De vidsa minner meg litt om når jeg selv nettopp hadde begynnt å spille ^_^
Ikke no negativt med det men dere har endel å lære.
Jeg setter opp noen tips til dere som vil forbedre gamet deres.
Felles for alle:
Dere hopper for mye, lær hvilket ground moves dere kan bruke på medium distanse for å poke istedetfor å hoppe;
f.eks Ryu s.mk, s.hk, c.mk. s.hp
Ken s.mk, c.mk, s.hk
Lay off the shoryu combos!
Når dere etterhvert møter bedre spillere vil en whiffa shoryu koste dere dyrt, f.eks en Gouki whiffa shoryu mot Dudley vil koste han 50% eller mer.
Comboer dere bør gå får når dere ikke vet om dere vil treffe (XX betyr cancel forreste);
Gouki - c.mk(eller s.hp)XX lk.tatsumaki (lp.shoryu hvis treff)
c.lk*3
Ryu - c.mk (eller c.hp) XX lk tatsumaki
c.mk hadoken
s.hp XX lk.Joudan
Ken - mp.hp hadoken
c.lk c.lp c.lk
Grunnen til å bruke c.lk*3 med Gouki f.eks er at c.lk har bra prioritet og etterhvert som dere blir bedre kan denne brukes til å hit confirme super cancel.
Comboer dere bør bruke når dere vet dere vil treffe mot f.eks åpenbare whiffs eller blocked supere.
Gouki - s.hp XX lk tatsumaki - hp.shoryu (XX hadoken super, just for show
)
Ryu - s.hp XX EX.joudan - hk.tatsumaki
Ken - mp hp lp shoryu
Og begynn med en gang å øve på super cancel fra normale moves f.eks Kens c.mk. Se på vid'n jeg posta med ken vs dud. Når jeg drar blocke EX machinegun blow mot Wallace sin Ken veit jeg at jeg kommer til å ete en c.mk super, slike ting må sitte.
Puh det var kanskje litt mye på en gang..? Ble litt revet med
Ikke no negativt med det men dere har endel å lære.
Jeg setter opp noen tips til dere som vil forbedre gamet deres.
Felles for alle:
Dere hopper for mye, lær hvilket ground moves dere kan bruke på medium distanse for å poke istedetfor å hoppe;
f.eks Ryu s.mk, s.hk, c.mk. s.hp
Ken s.mk, c.mk, s.hk
Lay off the shoryu combos!
Når dere etterhvert møter bedre spillere vil en whiffa shoryu koste dere dyrt, f.eks en Gouki whiffa shoryu mot Dudley vil koste han 50% eller mer.
Comboer dere bør gå får når dere ikke vet om dere vil treffe (XX betyr cancel forreste);
Gouki - c.mk(eller s.hp)XX lk.tatsumaki (lp.shoryu hvis treff)
c.lk*3
Ryu - c.mk (eller c.hp) XX lk tatsumaki
c.mk hadoken
s.hp XX lk.Joudan
Ken - mp.hp hadoken
c.lk c.lp c.lk
Grunnen til å bruke c.lk*3 med Gouki f.eks er at c.lk har bra prioritet og etterhvert som dere blir bedre kan denne brukes til å hit confirme super cancel.
Comboer dere bør bruke når dere vet dere vil treffe mot f.eks åpenbare whiffs eller blocked supere.
Gouki - s.hp XX lk tatsumaki - hp.shoryu (XX hadoken super, just for show

Ryu - s.hp XX EX.joudan - hk.tatsumaki
Ken - mp hp lp shoryu
Og begynn med en gang å øve på super cancel fra normale moves f.eks Kens c.mk. Se på vid'n jeg posta med ken vs dud. Når jeg drar blocke EX machinegun blow mot Wallace sin Ken veit jeg at jeg kommer til å ete en c.mk super, slike ting må sitte.
Puh det var kanskje litt mye på en gang..? Ble litt revet med