
Tornado: Skader alle motstandere to ganger.

Lulu (Fury)
Bruker Fury. Her gjelder det å rotere den høyre analogspaken så mange ganger du klarer. Jo flere roteringer, desto flere etterfølgende angrep. Jeg husker ikke alle Overdrivene, men jeg ramser opp de jeg husker: Fire Fury, Fira, Firaga, Thunder, Thundara, Thundaga, Blizzard, Blizzara, Blizzaga, Water, Watera, Waterga, Flare, Ultima, Death, Demi og Bio. Jeg mangler sikkert noen.

Rikku (Mix)
Mix gir deg sjansen til å kombinere to gjenstander. Her er det altfor mange kombinasjoner til at jeg kan ramse dem opp.

Det ble kanskje ikke så godt forklart, men jeg måtte gjøre det kjapt. Dårleg tid, pipåll.

Zanarkand
Baaj Temple
Al Bhed-skipet
Besaid
Kilika
Luca
Mi'hen Highroad
Djose Highroad
Djose Temple
Moonflow
Guadosalam
Thunder Plains
Macalania Woods
Lake Macalania
Macalania Temple
Bikanel Island
Home
Airship
Bevelle
Calm Lands
Mount Gagazet
Zanarkand
Sin

Tror det var alle.

Man skriver inn de hemmelige koordinatene til et lite sted oppe på ruinene på Besaid Island. Der vil du i den ene kassen finne Masamune.

Jeg er ikke flink med detaljer, så håper du ikke henger deg opp i det her?

Rusty Sword. Når du går under brua fra Calm Lands og på vei til Mount Gagazet, kommer du til en åpen plass. Til venstre finner du Cavern of the Stolen Fayth/Sunken Cave. Hvis du derimot drar til høyre vil du støte på et sverd som er slengt i bakken. Plukk det opp.

Mars Sigil. Du vil motta dette seglet av Monster Arena Keeper når du har unlocket ti forskjellige monster creations.

Mars Crest. Gå på visitt til den gamle Mi'ihen Highroad. Etter litt good ol' saumfaring langs veien, skal du nok klare å finne cresten.

Cloudy Mirror. Vinn Chocobo-løpet ved Remiem Temple. Oppgrader denne gjenstanden til Celestial Mirror ved å besøke en snodig krystall i tretoppene i Macalania Woods.

Gå til Lord Mi'ihen-statuen på Mushroom Rock Road. Trykk X og WHAM! Du har Masamune (tror jeg).

Besaid
Baaj
Kilika
Sunken Cave
Zanarkand
Djose
Macalania
Remiem
Bevelle

Har på følelsen at jeg mangler noen.

Edit: Og at noen svarte før meg.

Stoic - Overdriven fylles opp når man tar skade.
Comrade - Overdriven fylles opp når en annen kjempende karakter tar skade.
Healer - Overdriven fylles opp når karakteren heler en av de andre karakterene.
Tactician - Overdriven fylles opp når karakteren angriper med et statusendrende angrep.
Avenger - Overdriven fylles opp når en annen karakter dør under kamp.
Warrior - Overdriven fylles opp når karakteren skader en fiende.
Slayer - Overdriven fylles opp når karakteren dreper en fiende.
Hero - Overdriven fylles opp når karakteren drper en fiende med mye HP, husker ikke helt reglene her.
Victor - Overdriven fylles opp når karakteren vinner en kamp.
Daredevil - Overdriven fylles opp når karakteren kjemper når med lite liv.
Ally - Argh, husker ikke helt. Tror det har noe med turrekkefølgen eller noe.
Solo - Overdriven fylles opp når karakteren er den eneste fra laget som kjemper. Dette skjer enten ved at de andre karakterene er døde/lammet av et statusangrep eller at de har løpt fra kampen.
Dancer - Overdriven fylles opp når karakteren unnviker et angrep fra fienden.
Coward - Overdriven fylles opp når karakteren løper fra en kamp.
Victim - Overdriven fylles når en statuslidende karakter når sin tur.
Sufferer - Overdriven fylles når karakteren treffes av et statusangrep fra fienden.

Jeg skal vedde på at jeg har glemt noen.

Altså, det sier jo seg selv her hvordan man får dem. Såvidt jeg vet har du vel riktig på alle, bare at Solo heter Loner, og at du har glemt Rook.

Men, siden jeg er nusselig så godkjenner jeg.