FF8 eller FF9

Hvilket er best?

  • FF8

    Stemmer: 0 0,0%
  • FF9

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#63
Opprinnelig skrevet av Fenrir@09.06.2004, 22.42
Det er ingenting som hentyder til at Kuja ødela den. Det står bare at det var målet hans.
Men harrygud, da! Om du ikke ut fra dette klarer å trekke konklusjonen at Necron står utenfor alt, og at målet med livet hans er å bringe alt tilbake til nullpunktet der det ikke er en krystall som kan starte livet igjen, er du rar. For å kunne gjøre dette MÅ han stå utenfor den, din homofile gjøk.

Se på dette:

"Kuja was a victim of his own fear. He concluded he could only save himself by destroying the origin of all things - the crystal."

Deretter dette:

"Kuja's action proves it. All things live to perish."


Jo, Kuja destruerte krystallen, Necron skal bare utslette alt som er av liv og død, og ikke minst frykt i alt...

(OMG IT R T3H rotete innlegg...)
 
#64
jeg har ikke spillt ff8 ennå, men ff9 er ett kjempespill... jeg holder på å spille det nå, og digger det!
 
#65
Opprinnelig skrevet av Sisamez+10.06.2004, 09.15-->
<!--QuoteBegin-Fenrir
@09.06.2004, 22.42
Det er ingenting som hentyder til at Kuja ødela den. Det står bare at det var målet hans.
Bla, bla, bla. Jeg er teit.[/b]
Så forklar meg hvorfor livet fortsetter å eksistere etter hendelsen. :)
Livet er avhengig av den jævla glassklumpen, må du forstå.



Hvis jeg tar feil nå, skal jeg ved Monans navn klare spillet igjen.
 
#68
... Jeg tror egentlig det bare er slik at Necron rett og slett eksisterer. Han skal bare ta med krystallen og alt liv tilbake til nullpunktet. Kuja ødela krystallen, men en knust krystall er fortsatt små deler av en krystall. Derfor kunne de fortsatt møte på Necron, og Necron skulle ta alt tilbake til nullpunktet.

Om du ikke skjønte dette...
Necron må fjerne alle delene av krystallen for å fjerne alt liv. De må rett og slett elimineres, men Kuja sprengte den allikevel. Necron hadde tross alt evnen til å ta alt tilbake til det normale igjen, så hvorfor kan ikke han være personen som startet det hele?

Brumm!!!
 
#69
Jeg liker teorien din om at Necron er gud av både skapelse og død, men hvorfor skulle han da lyve overfor Zidane mot slutten? Han sier jo selv at han eksisterer for bare én grunn: å returnere alt til «the zero world». Og hvorfor skulle han skape liv når han helhjertet forakter det, og heller foretrekker døden?

Nå kommer vi forresten innpå fjerne hypoteser som ikke er annet enn subjektive. Opprinnelig dukket jeg opp i emnet fordi jeg søkte etter konkrete fakta om Necron, men la gå.

Kåm ån, vorleg Sie deine zweifelhaften Meinungen.


(Sideopplysning: Du må huske at Necron ikke bare skal ta alt tilbake til nullpunktet, men også forhindre at det blomstrer nytt liv igjen.)
 
#70
Det var vel for så vidt livsoppgaven til Necron å ødelegge alt liv når selve livet hadde bevist seg verdig nettopp destruksjonen av seg selv. Necron selv hater ikke livet, han gir det til og med en sjanse til å bevise seg nyttig. Det eneste Necron misliker er at livet frykter frykten, og han tror at når livet frykter frykten så mye at det heller ønsker å ikke leve foran å frykte noe, da kan han gi livet det ønsket. "Kuja's actions proves it. All things live to perish."
 
#71
Vel, jeg vet ikke akkurat om han gir livet en sjanse til. Jeg tror heller at han ikke hadde noe annet valg enn å la det fortsette. Dessuten virker Necrons aller siste ord til Zidane rimelig truende, spør du meg. Ikke noen føyelig forlatelse her i gården, nei!

«This is not the end ... I am eternal. As long as there is life and death, I will exist.»

Jeg kunne like så godt innskutt: «No mater how much you try, you will eventually perish ... it is unavoidable.»

Eller no'.
 
C

cloud_fan

Gjest
#73
Nå har jeg fått det! :)
Har komt til mooglen i Ice cavern! :tommelopp: Det var dritgøy! :tommelopp:

:kos:
:blomster:
 
#74
Opprinnelig skrevet av Non Existant One@02.06.2004, 20.21
Drittsekk! Kuja er genial!
Nei han er ikke det... Han ser ut som en transvistit eller åssen det skrives.
Du vet, de syke menna som kler seg som jenter....

Nei, IX falt ikke i smak hos meg. Men VIII derimot er det mest geniale av alle FF spilla. Kjøp det for din egen skyld
 
#75
Transvestitt...

Å nei! Fyren har jentete utseende! Spillet må jo bare være såååå femi azza! Jeg kan jo'kke like et sånt spill! Det vil jo lissm ødelegge mitt rykte!!!!!!!111111

:rulleøyne:
 
#77
Jeg kan forstå at det kan virke sånn på min forrige post Sisamez. Men det har ikke noe med at jeg ikke liker spillet. Jeg likte det bare ikke. Jeg elsket første cd da, å gledet meg skikkelig til å fortsette... Den hadde masse humer, spenning, å engasjerte meg skikkelig. Men etter det ble det liksom bare kjipere å kjipere. Humoren, å alt som heter spenning forsvant liksom.... Til slutt runda jeg det bare for å runde det...
 
C

Crizpy

Gjest
#78
Nevn et spil som ikke har en femi dude?
Vel, Kuja er litt rå. det må jeg si.
Men jeg har mer sansen for Garland..han er mer mørk og..jeg vet ikke åssen jeg skal beskrive det.

Men sjefen over alle sjefer er Jenova..hvorfor det ikke er siste boss i FFVII har jeg aldri skjønt.

Vel, ute på viddene igjen. Det er faktisk ikke Kuja som er genial, men Garland. Han som så og si arrangerer alt sammen.
 
#79
Ah, og i Generelt-forumet diskuterer de spamming. Jeg skjønner hvorfor disputten oppstod (ikke siktet til deg, Crizpy).

Jeg sier ikke at transvestittisme er herlig, men Kuja er og blir en genial karakter. Du kan fjerne mandige, stilfulle, fryktinngytende skurker for en gangs skyld, og heller erstatte dem med en slem mann av typen Kuja. Som alt annet, trenger også rollespill variasjon. Jeg tror folk ville vist misnøye hvis Sephiroth dukket opp i hvert eneste Final Fantasy-spill i senere tid. "Oi, la oss lage en ny Sephiroth, da, gutter! Men la oss heller kalle ham Htorihpes! Og så gir vi ham solbriller! Det kalles variasjon, det!" Herregud, folk må da være litt mer åpne for innovasjoner ...
 
#80
Det er jo ikke det jeg snakker om da. Helt greit med variasjon. Finnes ikke noe dårlig med det... Men en fyr som ser ut som han går i dameklær er ikke min oppfattning av hva som er nødvendig for å skape variasjon. Grisekult med mandige, stilfulle, fryktingytene skurker synes nå jeg. Selv om jeg ser poenget ditt. Men det er da ingen mandig macho mann i FFVIII er det vel? Det er jo faktisk en kvinne. Men uansett åssen fienden er, må han være slik at jeg har lyst til å beseire han. Å det må jeg si at jeg ikke hadde med Kuja..... LIkte ikke fyren, likte ikke utsende, likte ikke personligheten. Åsså er han transvistitt i tillegg :p