Final Fantasy VII: Dirge of Cerberus?

TVG sier i dag at det kommende Famitsu kommer til å avsløre en ny FFVII tittel, og at det på grunn av nye copyright patenter kan komme til å hete FFVII: Dirge of Cerberus.

Jeg vet mange har sterke meninger om å melke FFVII navnet til det er tørt, men for min del har jeg ingenting i mot dette. Når vi fikk vite at det kom en oppfølger til FFX, så skjønte ikke folk hvorfor de ikke utnyttet en tittel som faktisk var superpopulær, som for eksempel FFVI eller FFVII. Når Square så avslører at de skal utnytte FFVII navnet, så er det plutselig galt igjen. Kun på grunn av at FFX-2 ikke innfridde til forventningene. Selv skjønner jeg ikke hvordan ET stakkars spill kan ødelegge ens respekt for et selskap som har skapt mer enn et dusin andre stortitler. Det har ikke helt rot i virkeligheten, synes jeg.

Uansett, jeg håper på et skikkelig konsoll-RPG, ikke et action/rpg riktignok, som det skal ha florert rykter om i lang tid nå. Jeg håper egentlig ikke dette er riktig. Vi vet heller ikke hvilket format til det er ennå, så det er ikke sikkert vi skal være så utrolig forhåpningsfulle ennå. Men hvis det kommer til et passende format (ikke cell-phone, eller wonderswan eller slikt), og det blir dårlig, så slutter jeg ikke å like det første uansett.

Hadde vært kult om det kom til DS, men lagringsmediumet den maskinen bruker er nok for liten desverre.

Helt enig. For min del må det komme hundrevis av oppfølgere til FFVII, så lenge det er kvalitetsspill. Og FFVII er og forblir et godt spill uavhengig av antall oppfølgere og kvaliteten på oppfølgerne. Det jeg også håper, i likhet med deg, er at det kommer på en konsoll som jeg har, slik at jeg slipper og måtte kjøpe enda en konsoll, mobiltelefon et cetra.

Men når kommer egentlig det nye Famitsu bladet? Er jo litt spent. Nå vet ikke jeg helt hvor troverdige TVG vanligvis er, men 3 oppfølgere av ett spill i FF-serien som kun har hatt én oppfølger gjennom tidende, er kanskje litt usannsynlig (Selv om det er mer sannsynlig enn noen gang)? Det høres bare litt mye ut, liksom. Men alt tas i mot, så lenge, som sagt, det er kvalitetsspill.

Det har jo lenge vært et rykte at det var ennå en FFVII tittel på trappene utenom Advent Children og Before Crisis. Dessuten var jo disse to ikke ekte oppfølgere, i og med at det ene er en film og det andre er et spill til mobiltelefoner. Så det er jo ikke så veldig usannsynlig at de kommer med en "ordentlig" tittel til et mer standard format. Jeg for min del regner med at det er et PS2 spill det er snakk om, hvis spillet i det hele tatt eksisterer.

Etter det jeg har hørt er det dette spillet Square vil lage på samme måte som Devil May Cry. Ryktene har jo svirret om det en stund, og hvem ville egentlig passet bedre i hovedrollen enn Vincent?

Tja, jeg gleder meg iallefall, dersom det er noe sannhet i dette.

Ja, da er det i hvert fall offisielt. FFVII: Dirge of Cerberus, blir en ny oppfølger. Dette foregår visstnok ett år etter Advent Children, altså tre år etter FFVII.

The story begins as a mysterious group called "DG" suddenly begins attack of a peaceful town, leaving only one choice for Vincent -- to fight back!
Det skal altså bli en ny type action-vampire-spill, kanskje noe à la Devil May Cry, som Riku sa.

Spillet skal visst komme på både PSP og PS2 en gang i 2005 i Japan.

Kilder:
http://www.rpgamer.com/news/Q3-2004/091504a.html
http://ps2.ign.com/articles/548/548211p1.html

C

Crizpy

Gjest
Hvilken konsol er det til?
Når kommer egentlig FFVII AC til norge? Kommer det heletatt til norge...?

Som Egle skrev, kommer det til PS2 og PSP. Det kommer nok helt sikkert til Norge.

