FF8 eller FF9

Hvilket er best?

  • FF8

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF9

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
C

cloud_fan

Gjest
#1
Jeg skal utvide FF-samlingen med et spill!(et om gangen!)
Er FF-8 eller 9 best? :svette: :flau: :tommelopp:
hva må jeg gjøre for å ikke være ny medlem?
 
#3
Jeg syns at FFVIII er det aller beste FF-spillet, men det er en veldig subjektiv mening som har mye med minner og sånn å gjøre. :tommelopp:
 
#4
Jeg ville kjøpt ffIX. Det er lettere å komme inn i enn ffVIII. Kampsystemet er heller ikke så vanskelig som ffVIII. Ikke det at Junction systemet er så vanskelig, men ffIX er lettere. Men jeg anbefaler sterkt at du får tak i begge siden du vil utvide ff-samlingen din. For begge spillene er av stor kvalitet både på grafikk, gameplay og story. Men som sagt ville jeg kjøpt ffIX.
 
C

cloud_fan

Gjest
#5
Dere som ikke skjønner det: Hvilket bør jeg kjøpe først.(er ikke ny i FF-serien!) :doh:
 
#6
Jeg synes definitivt du bør skaffe deg begge, men om du bare har råd til/ønsker å anskaffe ett spill, vil jeg anbefale FFIX. Final Fantasy IX er mitt favprittspill blant absolutt alle spill, og det bør vel si noe?

Hvorfor det er så genialt? Jo, spillet har en enormt god stemning, satt sammen av genial musikk, nydelige omgivelser og mange fler humoristiske elementer enn i de andre Final Fantasy-spillene.

Med fare for tonn av protester, mener jeg at Final Fantasy IX har en meget god historie, der karakterene som utspiller sine deler av spillet, er perfekt tilpasset sine roller. Hovedslemmingen er vitterlig genial, noe svært få ser... Dessverre...
 
#7
Opprinnelig skrevet av Sisamez@02.06.2004, 19.29
Hovedslemmingen er vitterlig genial, noe svært få ser... Dessverre...
Ja! Kuja er ikke min favoritt bland ff-djevlene. Han ser ut som en homo med pungholder. Ikke at det har noe si da, men men...Kuja er nok den sleipeste bland ff-figurene. Men sephiroth stikker av med første plassen hos meg.

cloud fan: jeg forsto at du hadde spillt ffVII, og når jeg ser på navet ditt likte du det tydligvis. Og du har sikker også spillt andre ff spill. Men jeg mener fortastt at du bør satse på FFIX før VIII.
 
#9
kjøp 8'ern for da har du 9'ern å glede deg til! ^^

nr 9 er også mitt favorittspill! 7'ern pustern i nakken :)
 
#12
Jævla vanskelig valg egentlig, siden jeg jeg syns begge spillene er på lik linje på hva som er er genialt. Begge disse spillene ligger på 2 plass min FF liste
 
C

Crizpy

Gjest
#14
MEN HERREGUD, MENNESKE!!

Vel, jeg synes spilla er like bra.
Men hvis du vil ha litt mer tenking på opsett av de forskjellige folka, ville jeg valgt FF8.
Hvis du vil ha et simpelt system, ff9.
Liker du koselig spill, 9 Liker du litt blanding av før i tida og nåtid, FF8
mit valg hadde blitt KJØP BEGGE, FFS
 
#15
Jeg ville ha kjøpt begge jeg.

Men å velge...? Å herregud, det er vanskelig. Men jeg tror faktisk jeg hadde valgt FFVIII. Genial historie, herlig musikk og noen ett veldig tøft kortspill! ^_^

Aner ikke hvor mye tid jeg brukte på Triple Triad, men det er ikke lite.
 
#16
Ja du må kjøpe begge, men har du bare råd til ett så ville jeg begynt med FF IX! Begge spillene er drit brae men jeg synes at FF IX er litt bedre enn VIII! :tommelopp:
 
#17
Opprinnelig skrevet av cloud_fan@02.06.2004, 18.50
Jeg skal utvide FF-samlingen med et spill!(et om gangen!)
Er FF-8 eller 9 best? :svette:  :flau:  :tommelopp:
Du skal kjøpe et spill av gangen, jau, men skal du kjøpe begge? Isåfall ville nok FFVIII (som jeg sa) vært det beste å starte med.

Forresten, hvor kjøper du de(t) hen?
 
#18
Opprinnelig skrevet av Howie+02.06.2004, 21.07-->
<!--QuoteBegin-cloud_fan
@02.06.2004, 18.50
Jeg skal utvide FF-samlingen med et spill!(et om gangen!)
Er FF-8 eller 9 best? :svette:  :flau:  :tommelopp:
Du skal kjøpe et spill av gangen, jau, men skal du kjøpe begge? Isåfall ville nok FFVIII (som jeg sa) vært det beste å starte med.

Forresten, hvor kjøper du de(t) hen? [/b]
www.gamesmix.com
 
#19
Siden FFVIII er mitt favoritt spill i serien må jeg vel si at du bør kjøpe det.... FFIX (Som er det jeg liker minst) synes jeg blir litt for "koselig" til tider. Men som sagt varierer fra person til person (^_^)
 
#20
Fant bare IX der jeg. Skal nemlig kjøpe meg ett nytt FFVIII, ettersom det gamle er slitt/nesten ødelagt, og trenger hvile. :kos: