Fighting vids

De vidsa minner meg litt om når jeg selv nettopp hadde begynnt å spille ^_^
Ikke no negativt med det men dere har endel å lære.
Jeg setter opp noen tips til dere som vil forbedre gamet deres.

Felles for alle:
Dere hopper for mye, lær hvilket ground moves dere kan bruke på medium distanse for å poke istedetfor å hoppe;
f.eks Ryu s.mk, s.hk, c.mk. s.hp
Ken s.mk, c.mk, s.hk

Lay off the shoryu combos!
Når dere etterhvert møter bedre spillere vil en whiffa shoryu koste dere dyrt, f.eks en Gouki whiffa shoryu mot Dudley vil koste han 50% eller mer.
Comboer dere bør gå får når dere ikke vet om dere vil treffe (XX betyr cancel forreste);
Gouki - c.mk(eller s.hp)XX lk.tatsumaki (lp.shoryu hvis treff)
c.lk*3

Ryu - c.mk (eller c.hp) XX lk tatsumaki
c.mk hadoken
s.hp XX lk.Joudan

Ken - mp.hp hadoken
c.lk c.lp c.lk

Grunnen til å bruke c.lk*3 med Gouki f.eks er at c.lk har bra prioritet og etterhvert som dere blir bedre kan denne brukes til å hit confirme super cancel.

Comboer dere bør bruke når dere vet dere vil treffe mot f.eks åpenbare whiffs eller blocked supere.
Gouki - s.hp XX lk tatsumaki - hp.shoryu (XX hadoken super, just for show :p )
Ryu - s.hp XX EX.joudan - hk.tatsumaki
Ken - mp hp lp shoryu

Og begynn med en gang å øve på super cancel fra normale moves f.eks Kens c.mk. Se på vid'n jeg posta med ken vs dud. Når jeg drar blocke EX machinegun blow mot Wallace sin Ken veit jeg at jeg kommer til å ete en c.mk super, slike ting må sitte.
Puh det var kanskje litt mye på en gang..? Ble litt revet med :p
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av Inno+01.12.2004, 13.54-->
De vidsa minner meg litt om når jeg selv nettopp hadde begynnt å spille ^_^
Ikke no negativt med det men dere har endel å lære.
Jeg setter opp noen tips til dere som vil forbedre gamet deres.

Felles for alle:
Dere hopper for mye, lær hvilket ground moves dere kan bruke på medium
[/b]
Hoppe er kult da

Kommer vel av en smule for mye SFEX der hopp nesten ikke kunne straffes med noe mer enn HK :flau:

<!--QuoteBegin-Inno

Puh det var kanskje litt mye på en gang..? Ble litt revet med :p
144326​
Takker for så fyldig svar og tips! Kommer godt med :)
Sitter faktisk i skrivende stund og venter på å få spille igjen.. hehe.. har blitt totalhekta på 3s..


Kommer til å legge ut flere kamper om ikke så lenge, bare vi får luka ut "de beste".

SortUlv og Cinos: Det kan virke som vi har enda et medlem i "R3" (kylling)-klubben
*Sier velkommen til NukleuZ* :D
 
Takk for svar Inno!
Nå vet vi litt bedre av hva vi ikke bør..hehe..

*Hopp*

Får stikke tilbake til 3rd Strike. Trene litt som kan være lurt..eller? :p

*Hopp*

SortUlv og Cinos: Kom dere hit en gang, så vi kan få tatt en skikkelig SF-dag!

*Hopp*
 
Tuuuusen takk for svar Inno ;) :D Gjør da ikke noe om du ble revet med... It's for a good cause... hehe.. Tok opp noen kamper idag også... Får se hva som skjer der... Men det var før vi leste innlegget though...

Hyul... Hehe takker så masse, og takk for at du bare lar meg spille hehe, helt inn i spillet jeg nå.. :D

Gleder meg litt til vids så jeg kan se om det er framgang her :p
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av JINsama@08.12.2004, 07.43
Kazuya Mishima Vol.1

Ny combo vid med Kazuya, laget av Castel!  :tommelopp:
146212​
Pokker... Tenkte tekken5 saker skulle i tekken5 emnet jeg... Hehe, slang det ut der :p Får vel skrive det jallet her da :p Selv om alle finner det
 

EagleJin

Bear Necessity
Samurai Lock og Rising Sun! Noen av de kuleste kastene han noen gang har hatt.
 

EagleJin

Bear Necessity
YAYAYAYAYAYAYAY!!! (shift nede, ikke caps-lock...hvis noen absolutt måtte lure...)

Hwoarang-viden knuste alt som heter t5-combo-vids hittil!
Gleder meg bare enda mer til jeg får sjansen til å spille det nå..som nesten er sørgelig, siden det kommer til å ta en stund til det skjer..og jeg blir snart gal hvis jeg ikke får spilt det! :( *snufse* :p
 

EagleJin

Bear Necessity
Slapp helt av, lillefugl. du får spille det allerede i mars! :p

Veldig digg å se nye hwoarang, ja. Ser ut til at det blir power combos på hwo (og fler) denne gangen, og ikke bare Kaz...
 
Fet combo vid!
Begynt å lure på en ting i det siste, er det bare oss 3 som er innpå detta topicet? :p
Slåssespill delen er laber for tida..
 
Er da innom og titter jeg også da.... Bare surrer bra i problemer for tiden... :/


Fint å se noen fatale vids fra bob.... Var nesten litt trist etter kaz sin, og noen av raven sine småe... Så for meg alle brukte enten Raven eller Kaz og 10 sekunders runder framover her...
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av JINsama
Begynt å lure på en ting i det siste, er det bare oss 3 som er innpå detta topicet? 
Slåssespill delen er laber for tida..
Ja.. Og nei :p

Castel har vært ute i garasjen sin igjen, og denne gangen var det Yoshimitsu som stod for tur:
http://www.tekkenzaibatsu.com/gallery/movies.php?id=t5combo

Om dere likte å se Ohsu Akira og NeoTower spille VF har dere nå sjansen til å se dem spille Tekken 5 ;)

http://pasopiard.natsu.gs/TEKKEN/movie.html

Ohsu - Christie
Neo - Feng
Kenbou (T4 2. plass i SBO2) - Jack-5
 

EagleJin

Bear Necessity
Noen ganger tar behovet for retro-spill over, og nostalgifølelsen spruter ut når man starter opp et gammelt spill for å spille sammen med venner.

Spawn og jeg filmet noen Tekken 3-kamper, og de beste av dem ligger her:
http://www.torigumi.net/footage/Tekken/fyrstikk/

Kommer til å legge ut noen TTT-kamper etter hvert..
 

EagleJin

Bear Necessity