Urk!
Tidus (Swordplay)
Spiral Cut: Du må bruke X-knappen til å treffe et bestemt punkt på en stolpe. Skader én motstander.
Slice & Dice: Samme fremgangsmåte som Spiral Cut, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Skader flere motstandere flere ganger.
Energy Rain: Samme fremgangsmåte som Slice & Dice, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Skader alle motstandere.
Blitz Ace: Samme fremgangsmåte som Energy rain, men treffområdet blir mindre og markøren beveger seg fortere. Kvester én motstander.
Yuna (Grand Summon)
Grand Summon: Gir Yuna sjansen til å tilkalle en Aeon med Overdrive umiddelbart tilgjengelig. Når denne Overdriven er blitt utført, går Overdrive-måleren tilbake til der den opprinnelig var.
Wakka (Reels)
Element Reels: Når du velger Wakkas Overdrive, dukker en spilleautomat opp på skjermen. Alt etter hva du får, kan du utføre angrep tilknyttet forskjellige elementer.
Attack Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Forskjellen her er at du har sjansen til å utføre flere etterfølgende angrep som ikke er knyttet til et spesielt element.
Status Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Ved hjelp av denne spilleautomaten kan du imidlertid påføre motstanderne dine negative statuseffekter.
Aurochs Reels: Følger samme prinsipp som Element Reels. Her er det en blanding av angrep - måtte det være elementer, antall angrep eller statuseffekter. Hvis du får tre Aurochs-tegn, utfører Wakka et spesielt kraftig angrep.
Kimahri (Ronso Rage)
Denne Ronsoen bruker Lancet til å skaffe seg nye Overdrives. Her husker jeg ikke alle angrepene, dessverre. Jeg kan imidlertid nevne de jeg husker: Jump, Thrust Kick, Nova, Self-Destruct, Fire Breath, Aqua Breath, Stone Breath, Bad Breath, Seed Cannon og Mighty Guard.
Auron (Bushido)
For å få til en vellykket Overdrive til Auron, må du taste inn bestemte knappekombinasjoner.
Dragon Fang: Skader alle motstandere.
Shooting Star: Skader én motstander og fjerner den fra kampen.
Banishing Blade: Skader én motstander og utfører Full Break.
Tornado: Skader alle motstandere to ganger.
Lulu (Fury)
Bruker Fury. Her gjelder det å rotere den høyre analogspaken så mange ganger du klarer. Jo flere roteringer, desto flere etterfølgende angrep. Jeg husker ikke alle Overdrivene, men jeg ramser opp de jeg husker: Fire Fury, Fira, Firaga, Thunder, Thundara, Thundaga, Blizzard, Blizzara, Blizzaga, Water, Watera, Waterga, Flare, Ultima, Death, Demi og Bio. Jeg mangler sikkert noen.
Rikku (Mix)
Mix gir deg sjansen til å kombinere to gjenstander. Her er det altfor mange kombinasjoner til at jeg kan ramse dem opp.
Det ble kanskje ikke så godt forklart, men jeg måtte gjøre det kjapt. Dårleg tid, pipåll.