Personlig tok jeg (merkelig nok) denne nyheten ganske rolig. Jeg synes det er litt trist at det ikke er et RPG, men nå er jeg også stor fan av Action-spill alla Devil May Cry, så jeg tror egentlig at dette kan bli veldig bra. Dessuten så misstenker jeg Square Enix for å legge til noen RPG elementer, som for eksempel et level-up system forhåpentligvis en god historie. Dette vil forhåpentligvis bidra til å gi spillet litt RPG feel.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Square kan ikke overgå DMC hvis hovedpersonen kun har én pistol, ingen sverd, og mangler muligheten for å gjøre … seg … til … en …… demon. HMM! Det siste kan jo faktisk Vincent. Håper de implementerer det ihvertfall. :)

Wow, det action spillet med Vincent så jo ganske fett ut. Syntes det er bra at Square-Enix prøver seg på et nytt konsept. Det blir jo dessuten litt kjedelig hvis de skal bare pøse ut med RPG's hele tiden, mener nå jeg iallefall. :svette:

SHDR

Gullmedlem
Dette kan jo bli helt supert om Square greier å skape fornuftig spilldynamikk og ikke minst cool-faktoren til Dante. Dante er stadig mye fetere enn Ryu Hayabusa, og det er fordi han er ekte japansk harry. Vincent er litt i samme gate.

Men jeg er litt skeptisk til hvorvidt Square er særlig flinke til å lage action-spill. Ergheiz var knapt nok knall, og selve adventure-moden i Tobal-serien spiste rikelig med snabel. Dette er litt som om Bethesda plutselig skulle laget en arcade-shooter.

Oh wait, they did ... Gromada. Og se hvor bra det var >.<

Opprinnelig skrevet av Crizpy@16.09.2004, 11.24
Hvilken konsol er det til?
Når kommer egentlig FFVII AC til norge? Kommer det heletatt til norge...?
103311​
Når kommer egentlig FFVII:AC, har det kommet til noe land enda?

Dette var da en... Meget stor overraskelse. Fikk ei ikke noe hopp i magen eller noe da jeg leste tittelen... Men siden jeg er ekstra kjip og bare har spilt FFVIII og oppover til og med XI, så skal jeg ikke utale meg om spillet.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Etter å ha studert bilda litt nøyere og tenkt litt over det, så kan dette spillet faktisk ha sine sterke sider. For det første så er Vincent en knakandes tøff fyr, som det skal bli spennende å se som hovedperson i ett spill. Spillet ser også til å ha en litt mørk og dyster atmosfære, noe som passer Vincent ypperlig. Det jeg er litt usikker på er historien, men vist spillet skal foregå etter AC så, kan jo det kanskje være litt mening i den... :)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Squenix vet virkelig å utnytte seg av at FFVII har mange fanboys.

Jeg har ingenting imot et nytt FF-spill, men som jeg har sagt mange ganger før, prioriteres et spill i hovedserien fremfor alt annet. Jeg er veldig glad i FFVII, men jeg får ikke akkurat noe følelse av at jeg ikke klarer å vente på dette spillet her. Nå som de har begynt å lage flere diverse FFVII-titler, håper jeg bare ikke at de driter seg ut slik som mange andre gjør når de lager oppfølgerer, forgjengere eller whatever. Plutselig er en karakter mye eldre eller yngre enn man skulle vært. Årstall klarer nesten ingen å holde styr på når de lager oppfølgere. Finnes mye annet også, men jeg kommer ikke på noe. Skal jeg har noe mer FFVII, skal alt være korrekt i forhold til den originale historien. Ikke noe bøg.

Syns egentlig det er dumt at de fortsatte med FFVII i det hele tatt, for jeg likte teorien med at folkerasen ble utryddet av Holy.

Jeg skjønner at de fleste er ganske skeptiske til hva square enix gjør for tiden... Men vi får bare håpe de vet hva de gjør...
Jeg har ihvertfall store forhåpninger til "Compilation of Final Fantasy VII"

Jeg er enig i at Square Enix melker FF VII litt.Først advent children og nå dette.-_-
Men det kan jo bli bra.Veldig bra også tror jeg da.Håper bare ikke det blir en flopp.