Final Fantasy XII-tråden

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Jepp, jeg fikk også shipping notice fra VGplus. Har kjøpt meg en brukt NTSC-PS2 for anledningen, nå som jeg ikke kan kjøpe inn spill til butikken billig.

Å få spille FFXII før neste vår er jo en fin bonus. =D
 
#22
Jeg har da kjøpt FFXII og er ca. 6 timer ut i spillet. Og jeg elsker det! :DMen for dere gamere der ute som kan litt:

Jeg dauer så satans mye. Har skikkelig problemer med de aller fleste bossene og til og med hvis det kommer mange random fiender. Jeg er på lvl 12 og er på det store airskipet etter man har vært på den "flyvende" øya.
Er det jeg som bare er sinnsykt dårlig, eller er det virkelig så vrient?
 
#23
Spoilertaggen din funker dårlig.

Uansett, jeg er på samme sted og sliter også. Vanskelighetsgraden er betydelig høyere enn de gamle spilla (heldigvis), men jeg regner med at jeg blir å klare det på neste forsøk. Det er bare litt kjipt å bruke 20 minutter på å gå igjennom den samme greia om igjen med alt mye svada og unødvendig preik.

Protip: Sett opp gambits riktig. Jeg sleit litt med det i begynnelsen men har etterhvert fikset et godt oppsett for alle. Få alle kompisene dine til å angripe party leaders target og sett deretter healing på nummer to, da funker ting del bedre. Spesielt i det området der.
 
#24
Mm, fått litt mer taket på Gambits systemet nå.
Men en annen ting jeg sliter med; Jeg har ikke penger (gil) i spillet - Noe som sørger for at jeg ikke har rå til skills, våpen osv = Blir så vanskelig. Hvordan kan jeg få mer penger?
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Gå en plass hvor du har vært tidligere og fiendene ikke er så harde og slakt masse. Selg så alt loot du får av dem, untatt warp stones. Instant masse pæng.
Og hor ut sphere grid systemet så du får flest quickenings (mist knacks) (3) på samtlige karakterer fortest mulig. Om du trenger poeng er det igjen bare å gå å drepe masse gamle fiender. De fleste bosser kan fint tas ut med noen comboer over 10 tidlig i spillet.

Og Penelo suger. Ville bare si det. :p
 
#26
Balthier er faenmeg den kuleste FF-figuren/personen/skikkelsen/gulroten (vet ikke hva som er tillatt her inne nå :p) i seriens historie. Selv om han helt klart er inspirert av Han Solo så er han fortsatt helt sjefolainen.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Så lenge Fran holder seg hakket mer sexy enn Chewbacca har ikke jeg noe problem med det. :p

Og du roer deg ned Mool!
 
#28
Driver å levler opp som bare det. Uuurgh, skal på jobb i morgen (i dag!) og jeg sitter her enda... (Kl er 04.00).
Uansett, Balthier er genial. Er virkelig fan av ham. Og han snakker veldig artig. (Voiceactinga er faktisk veldig bra på samtlige) Fran er overraskende tøff Mitt førsteinntrykk av henne da jeg så bilde var "playboyhorekanin", men jeg tok vist feil der.
Ashe på en annen side, hater jeg...


Driver dere å spesialiserer dere på noen få av dem, og gir deng i resten? Eller burde man levle dem opp sånn nogenlunde likt?
 
#29
W00t! I dag ramlet spillet oppi postkassa mi, og jeg skal endelig få nyte spillet jeg har ventet på i fire år (eller etter at jeg ble ferdig med FFX).
 
#30
SITAT(Lodin @ 04.11.06, 02.03) 32138
Gå en plass hvor du har vært tidligere og fiendene ikke er så harde og slakt masse. Selg så alt loot du får av dem, untatt warp stones. Instant masse pæng.
Og hor ut sphere grid systemet så du får flest quickenings (mist knacks) (3) på samtlige karakterer fortest mulig. Om du trenger poeng er det igjen bare å gå å drepe masse gamle fiender. De fleste bosser kan fint tas ut med noen comboer over 10 tidlig i spillet.

Og Penelo suger. Ville bare si det. :p
[/b]
Comboer? Noe jeg ike har fått med meg?
 
#31
Du kan binde sammen quickenings. Ashe bruker sin LV1. Quickening for eksempel, og mens hun utfører den, så kan du trykke på x, firkant eller trekant for at en av de to andre skal forsette like etter med sin quickening. Om du ikke ser noen av knappene, trykk på R2 til de dukker opp. Er du heldig så kan du få noen svære comboer.

Cazandra: Det blir aldri sann at du _må_ bruke en viss karakter ett sted i spillet, så det gjør ingenting om du bare holder deg med tre av dem. Men selv så levlet jeg opp alle likt.
 
#32
SITAT(Tales @ 04.11.06, 11.17) 32173
Du kan binde sammen quickenings. Ashe bruker sin LV1. Quickening for eksempel, og mens hun utfører den, så kan du trykke på x, firkant eller trekant for at en av de to andre skal forsette like etter med sin quickening. Om du ikke ser noen av knappene, trykk på R2 til de dukker opp. Er du heldig så kan du få noen svære comboer.

Cazandra: Det blir aldri sann at du _må_ bruke en viss karakter ett sted i spillet, så det gjør ingenting om du bare holder deg med tre av dem. Men selv så levlet jeg opp alle likt.
[/b]
Aha, har bare en quickting, så det forklarer vel litt...
 
#33
Fikk swapmagic3 i dag. Nå er det kun FFXII som venter. Dessverre skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle få slidetoolen til å funke... Noen her som bruker swapmagic 3 og slidetool? Gjerne gi meg tips :)
 
#34
SITAT(Cazandra @ 04.11.06, 05.13) 32159
Driver dere å spesialiserer dere på noen få av dem, og gir deng i resten? Eller burde man levle dem opp sånn nogenlunde likt?
[/b]

Jeg spesialiserer noen, jeg har f.eks. Ahe som white mage, Fran som Black mage og Basch er god på techniks! Ellers har jeg planer om å få alle til å lære alt. jeg syns det er viktig å ha white magic på de fleste slik at man kan ha en lettere kan klare bosser!

Ellers vil jeg si jeg liker spillet veldig godt, og jeg digger at det er litt vanskelig:D Men nå som jeg sakte men sikkert nermer meg slutten av historien begynner jeg og føle meg litt trist:(


-Linn-
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Jeg derimot spesialiserer ikke i det hele tatt. Fran og Basch bruker enten buer eller armbrøster og resten går med sverd og skjold. Alle er kapable white mages og bruker heavy armour. Det funker fint så langt så jeg gidder ikke stresse mer med det.
Forøvrig et lite protip: Lag gambits for at folk slenger libra og protect på seg selv konstant. Litt masete, men det lønner seg i lengden.

-Mink
 
#38
Har spilt i 15 timer er er egentlig ganske lei spillet allerede, digget ikke helt det Lord of the Rings møter Star Wars themet...
 
#39
SITAT(Lodin @ 04.11.06, 17.58) 32233
Forøvrig et lite protip: Lag gambits for at folk slenger libra og protect på seg selv konstant. Litt masete, men det lønner seg i lengden.

-Mink
[/b]
Ikke glem Regen og Shell da, dessuten trenger kun en person i partyet Libra. ^_^
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Jo, men jeg skifter stadig ut folk. Gidder ikke huske på hvem som har libra til enhver tid. Og shell er for kjerringer.