FF8 eller FF9

Hvilket er best?

  • FF8

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF9

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
C

cloud_fan

Gjest
Gjennom gizamaluke´s grotto brikte jeg Zidane, Freya og Vivi.
Gikk det ann å vinne hunter`s festival?
hvordan kan man slå grand dragon :) der?
 
Opprinnelig skrevet av cloud_fan@14.06.2004, 06.36
Gjennom  gizamaluke´s grotto brikte jeg Zidane, Freya og Vivi.
Gikk det ann å vinne hunter`s festival?
hvordan kan man slå grand dragon :)  der?
Det er mulig å vinne Hunter`s Festival. En lur ting vil være å trene litt med Zidane utenfor Lindblum, og skaffe seg bra våpen og utstyr i Synthesis-sjappa.

Under selve festivalen bør du prioritere ulvene (Fangs eller no sånt?), siden de bare tåler ett slag (forutsatt at du er sterk og har et bra våpen), og gir mye poeng.

Etter å ha vært i Theater district og Industrial district stikker du til Business district, hvor du møter en sjuk jævel av et monster (Zagnol?). I den kampen får du help av Freya, og beholder selv alle poenga.

Selv foretrekker jeg å la Freya vinne, siden hun da får en bra add-on i premie. Zidane får bare 5000 gil... (forresten, er det noen som vet hva slags kort Vivi får om han vinner?)

Jaja, det var det. Noen andre får si hvordan man banker Grand Dragon. Jeg har aldri thrasha ham på CD 1.

Edit:
Du har en kul avatar nå, forresten. Fått dilla på FF IX nå?
 
For det første... Du kunne faktisk ha brukt enda en karakter gjennom Gizamaluke's Grotto og videre. Quina.

Quina kan som kjent Blue Magic. I en skog like ved Chocobo Forest finner man noen små ekornlignende beist. Spis dem med Quina og lær Limit Glove. Deretter går du opp til siste rommet før Grand Dragons, lagre, gå ut av rommet (ikke opp til dragene), få Quina drept i kamp, gå inn i rommet igjen, lagre, ta Phoenix Down på Quina. Om Quina ikke har 1HP etter Phoenix Down, skrur du av PS'en og starter på nytt. Bruk Phoenix Down på Quina helt til han/hun får 1HP.

Deretter går du opp til dragene og bruker Quina's Blue Magic Limit Glove. Som garantert tar 9999HP.
 
C

Crizpy

Gjest
Når jeg soiller ff, skrur jeg ikke av musikken, nei.
As we speak, hører jeg på Legendary beast.
 
Musikken i FF passer perfekt til spillet, og er forresten prisvinnende. Så jeg forslår du klager en annen plass, eller i det minste gir oss noe mer å gå etter en "musikken er forferdlig jo" for det er totalt uintressant..

EDIT: Forresten, jeg liker mye av musikken fordi! :ehm...:

EDIT IGJEN: Takk.. :p
 
Opprinnelig skrevet av Ava1on`@15.06.2004, 11.15
Enig, men FFX-2 er ein unntak.
Ja, musikken i FF X-2 er litt for.... Jazza. Greier ikke den sjangeren. FF-musikken ellers har da høy standard, eller hva?

Quina kan som kjent Blue Magic. I en skog like ved Chocobo Forest finner man noen små ekornlignende beist. Spis dem med Quina og lær Limit Glove. Deretter går du opp til siste rommet før Grand Dragons, lagre, gå ut av rommet (ikke opp til dragene), få Quina drept i kamp, gå inn i rommet igjen, lagre, ta Phoenix Down på Quina. Om Quina ikke har 1HP etter Phoenix Down, skrur du av PS'en og starter på nytt. Bruk Phoenix Down på Quina helt til han/hun får 1HP.
:tommelopp: woo-hoo! Gjett hvem som skal spille FF IX nå! Stakkars lille Kuja skal thrashes nå!
:djevel: wee hee hee ( Kefka-latter)

Forresten, hva handler emnet om nå?
Jeg har falt av forlengst.
 
Opprinnelig skrevet av Ava1on`@15.06.2004, 11.41
Øy! ikkje diss Kuja :p

Men FFX-2 er dårleg "fjortiss-pop." Men ikkje alt.

Du kan no lese emnetittelen  ;)
Fjortis-pop og jazzdrit. Square-enix bør gå tilbake til den gode, gamle stilen.

Kuja er kul!

Jeg er ikke sikker på om emnetittelen lenger har noe å si på innholdet.
 
Der har vi det igjen. Innovasjon. Dere må da snart vedkjenne at det er nøkkelen til suksess?

Final Fantasy X-2 har ikke det beste lydsporet, men jeg føler at de beste låtene faktisk er fremragende i forhold til musikken i de andre spillene i serien.
 
Musikk som minner mer om et bilspill enn et rollespill er kanskje ikke den ideelle innovasjon? Spør deg selv Arild: Trenger innovasjon å være positivt? Kanskje innovasjonen viser seg å være mye dårligere enn ellers? Jeg har forresten ikke oppdaget noen digge sanger i FFX-2...
 
Jeg synes faktisk mye av musikken i FFX-2 er ganske bra. Greit, det er kanskje ikke like bra soundtrack som i de andre FF-spillene, men det er langt fra dårlig. Sanger som Creature crate, Yuna's ballad, Cave's Nightmare og Demise er ganske gode. Jeg sitter faktisk og hører på dem av og til utenom spillingen.

Og kalle all musikken for fjortiss musikk blir totalt feil. Det er én sang som er litt J-pop aktig og så er det noen remix av den når Yuna skal synge. Det er det eneste. Alt annet er jo vanlig RPG musikk, noen bedre enn andre.
 
Opprinnelig skrevet av Sisamez@15.06.2004, 23.29
Musikk som minner mer om et bilspill enn et rollespill er kanskje ikke den ideelle innovasjon? Spør deg selv Arild: Trenger innovasjon å være positivt? Kanskje innovasjonen viser seg å være mye dårligere enn ellers? Jeg har forresten ikke oppdaget noen digge sanger i FFX-2...
Hvis du hadde fulgt med i norsktimene ville du ha forstått at innovasjon som regel betyr forandring til det bedre. Og dette tilfellet gjelder når vi snakker om Final Fantasy X-2. Jeg klarer å finne mange feil og tåpeligheter i dette spillet, men jeg vet likevel at oppfølgeren til Final Fantasy X har innovativ tenkning som grunnpilar. Hva med kampsystemet, for eksempel? Det har blitt rost opp i skyene. De sier at det er det beste systemet innenfor serien noensinne, og jeg er helt enig.

Og grunnen til at du ikke har oppdaget noen «digge» sanger i dette spillet, er dels fordi du ikke har spilt mot sistebossen ennå. Ta på deg gode høretelefoner og nyt låtene. Det er virkelig durable saker.
 
... Om det er en regel er den uansett til for å brytes. Og om ikke, kan jeg ikke si det er mye innovasjon i X-2. Gameplayet er kanskje bra, historien er kanskje bra, men det blir framlagt på en KJIP måte.
 
Jeg ser ikke hvordan gameplayet er framlagt på en «kjip» måte? Da snakker jeg hovedsakelig om slåssystemet. Historien kan jeg derimot være noenlunde enig med deg i, selv om jeg ikke viser like høy forakt som deg på dette punktet. Det er virkelig synd at du allerede har gjort deg opp en mening før du i det hele tatt har klart spillet.
 
Runda FF X-2, jeg, og jeg synes det var greit. Bra kampsystem, det skal spillet ha, selv om det er litt for enkelt å grise bossene. Låtene var ikke akkurat stas, men noen var litt fengende, som f. eks. de som kom helt mot slutten av spillet.

Skjønner egentlig ikke hvorfor FF X-2 får så mye kritikk. Det er littegrann nytenktning, sånn at vi gamle FF-junkier ikke får det vi er vant til. Bra for å få nye tilhengere, men irriterende for hardcore FF-spillere. Jeg likte psOne- FF-ene bedre, men synes ikke at de til PS2 er dårlige... bare anderledes.

Uansett, hardcore fans, nå har jo Square enix prøvd og feilet (?) på PS2, så FF XII bør da bli bra. Noe godt har det da kommet ut av det hele.
 
Harry (Fenrir) : Jeg synes ikke det er verdt å spille et spill i utallige timer bare for å se om jeg liker helheten, når prosessen kjeder meg. Du kan si hva du vil om det, men jeg mener et spill skal ha mer enn forventninger å skryte av...

- Tenk om det blir tøft, men ikke før jeg har runnet det!!!

Er det bare jeg som ikke ser poenget i å runne et spill man finner kjedelig?

Ang. gameplayet... Jeg synes det fremlegges kjipt, nettopp fordi historien fremlegges kjipt. Spillingen bør være en helhet, ikke en stykkevis opplevelse. Jeg spiller ikke et spill med gameplay på topp, men oppsett og stemning på bunn. Der er rett og slett ikke min type spill. Stemningen gjør spillet, helt klart.


For å gjøre det klingende: Ja, jeg elsker FFX, men FFX-2 blir [...] ikke et eventyrspill for min del...